Inlägg från: Elvis Mamma |Visa alla inlägg
  • Elvis Mamma

Juni-barnen

Nu ammar jag bara men Enya äter var fjärde, femte timme. På natten sover hon så då går de sex eller sju timmar mellan målen. Hon är 6 veckor å fram tills förra veckan har hon inte haft mer än runt 1 vaken timme per dygn, nu börjar hon dock vara vaken lite mer så kanske mellan 2-3 timmar per dygn så hon sover ju fortfarande mycket

• Elvis Mamma

Enya sover också allra helst i famnen eller bärselen å kan vakna till när man lägger ner henne, då är de som att hon liksom kommer på att hon är själv Men då kan de räcka med att man lägger dit sin hand å håller en stund så blir hon lugn Vagnen å bilen går också bra att sova i bara hon vet att man är i närheten å hon har även börjat protestera lite om någon annan håller i henne, då kan hon gnälla till tills hon kommer till mig

• Elvis Mamma

Ni andra som helammar hur ofta bajsar era små? Enya bajsar flera gånger om dagen men antar att de är normalt? Hon verkar inte ha ont i magen å pruttar väldigt mycket

• Elvis Mamma

Ammade Enya vid 13 idag å sen blev hon hungrig nu först, det är ju fem och en halvtimme sedan, någon som vet om hon bör äta oftare? Eftersom jag bara ammar eller ska hon få äta så "ofta" hon vill?

• Elvis Mamma

Oj 6 gånger per dygn? Det visste jag faktiskt inte, det gör inte Enya å har aldrig gjort utan de blir nog Max 5 gånger men hitills har hon gått upp bra i vikt så då borde de väl inte vara någon fara eller?

• Elvis Mamma

Hon vägde 2,9 kg. Ska till BVC imorgon så får passa på att fråga då, hon är 6 veckor nu å väger 3,9 ca

• Elvis Mamma

Okej va skönt å höra, då är de säkert ingen fara å huvudsaken måste ju vara att dom går upp i vikt

• Elvis Mamma

Helammade sonen med å han åt varannan, var tredje timme dygnet runt därför så blir man ju lite fundersam men alla barn är ju olika

• Elvis Mamma

Nej detta med tvätt alltså, blir ju fler maskiner varje dag å hur mycket man än tvättar så blir korgen sällan tom å på tal om vagn, är så otroligt nöjd med min! Har en mountain buggy swift å den är verkligen smidig, underbar att ha på långpromenader å funkar super här på landet med alla skogsvägar Vad har ni andra för vagnar å är ni nöjda? Kommer ihåg hur vi diskuterade vaknar fram å tillbaka under graviditet, börjar bli dax för en liten utvärdering nu när alla förhoppningsvis fått prova sina vagnar ett tag

Svar på tråden Juni-barnen