Skitdåligt minne! På riktigt! 30 år
Jag har inte ens fyllt 30 år och har så dåligt minne att jag sökt läkarhjälp. Jag blev självklart inte tagen på allvar. Testerna de gjorde såg bra ut och minnestestet fick jag alla rätt på. Det enda som finns i deras värld är demens och jag är för ung. Men Glömmer saker på jobbet. Det som gör mig rädd är att jag inte minns mitt liv. Livet med mitt ex minns jag inte alls. Åker jag förbi vår lägenhet vi bodde i 3 år får jag ingen känsla av hur det var att vara där. Jag kan se rummen framför mig, men jag kan knappt se framför mig hur han såg ut. Vi hade bara en tråkig relation men inte värre än så, vi var bara olika. Man kan ju tro att han misshandlade mig och att jag förträngt allt.
Känns även som jag inte haft någon barndom, minns ingenting! Jag är så jäkla disträ och har börjat tappa ord. Min son är 14 månader och allt har gått jättebra. Visst är jag trött men inte outhärdligt och han är jättefin. Jag och hans pappa ska snart gifta oss och har det bra. Jag var visserligen rejält tonårsdeppig men inte som barn. En kompis från tidig barndom sa att alla hennes barndomsminnen är jag med i. Kul, men jag minns inte ett dugg vad vi lekte. Absolut inte! Kan se hennes hus framför mig men that´s it.
De få saker jag minns, där jag verkligen minns exakt är tråkiga saker. Typ att mina föräldrar bråkat, när en kille jag var kär i var dum mot mig osv. Alla semestrar med familjen, hela skoltiden är bara lokaler typ.. Allt är så grumligt och jag kan få en liten litegn glimt av det när kompisar berättar. men jag minns inte som andra gör. Att jag uppträtt kan jag minnas lite men då bara rekationerna efteråt, inte när jag stod på scen. Min läkare sa att jag kunde få gå i kbt hos en sköterska för att lära mig vara här och nu. Hon tror att jag bara är disträ medan jag själv ser en klar försämring. Att glömma ord gjorde jag inte förr. Känner nån igen sig?? De har tagit blodprover och jag har fått göra enklare tester typ stå på ett ben o sånt i läkarens rum. inget fel enligt henne men jag är jätteorolig och det gör inte saken bättre!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-14 13:16
Minnestestet innehöll typ "vilket år är det, vilken stad är du i nu?" och det kunde jag ju...