• sofiec5

Skitdåligt minne! På riktigt! 30 år

Jag har också dåligt minne..speciellt när jag pratar kan jag glömma ord och eftersom jag även pratar ganska mkt engelska kan det vara så att jag bara kommer på ordet på engelska och inte svenska och är tvungen att säga ordet på engelska mitt i en svensk mening och det känns så löjligt. Jag brukar känna mig lite deppig under vinterhalvåret och jag är även stressad och det påverkar ju närminnet. Men långtidsminnet vet jag inte hur påverkat det är, jag kommer ihåg vissa saker och vissa inte. Alla är olika och lagrar säkert minnen på olika sätt. speciellt emitionella stunder kommer man ihåg..när man var jätteglad eller jättearg/ledsen, eller ngt som är speciellt och bara händer sällan. Men vardagliga saker kommer man sällan ihåg. det där med att ha tid att reflektera över dagen kan ju göra att vissa saker fastnar bättre och försök tänka på det igen så att det kan lagras och du kankse kommer ihåg det senare. Man kan faktiskt träna minnet. Det finns en bok som heter just så där man kan lära sig hur man gör. Hoppas du får reda på hur det verkligen ligger till i ditt fall. Lycka till

Svar på tråden Skitdåligt minne! På riktigt! 30 år