Sydkorea
Hej!
Jag undrar om det finns fler här som väntar BB från Sydkorea? Vore kul att följas åt!
Vi har haft vår ansökan där i lite över månad, och räknar med att få vänta länge till...
Hej!
Jag undrar om det finns fler här som väntar BB från Sydkorea? Vore kul att följas åt!
Vi har haft vår ansökan där i lite över månad, och räknar med att få vänta länge till...
Soffanloppan - jag tror det kommer att vara på håret. Hur gick det att ha honom i knät i 12 timmar? Vi funderar på att boka ett eget säte till honom.
Nu har alla som har fått barnbesked t o m juni fått åka. Sista paret fick resebesked igår. Nu känns det onekligen nära.
Tack! Vår var för stor för bädden. Han fick en babysitter istället. Var 10 månader då.
Eliste och Sui: Gu så spännande och roligt det låter! Min man kollade just kön hos AC och vi har hoppat upp ännu högre, från 14 senast för ett par veckor sen till nr 9 idag! Nu börjar det verkligen kännas på riktigt och det börjar verkligen kännas som att Sydkorea kommer bli vårt land. Vi köar ju till Colombia också men där har vi halkat ner från plats 27 till 31. Förut har det känts som att man aldrig kommer få det där första samtalet men nu kan de väl ringa lite när som, eller?
Eliste - tusen tack för svar och välkomna hem!
Nu börjar jag bli trött på att vänta!!!!
Igår fick vi det första samtalet på vår väg mot ett barn från Sydkorea! :D Jag satt i telefonmöte på jobbet och va lite lätt disträ är jag svarade i min egen telefon och det va Margareta som ringde. Jag hade ju inte möjlighet att prata sen blev jag osäker på anledningen till varför hon ringde, om det va nånting med anledning av att jag e ordförande i Barnlängtan eller jag och min man som sökande. Så jag va tvungen att fråga vilket det gällde och då sa hon att hon undrade om vi ville skicka våra papper till Sydkorea. Gissa om jag blev förvånad, överraskad och glad! Men som sagt så hade jag inte möjlighet att prata så hon fick ringa min man ist. Nu börjar det kännas mer verkligt och det känns som vi helt plötsligt har tagit ett mycket större steg mot vårt efterlängtade barn :) Så nu ska vi sätta full fart med alla papper! E det nån som har några tips och råd, nåt särskilt att tänka på? Vad säger ni, hade det inte varit roligt och intressant att ha en liten lista på var alla e i processen och när man påbörjade de olika stegen? Så här kanske det skulle kunna se ut isf: Kurreburre Började köa: 2010-02 Samtal för att skicka papper: 2012-08 (köplats 10) Papperna i landet: BB: RB: Eller nåt i den stilen :)
Grattis KurreBurre!!! Vad roligt! Sydkorea var också ett land vi funderade på när vi ställde oss i kö feb 2010. Då var kön låång! Kul att den har minskat och att det rullar på i Sydkorea trots nya lagar. Nu blev det Taiwan för oss och vi väntar RB!