• sui

Sydkorea

Hej!

Jag undrar om det finns fler här som väntar BB från Sydkorea? Vore kul att följas åt!
    Vi har haft vår ansökan där i lite över månad, och räknar med att få vänta länge till...

• Svar på tråden Sydkorea
  • Emeli
    Lapinette skrev 2012-07-03 10:50:09 följande:

Jösses vad det går undan!

Igår fick vi det magiska samtalet som vi har väntat på i 4 år! Hade räknat med att få bb i typ september för det har ju tagit 3-4 månader nu under våren men i o m den nya lagen i augusti, som jag trodde skulle bli ett hinder för oss, så gick det istället mycket snabbare (det är cirka en månad sedan våra papper anlände till Korea). 

Ska idag till AC för att hämta alla papper och foton och sen är det bråttom att få allt klart i juli. Har inte alls funderat på resan eller gjort några som helst inköp eftersom det hela tiden har legat så långt bort. Kunde inte sova i natt då alla tankar snurrade runt.

Grattis {#emotions_dlg.flower}. Berätta mer! Vad blev det? Hur gammal? När får ni åka?

Vad skönt att det rör på sig i Korea.
  • MalinJoo

Hejsan

Jag är adopterad från Syd Korea och är idag 29 år och har två fina "mix barn". Jag blev så förvånad att adoption fortfarande är på G från Syd K, jag hörde någon säga att de stängt gränserna...? Hm har det varit stängt för adoption och sen öppnats igen? Nyfiken :)

Mvh Malin 

• Eliste
    Lapinette skrev 2012-07-03 10:50:09 följande:

Jösses vad det går undan!

Igår fick vi det magiska samtalet som vi har väntat på i 4 år! Hade räknat med att få bb i typ september för det har ju tagit 3-4 månader nu under våren men i o m den nya lagen i augusti, som jag trodde skulle bli ett hinder för oss, så gick det istället mycket snabbare (det är cirka en månad sedan våra papper anlände till Korea). 

Ska idag till AC för att hämta alla papper och foton och sen är det bråttom att få allt klart i juli. Har inte alls funderat på resan eller gjort några som helst inköp eftersom det hela tiden har legat så långt bort. Kunde inte sova i natt då alla tankar snurrade runt.

Instämmer! Har varit beredd på att väntan skulle bli lång så då vart det plötsligt lite bråttom med allt man vill hinna ha klart. Bra man fick lite eld i baken och samtidigt något att sysselsätta sig med så inte längtan blir så påtaglig. Imorgon blir det IKEA:)...
  • Lapinette

Ingen här inne som fått resbesked idag? Såg att det är en familj som fick bb i juni som fått resbesked redan.

Eliste - lycka till på IKEA. Vad blev det? Själva har vi köpt in en hakklapp .. ha, ha första saken inköpt.

• Eliste
    Lapinette skrev 2012-07-09 15:22:02 följande:
    Ingen här inne som fått resbesked idag? Såg att det är en familj som fick bb i juni som fått resbesked redan.

Eliste - lycka till på IKEA. Vad blev det? Själva har vi köpt in en hakklapp .. ha, ha första saken inköpt.
    Inga resebesked än för vår del... Men vi hoppas att det ska bli snart. På IKEA blev det mest möbelprylar för att organisera om rummen lite. Har dock nyligen införskaffat en vällingdoserare som vi blev tipsade om att det kan vara bra att ha:). Tror vi är som redo i övrigt, bara att vänta på samtalet:)...
  • Lapinette

Eliste - vi är inte alls redo och jag som är superplaneraren i vanliga fall tänker - det löser sig!

Svar på tråden Sydkorea