Sydkorea
Hej!
Jag undrar om det finns fler här som väntar BB från Sydkorea? Vore kul att följas åt!
Vi har haft vår ansökan där i lite över månad, och räknar med att få vänta länge till...
Hej!
Jag undrar om det finns fler här som väntar BB från Sydkorea? Vore kul att följas åt!
Vi har haft vår ansökan där i lite över månad, och räknar med att få vänta länge till...
Grattis L!
Jösses vad det går undan!
Igår fick vi det magiska samtalet som vi har väntat på i 4 år! Hade räknat med att få bb i typ september för det har ju tagit 3-4 månader nu under våren men i o m den nya lagen i augusti, som jag trodde skulle bli ett hinder för oss, så gick det istället mycket snabbare (det är cirka en månad sedan våra papper anlände till Korea).
Ska idag till AC för att hämta alla papper och foton och sen är det bråttom att få allt klart i juli. Har inte alls funderat på resan eller gjort några som helst inköp eftersom det hela tiden har legat så långt bort. Kunde inte sova i natt då alla tankar snurrade runt.
Grattis till bb!
Hejsan
Jag är adopterad från Syd Korea och är idag 29 år och har två fina "mix barn". Jag blev så förvånad att adoption fortfarande är på G från Syd K, jag hörde någon säga att de stängt gränserna...? Hm har det varit stängt för adoption och sen öppnats igen? Nyfiken :)
Mvh Malin
Jösses vad det går undan!
Igår fick vi det magiska samtalet som vi har väntat på i 4 år! Hade räknat med att få bb i typ september för det har ju tagit 3-4 månader nu under våren men i o m den nya lagen i augusti, som jag trodde skulle bli ett hinder för oss, så gick det istället mycket snabbare (det är cirka en månad sedan våra papper anlände till Korea).
Ska idag till AC för att hämta alla papper och foton och sen är det bråttom att få allt klart i juli. Har inte alls funderat på resan eller gjort några som helst inköp eftersom det hela tiden har legat så långt bort. Kunde inte sova i natt då alla tankar snurrade runt.
Ingen här inne som fått resbesked idag? Såg att det är en familj som fick bb i juni som fått resbesked redan.
Eliste - lycka till på IKEA. Vad blev det? Själva har vi köpt in en hakklapp .. ha, ha första saken inköpt.
Eliste - vi är inte alls redo och jag som är superplaneraren i vanliga fall tänker - det löser sig!
Vi har fått en BB i veckan! En son som är född i augusti -11.
Stort Grattis Buster!!! ð???