• sui

Sydkorea

Hej!

Jag undrar om det finns fler här som väntar BB från Sydkorea? Vore kul att följas åt!
    Vi har haft vår ansökan där i lite över månad, och räknar med att få vänta länge till...

• Svar på tråden Sydkorea
  • rosehip

Stort grattis till alla er som får åka och hämta era barn! Jag längtar tills det blir vår tur, vi har inte ens börjat samla papper än.
    De RB som har kommit de sista dagarna: är de "rester" från det gamla förfarandet eller har de redan gått igenom domstol? Någon som vet?

• Lapinette

Sitter här och ryser! Vad härligt med alla resebesked. Vi har följt AC och alla som har fått besked de senaste två veckorna (när vi har varit i Italien och levt la dolce vita en allra sista gång  ). 

Kurreburre - vi har stått i kö sedan juni 2008 dvs. i nästan fyra år när vi blev kontaktade i maj för att förbereda våra papper och då var vi no. 4 i kön. Tycket att plats no 14 låter väldigt bra efter 2,5 år. Det har ju rört på sig en hel del den senaste tiden i o m den nya lagen. 

Den info som kommit från AC gällande den nya lagen är att det kommer innebära att fler dokument ska samlas in och av vad jag förstod det mellan bb och rb.      

• Lapinette

Börjar få lite panik eftersom det går så himla snabbt just nu. Vi har ju inte förberett/köpt något mer än en hakklapp! Har nu en kompis som erbjudit sig att köra över spjälsäng och kläder till oss men barnvagn! Det är tar ju en evighet att få en!

Och ni som nu har åkt/ska åka har ni bokat själva eller genom "resebyrån"? Jag tror vi kommer att boka själva, är vana att resa mycket. 

• Pippi Långstrump

Vi var i Sydafrika men vi fick både BB och RB 10 dar innan. Så mitt svar handla mest om paniken i ditt inlägg!
    Lycka till!

• Lapinette

Inga resebesked på en vecka nu. Egentligen helt normalt men jösses vad svårt jag har att motivera mig till jobb när jag hoppas på att snart få åka. Sitter mest och googlar om adoption, förskola, IKEA ... 

Vet att jag "bara" har väntat sen i början av juli (då vi fick bb) men vad hjälper det?

Hur går det för er andra? 

• Skalman

Vi hoppas också på att få åka snart. Trodde ju att det skulle komma några RB den här veckan också, eftersom det kommit iallafall en gång per vecka de senaste veckorna. Känns jobbigt att inte veta när det blir. Vi längtar jätte mycket på att få åka nu.

• Skalman

Lapinette - såg att du skrivit tidigare här när ni fick BB, vi fick samma dag .

Svar på tråden Sydkorea