• Linda5

Mobbing på FL

Hej!
    Är ganska ny här på FL MEN upplever att vissa här (oftast på ekonomitrådarna) är rent elaka mot andra. Nätmobbing är lika hemskt som vanlig mobbing och att sitta och skriva hånfulla kommentarer om vissa trådstartare är riktigt fult. Tycker att många trådar är intressanta men sen kobber mobbarna in och börjar skriva massa tråkigheter och förstör tråden.
    SKÄRP ER VUXNA MÄNNISKOR!!!!
    Det är väl ingen som vill att någon vuxen/barn blir mobbat. Har själv varit mobbad i 9 år och tycker sådant här är tragiskt. Vad sänder ni för signaler till era barn när ni sitter här o nätmobbar (barn är betydligt smartare än vad ni fattar).   

• Svar på tråden Mobbing på FL
  • snedtak

Jag tycker det här är en problematisk fråga. Det är ALDRIG ok att mobba och det finns gott om människor som håller en för hård ton. Samtidigt känns det inte ok att man år efter år, under ett flertal olika nick, ska behöva stå ut med att bli hånad för att man inte har samma åsikter.

Man ska inte bli hånad för att man använder kreditkort.
    Man ska inte behöva bli hånad för att man prioriterar att spendera tid med sina barn istället för att leta extrapriser.
    Man ska inte behöva bli hånad för att man inte har pengar sparade.

Man ska inte heller bli hånad för att man tycker krediter är dåligt.
    Man ska inte behöva bli hånad för att man har tid att spendera tid på att leta extrapriser.
    Man ska inte behöva bli hånad för att man har en ekonomiskt trygg situation.

Egentligen tror jag att det finns människor som skulle må bättre av att inte spendera så mycket tid på internetforum, men det är en fri värld och det är upp till var och en hur de vill spendera sin tid.

• Rockit
    snedtak skrev 2012-05-01 17:36:09 följande:
    Jag tycker det här är en problematisk fråga. Det är ALDRIG ok att mobba och det finns gott om människor som håller en för hård ton. Samtidigt känns det inte ok att man år efter år, under ett flertal olika nick, ska behöva stå ut med att bli hånad för att man inte har samma åsikter.

Man ska inte bli hånad för att man använder kreditkort.
    Man ska inte behöva bli hånad för att man prioriterar att spendera tid med sina barn istället för att leta extrapriser.
    Man ska inte behöva bli hånad för att man inte har pengar sparade.

Man ska inte heller bli hånad för att man tycker krediter är dåligt.
    Man ska inte behöva bli hånad för att man har tid att spendera tid på att leta extrapriser.
    Man ska inte behöva bli hånad för att man har en ekonomiskt trygg situation.

Egentligen tror jag att det finns människor som skulle må bättre av att inte spendera så mycket tid på internetforum, men det är en fri värld och det är upp till var och en hur de vill spendera sin tid.
    men det är ok att enbart gå på TS i tråd efter tråd år efter år? förstår inte folk varför hon avreggar sig?
    det gör ju personen därför att det blir inga trevliga diskussioner när mobbingjänget på FL går in och sabbar varenda tråd denna TS skapar.
    förföljelse kallas det.
  • Ebba Caroline
    Rockit skrev 2012-05-01 17:46:34 följande:
    men det är ok att enbart gå på TS i tråd efter tråd år efter år? förstår inte folk varför hon avreggar sig?
    det gör ju personen därför att det blir inga trevliga diskussioner när mobbingjänget på FL går in och sabbar varenda tråd denna TS skapar.
    förföljelse kallas det.

Så det ok för ts i tråd efter tråd i år efter år hackar ner på andra människor för att de inte äe enlig henne ekonomiska, för att de har dåliga jobb, för att de inte har sparpengar! Klart som fan man tröttnar! Hon måste ju för tusan inse att hon inte kan hålla på att bete sig så år efter år, men nya nick hela tiden.
    Blanda INTE ihop min personlighet med min attityd. Min person - det är vem JAG är. Min attityd beror på vem DU är!
  • Rockit
    Ebba Caroline skrev 2012-05-01 17:48:39 följande:
    Så det ok för ts i tråd efter tråd i år efter år hackar ner på andra människor för att de inte äe enlig henne ekonomiska, för att de har dåliga jobb, för att de inte har sparpengar! Klart som fan man tröttnar! Hon måste ju för tusan inse att hon inte kan hålla på att bete sig så år efter år, men nya nick hela tiden.
    Fast  man måste ju inte gå in i dennes trådar om man inte vill,det är ju faktiskt frivilligt.
    tycker man att personen är jobbig och inte har några vettiga åsikter går man inte dit. Precis som i vanliga livet.
    dessutom får väl alla ha en åsikt? tycker du inte det?
  • Ebba Caroline
    Rockit skrev 2012-05-01 17:52:42 följande:
    Fast  man måste ju inte gå in i dennes trådar om man inte vill,det är ju faktiskt frivilligt.
    tycker man att personen är jobbig och inte har några vettiga åsikter går man inte dit. Precis som i vanliga livet.
    dessutom får väl alla ha en åsikt? tycker du inte det?

Man går in i en tråd för den verkar intressant. Sedan är det inte bara trådar hon har startat utan hon är inne i alla ekonomitrådarna och klankar ner på folk. Är det ok?
    Blanda INTE ihop min personlighet med min attityd. Min person - det är vem JAG är. Min attityd beror på vem DU är!
  • snedtak
    Rockit skrev 2012-05-01 17:46:34 följande:
    förföljelse kallas det.
    Nej, jag tycker inte att det är ok och jag tycker både att folk går för långt och är för otrevliga. Man kan exempelvis låta bli att dra in diskussioner som man haft i andra trådar och man borde fortfarande hålla en god ton.

Däremot har TS tidigare avreggat sig betydligt snabbare än hon gjorde den här gången. För ett par år sedan räckte det med att säga emot och visa att det gick att ha kreditkort utan att hamna hos kronofogden. Trots det har folk blivit kallade otrevliga saker för att de inte har haft 5000 kr på sparkontot, av nämnda avreggade person.
    Jag förstår varför folk blir irriterade, MEN jag tycker att många har gått för långt och varit för otrevliga.
  • Boost

Var har mobbningen vart någonstans? Det är försök till diskussioner som har gått genom trådarna. Men dock blir det inga vettiga diskussioner i och med att personen i fråga vägrar se saker ur ett annat perspektiv. Den enda rätta vägen är hennes, så då är det klart att det blir frustrerande när man verkligen försöka vidga varandras vyer och alla inte är beredda att göra det.

Personen i fråga har mycket kunskaper, försöker få fram många viktiga saker, men det blir helt fel när hon vägrar lyssna och förstå andras situationer.
    Alla lever vi olika liv, vi har olika situationer och förutsättningar, detta är något man måste ta hänsyn till när sådana här diskussioner förs. 

• Linda5

Förstår vad ni säger men att klistra in elaka smilies och använda råa och fula kommentarer som inte har något som helst med TS tråd att göra ser jag som mobbing. OCH jag är intresserad av trådarna och vill följa dom inte massa tråkningar från andra trådar som varit innan.
    Ni som inte gillar hennes trådar gå INTE in på dom!!!!
    Om hon är tyken o tråkig i era så anmäl.
    MEN låt oss som är intresserade få läsa o bilda oss en egen uppfattning.
    Att vara ironisk och sätta in fula smilies mot en människa är för mig mobbing och jag har väldigt liten förståelse för er som gör detta.    

• Fidelis ad urnam
    Linda5 skrev 2012-05-01 19:09:02 följande:

Förstår vad ni säger men att klistra in elaka smilies och använda råa och fula kommentarer som inte har något som helst med TS tråd att göra ser jag som mobbing. OCH jag är intresserad av trådarna och vill följa dom inte massa tråkningar från andra trådar som varit innan.
    Ni som inte gillar hennes trådar gå INTE in på dom!!!!
    Om hon är tyken o tråkig i era så anmäl.
    MEN låt oss som är intresserade få läsa o bilda oss en egen uppfattning.
    Att vara ironisk och sätta in fula smilies mot en människa är för mig mobbing och jag har väldigt liten förståelse för er som gör detta.    

Då är det bara för dig att bortse från kommentarer från oss som känner till just denna TS och själv bilda dig en uppfattning. 
    Denna medlem som du syftar till kan vara otroligt nedlåtande och hånfull mot alla som inte gör som henne och att gå in i trådar inom ämnen man ofta diskuterar i och ifrågasätta det hon skriver är inte mobbning.
    Hittar du däremot inlägg som är rent av elaka, anmäl dem och tas de bort så var de över gränsen.
    Men man ska inte förvänta sig att bli struken medhårs när man i en tråd säger en sak och i en annan påstår någonting helt annat samtidigt som man ser ner på och hånar ALLA andra som inte gör som en själv.

• Zara10

Det finns massa trådar där folk faktiskt är riktigt känslokalla o elaka mot TS eller nån som skrivit i tråden !
    Ett ex är ju den tråden om våtservetter ! Där var det ren elakhet !
    Bör finnas en regel att man blir avstängd på vissa saker !

Svar på tråden Mobbing på FL