Inlägg från: snedtak |Visa alla inlägg
  • snedtak

Mobbing på FL

Jag tycker det här är en problematisk fråga. Det är ALDRIG ok att mobba och det finns gott om människor som håller en för hård ton. Samtidigt känns det inte ok att man år efter år, under ett flertal olika nick, ska behöva stå ut med att bli hånad för att man inte har samma åsikter.

Man ska inte bli hånad för att man använder kreditkort.
    Man ska inte behöva bli hånad för att man prioriterar att spendera tid med sina barn istället för att leta extrapriser.
    Man ska inte behöva bli hånad för att man inte har pengar sparade.

Man ska inte heller bli hånad för att man tycker krediter är dåligt.
    Man ska inte behöva bli hånad för att man har tid att spendera tid på att leta extrapriser.
    Man ska inte behöva bli hånad för att man har en ekonomiskt trygg situation.

Egentligen tror jag att det finns människor som skulle må bättre av att inte spendera så mycket tid på internetforum, men det är en fri värld och det är upp till var och en hur de vill spendera sin tid.

• snedtak
    Rockit skrev 2012-05-01 17:46:34 följande:
    men det är ok att enbart gå på TS i tråd efter tråd år efter år? förstår inte folk varför hon avreggar sig?
    det gör ju personen därför att det blir inga trevliga diskussioner när mobbingjänget på FL går in och sabbar varenda tråd denna TS skapar.
    förföljelse kallas det.
    Nej, jag tycker inte att det är ok och jag tycker både att folk går för långt och är för otrevliga. Man kan exempelvis låta bli att dra in diskussioner som man haft i andra trådar och man borde fortfarande hålla en god ton.

Däremot har TS tidigare avreggat sig betydligt snabbare än hon gjorde den här gången. För ett par år sedan räckte det med att säga emot och visa att det gick att ha kreditkort utan att hamna hos kronofogden. Trots det har folk blivit kallade otrevliga saker för att de inte har haft 5000 kr på sparkontot, av nämnda avreggade person.
    Jag förstår varför folk blir irriterade, MEN jag tycker att många har gått för långt och varit för otrevliga.
  • snedtak
    Ebba Caroline skrev 2012-05-01 20:44:01 följande:
    Bara den ts eller?!

Man har tröttnat på henne och de ger man tillbaka med samma gamla ost!
    Det är ju det vuxna människor inte bör göra. Jag kan förstå att en femåring kastar sand på ett annat barn i sandlådan om någon stjäl favoritspaden, men vuxna människor ska inte behöva dra upp groll man haft i andra trådar.
  • snedtak
    Fidelis ad urnam skrev 2012-05-01 21:10:55 följande:
    Det är oftast inte groll som tas upp utan rena fakta som denna TS själv har kommit med i andra trådar. 
    Att skriva om hur mycket pengar man har kvar och se ner på andras ekonomi samtidigt som man INTE berättar  hur man faktiskt inte betalar någon hyra, brukar bil utan att betala bensin/försäkringar/skatt/service/besiktning och så vidare är bara fel. 
    Sådan information kommer ofta upp i de olika trådarna, klassas knappast som groll dock.  
    Jag förstår att det känns lockande att dra upp att TS dissar ostar för 90 kr i en tråd samtidigt som hon tycker att billiga smycken är fula i en annan, men egentligen behöver man inte dra in sådant. TS är själv ganska dålig på det och det händer att katter och ostar hamnar OT.

Men inget bli bättre av att hela tiden dra upp saker som sagts i andra trådar i syfte att förlöjliga.
  • snedtak
    Linda5 skrev 2012-05-01 22:07:57 följande:
    Rensa då de inlägg som tar upp enskild person. Jag hävdar att ingen ska behöva mobbas på FL och ville ha en diskussion runt detta. Att sen endel fortsätter att dra upp personer som var meningen med min tråd att undvika på FL:
    Du har en bra poäng och jag ber om ursäkt för mina personliga inlägg.

Ingen ska behöva mobbas, eller behöva stå ut med att bli kallade otrevliga saker, någonsin. Detta gäller både om det är en eller flera som upprepade gånger går emot en enskild person/grupp av personer eller om det är en enskild/grupp personer som är otrevliga mot alla.
Svar på tråden Mobbing på FL