• Linda5

Mobbing på FL

Hej!
    Är ganska ny här på FL MEN upplever att vissa här (oftast på ekonomitrådarna) är rent elaka mot andra. Nätmobbing är lika hemskt som vanlig mobbing och att sitta och skriva hånfulla kommentarer om vissa trådstartare är riktigt fult. Tycker att många trådar är intressanta men sen kobber mobbarna in och börjar skriva massa tråkigheter och förstör tråden.
    SKÄRP ER VUXNA MÄNNISKOR!!!!
    Det är väl ingen som vill att någon vuxen/barn blir mobbat. Har själv varit mobbad i 9 år och tycker sådant här är tragiskt. Vad sänder ni för signaler till era barn när ni sitter här o nätmobbar (barn är betydligt smartare än vad ni fattar).   

• Svar på tråden Mobbing på FL
  • Boost
    Purpurbräcka skrev 2012-05-01 19:43:46 följande:

Ett tydligt exempel...

Glimten i ögat skulle fler må bra av att ha...
  • Purpurbräcka
    Ebba Caroline skrev 2012-05-01 19:44:54 följande:

På mobbning av en avreggad person?

På två personer som gör sig roliga på en annans bekostnad.
  • Ebba Caroline
    Purpurbräcka skrev 2012-05-01 19:46:54 följande:

På två personer som gör sig roliga på en annans bekostnad.

Det gör vi inte. Jag undrade bara om inte Zara10 funderat på varför folk tröttnar och ger igen för gammal ost till den ts?... Gamal ost valde jag för att utrycket heter så, inte för att den ts tycker det är oekonomikst att köpa en ost för 90kr men inte oekonomikst att lägga 5000kr på smycken...
    Blanda INTE ihop min personlighet med min attityd. Min person - det är vem JAG är. Min attityd beror på vem DU är!
  • Virriga Vera
    snedtak skrev 2012-05-01 18:03:58 följande:
    Nej, jag tycker inte att det är ok och jag tycker både att folk går för långt och är för otrevliga. Man kan exempelvis låta bli att dra in diskussioner som man haft i andra trådar och man borde fortfarande hålla en god ton.

Däremot har TS tidigare avreggat sig betydligt snabbare än hon gjorde den här gången. För ett par år sedan räckte det med att säga emot och visa att det gick att ha kreditkort utan att hamna hos kronofogden. Trots det har folk blivit kallade otrevliga saker för att de inte har haft 5000 kr på sparkontot, av nämnda avreggade person.
    Jag förstår varför folk blir irriterade, MEN jag tycker att många har gått för långt och varit för otrevliga.
    Dessutom så är den personen snabb att kalla folk lögnare, okunniga och fall för lyxfällan. Vilket jag har blivit kallad av personen i fråga. Inte en enda gång har jag fått en ursäkt eller en förklaring på varför jag blir kallad detta. Jag diskuterar gärna med henne för i grunden så är inläggen intressanta men oförmågan att se sina egna fel och snabbheten att kalla andra för diverse saker kan ju vara en förklaring på hur hon blir behandlad. Men jag kan hålla med om att det emellanåt faktiskt blir mobbing och det tycker jag är väldigt trist.
  • Rockit
    Virriga Vera skrev 2012-05-01 20:02:42 följande:
    Dessutom så är den personen snabb att kalla folk lögnare, okunniga och fall för lyxfällan. Vilket jag har blivit kallad av personen i fråga. Inte en enda gång har jag fått en ursäkt eller en förklaring på varför jag blir kallad detta. Jag diskuterar gärna med henne för i grunden så är inläggen intressanta men oförmågan att se sina egna fel och snabbheten att kalla andra för diverse saker kan ju vara en förklaring på hur hon blir behandlad. Men jag kan hålla med om att det emellanåt faktiskt blir mobbing och det tycker jag är väldigt trist.
    och ändå fortsätter du och boost med flera om och om igen,varför inte låta TS ha sina åsikter?
     sök på dig själv längst upp på sidan där du ser det svarta förstoringsglaset och titta själv på dina inlägg och hur du beteer dig,kan vara en riktig ögonöppnare!
    TS vet ju att du har kreditkort och att du försvarar det med näbbar och klor,men jag tror TS är utav en helt annan
    uppfattning,och vet du vad,det är ok att tycka att kreditkort är dumt.
  • Kattdamen

Så fort denne personen slutar vara otrevlig och nedlåtande mot andra människor, kommer folk sluta vara otrevlig tillbaka. Eftersom det alltid är hon som börjar.

En kopp te, tack.
  • Ebba Caroline
    Kattdamen skrev 2012-05-01 20:28:00 följande:
    Så fort denne personen slutar vara otrevlig och nedlåtande mot andra människor, kommer folk sluta vara otrevlig tillbaka. Eftersom det alltid är hon som börjar.
    Blanda INTE ihop min personlighet med min attityd. Min person - det är vem JAG är. Min attityd beror på vem DU är!
  • Purpurbräcka
    Rockit skrev 2012-05-01 20:18:44 följande:
    och ändå fortsätter du och boost med flera om och om igen,varför inte låta TS ha sina åsikter?
     sök på dig själv längst upp på sidan där du ser det svarta förstoringsglaset och titta själv på dina inlägg och hur du beteer dig,kan vara en riktig ögonöppnare!
    TS vet ju att du har kreditkort och att du försvarar det med näbbar och klor,men jag tror TS är utav en helt annan
    uppfattning,och vet du vad,det är ok att tycka att kreditkort är dumt.

Jag håller inte med. Saklig kritik är inte mobbning. Och tycker man att kreditkort kan vara bra i vissa lägen så har man all rätt att argumentera för sin sak (i en lämplig tråd då naturligtvis) tills man stupar.

Själv är jag imponerad av Virriga Veras tålamod!
  • Linda5

Tråkigt att vissa ser det som ok att mobba någon.
    Vi som gärna vill diskutera sakfrågan i trådar ska altså bara acceptera att ni tröttnat på vederbörande TS och då har rätten att förstöra en trevlig och givande diskussion?
    Känns som jag fått kläm på vart ribban ligger på detta forum.
    Men ALDRIG att jag köper era ursäkter till mobbing!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Kattdamen
    Linda5 skrev 2012-05-01 20:35:32 följande:
    Tråkigt att vissa ser det som ok att mobba någon.
    Vi som gärna vill diskutera sakfrågan i trådar ska altså bara acceptera att ni tröttnat på vederbörande TS och då har rätten att förstöra en trevlig och givande diskussion?
    Känns som jag fått kläm på vart ribban ligger på detta forum.
    Men ALDRIG att jag köper era ursäkter till mobbing!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Ja, det är tråkigt att denne ts fortsätter att mobba andra medlemmar på familjeliv.
    En kopp te, tack.
Svar på tråden Mobbing på FL