sär skriven skrev 2012-05-04 13:15:02 följande:
På detta forum anser sig trådstartare och tråddeltagare vara mobbade om de märker att de inte får medhåll. Det kan alltså råda väldigt delade meningar om vad mobbing faktiskt är eller innebär. En allmän reflektion ur en annan synvinkel än TS bli ofta anklagad för att vara ett påhopp eller mobbing, inte sällan möts meningsskiljaktigheter med uttalanden som "ni är ju dumma i huvudet" eller liknande. Vilket naturligtvis blir tongivande för resten av diskussionen.
Hade folk varit mer öppna för att man möter olika åsikter när man startar en tråd på FL tror jag att klimatet hade varit bättre. Om man får 100 i svar och 95 % av dem representerar en annan åsikt eller syn på saken, tycker åtminstone inte jag det är rätt att enbart svara de medlemmar som står för resterande 5 % och dessutom nedvärdera de som kommer med andra åsikter.Och jag tycker inte att det per automatik är mobbing.
Självklart är det inte mobbing att svara sakligt på trådar MEN då jag varit inne i trådar o läst så helt plötsligt kan det komma påhopp på TS fån andra trådar som är helt orellevant i sammanhanget och sen i andra trådar kommer det kommentarer som man senare förstår är ironi mot annnan medlem som inte varit med i diskussionen, gärna sätter man fula smilies efter oxo för att poängtera mobbningen mot vederbörande.