Inlägg från: Fidelis ad urnam |Visa alla inlägg
  • Fidelis ad urnam

Mobbing på FL

Linda5 skrev 2012-05-01 19:09:02 följande:

Förstår vad ni säger men att klistra in elaka smilies och använda råa och fula kommentarer som inte har något som helst med TS tråd att göra ser jag som mobbing. OCH jag är intresserad av trådarna och vill följa dom inte massa tråkningar från andra trådar som varit innan.
    Ni som inte gillar hennes trådar gå INTE in på dom!!!!
    Om hon är tyken o tråkig i era så anmäl.
    MEN låt oss som är intresserade få läsa o bilda oss en egen uppfattning.
    Att vara ironisk och sätta in fula smilies mot en människa är för mig mobbing och jag har väldigt liten förståelse för er som gör detta.    

Då är det bara för dig att bortse från kommentarer från oss som känner till just denna TS och själv bilda dig en uppfattning. 
    Denna medlem som du syftar till kan vara otroligt nedlåtande och hånfull mot alla som inte gör som henne och att gå in i trådar inom ämnen man ofta diskuterar i och ifrågasätta det hon skriver är inte mobbning.
    Hittar du däremot inlägg som är rent av elaka, anmäl dem och tas de bort så var de över gränsen.
    Men man ska inte förvänta sig att bli struken medhårs när man i en tråd säger en sak och i en annan påstår någonting helt annat samtidigt som man ser ner på och hånar ALLA andra som inte gör som en själv.

• Fidelis ad urnam
    Linda5 skrev 2012-05-01 20:35:32 följande:
    Tråkigt att vissa ser det som ok att mobba någon.
    Vi som gärna vill diskutera sakfrågan i trådar ska altså bara acceptera att ni tröttnat på vederbörande TS och då har rätten att förstöra en trevlig och givande diskussion?
    Känns som jag fått kläm på vart ribban ligger på detta forum.
    Men ALDRIG att jag köper era ursäkter till mobbing!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Det är inte mobbning att inte håller med och att inte ge med sig. 
    Om den TS som diskuteras i denna tråd iaf kunde säga att hon accepterar andras val och åsikter så skulle jag inte bry mig avsevärt. Men hon står fast vid att det andra gör är fel och att man måste göra som henne. Hon kan inte acceptera andras åsikter.
    Då får hon ta att jag diskuterar och ifrågasätter.  
  • Fidelis ad urnam
    Linda5 skrev 2012-05-01 20:42:38 följande:
    Självklart ska man diskutera på ett forum, men vissa sänker sig till en nivå som är långt därunder.
    Jag har säkert sjunkit för lågt ibland, när mitt tålamod har sipprat ut mellan mina fingrar. Men jag försöker in i det sista hålla mig till att jag ifrågasätter, diskuterar, sätter mig mot och inte accepterar rena lögner och rena faktafel angående saker. 

Ser du något som du anser vara mobbning, anmäl och se om det tas bort.  
  • Fidelis ad urnam
    snedtak skrev 2012-05-01 21:08:21 följande:
    Det är ju det vuxna människor inte bör göra. Jag kan förstå att en femåring kastar sand på ett annat barn i sandlådan om någon stjäl favoritspaden, men vuxna människor ska inte behöva dra upp groll man haft i andra trådar.
    Det är oftast inte groll som tas upp utan rena fakta som denna TS själv har kommit med i andra trådar. 
    Att skriva om hur mycket pengar man har kvar och se ner på andras ekonomi samtidigt som man INTE berättar  hur man faktiskt inte betalar någon hyra, brukar bil utan att betala bensin/försäkringar/skatt/service/besiktning och så vidare är bara fel. 
    Sådan information kommer ofta upp i de olika trådarna, klassas knappast som groll dock.  
  • Fidelis ad urnam
    snedtak skrev 2012-05-01 21:28:27 följande:
    Men inget bli bättre av att hela tiden dra upp saker som sagts i andra trådar i syfte att förlöjliga.
    Från mitt håll absolut inte (i de allra flesta fall). Jag tar upp saker som är relevanta för det hon vräker ut sig. 
    Ser hon ner på andra pga att de har lite pengar kvar i månaden och INTE berättar hur hon själv inte betalar för en rad saker som "normala" personer betalar för så blir det bara så så fel.
    Sitter hon och är högfärdig över att folk väljer billig choklad medan hon minsann köper dyr, fin, ren choklad så är det ganska relevant att hon i andra trådar skriver skit om en tjej som betalade 90 kr för en liten bit mögelost.

Svar på tråden Mobbing på FL