• 070104

Norrländska städer..

Vi kan inte bestämma oss... Vi vill flytta till en kommun i Norrland, gärna i en by utanför en stad. 
    Bland våra alternativ har vi kvar dessa:  

Skellefteå
    Sundsvall
    Umeå
    Östersund

Vi vill gärna bo där det är fin natur, närhet till allt, låg kriminalitet, mycket aktiviteter för barn, jobbmöjligheter, fina bostadsområden och bra skolor. 

Vilken KOMMUN tycker du passar bäst för oss? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Norrländska städer..
  • Shandi

Flytta till någon mysig havsnära by utanför sundsvall :)
    Eller varför inte till Härnösand? (jag bor här;))

I umeå är det ju bara en massa vegetarianer och människor som springer barfota ;)

• La Lola
    070104 skrev 2012-05-02 11:05:26 följande:
    Vi är ju ute efter något litet ju  Vill bo i by, men med närhet till alla affärer man behöver.
    Det enda jag kan sakna i Östersund är fler skoaffärer. Vi har väl 5 st om jag räknat rätt men det känns som om utbudet är litet iaf.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Argo
    070104 skrev 2012-05-02 11:06:09 följande:
    Fast det har ju inte till omröstningen att göra  
    Vi kommer ju utifrån så det drabbas ju inte vår familj av
    Jo, på sätt och vis.

"Lundmark och Marklund" är nämligen ett lite humoristiskt sätt att beskriva mentaliteten på orten. Introvert, hybris, självförhärligande, inskränkt ... kalla det vad du vill.

Eller varför inte kalla det Skelleftesjukan? Den enda stad i Sverige som har fått ge namn till en sjukdom som kommer av inavel.

Men nu har ni ju redan kapat bort skellefteå så det är ju ingen fara för er del.
  • Shandi

Men flytta till höga kusten kvinna! Finaste jävla stället i Sverige, med mängder av byar och närhet till både östersund, härnösand och sundsvall om man känner för att shoppa!
    Är så otroligt stolt över att jag är uppvuxen här!

• Argo
    070104 skrev 2012-05-02 11:05:26 följande:
    Vi är ju ute efter något litet ju  Vill bo i by, men med närhet till alla affärer man behöver.
    Jag skulle ändå titta på byarna kring Umeå.

Många, många fler alternativ där sedan för era barn den dagen de vill göra något eget.
  • 070104
    Shandi skrev 2012-05-02 11:06:55 följande:
    Flytta till någon mysig havsnära by utanför sundsvall :)
    Eller varför inte till Härnösand? (jag bor här;))

I umeå är det ju bara en massa vegetarianer och människor som springer barfota ;)
    Härnösand vill vi inte bo i men du verkar ha mycket fördomar om Umeå
    La Lola skrev 2012-05-02 11:07:42 följande:
    Det enda jag kan sakna i Östersund är fler skoaffärer. Vi har väl 5 st om jag räknat rätt men det känns som om utbudet är litet iaf.
    Hmm ja.. Men å andra sidan är inte skor det viktigaste här i livet  
    Umeå passar oss bäst pga affärerna men Östersund passar oss bäst pga att vi vill bo i landet/på by.. Det är ju bara att klura ut vilket som är viktigast
  • Alvii

Nuförtiden behövs inte affärer när man kan få allt från internet ;)

• Shandi
    070104 skrev 2012-05-02 11:16:59 följande:
    Härnösand vill vi inte bo i men du verkar ha mycket fördomar om Umeå

Hmm ja.. Men å andra sidan är inte skor det viktigaste här i livet  
    Umeå passar oss bäst pga affärerna men Östersund passar oss bäst pga att vi vill bo i landet/på by.. Det är ju bara att klura ut vilket som är viktigast
    Haha nä, har bara åkt igenom där ett par gånger, och väldigt ofta sett barfota människor med dreads! ;) Har också många vegetarianvänner som pluggat där :) Men en fin stad är det!
  • Argo
    070104 skrev 2012-05-02 11:16:59 följande:
    Hissjö, Håkmark, Stöcke, Tavelsjö, Sörmjöle, Täfteå, Brännland, Flurkmark ...

Hur mycket mer "by" kan det bli?

*och alla ligger inom någon mil från Umeå*
  • Khaleesi

Kör på Östersund då. Det är nog bästa valet - under förutsättning att ni hittar jobb.

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
Svar på tråden Norrländska städer..