Jag trivs i Sundsvall, sen kan det vara den fulaste staden folk har sett, det bryr jag mig inte alls om.
Jag flyttade hit från Skövde för 11 år sedan och trivs utmärkt.
Nu bor jag utanför i en liten håla vid namn Matfors. Utbudet här är väl inte gigantiskt men det finns en relativt stor ICA-butik, badhus, bibliotek, ridskola, flera förskolor och en stor skola (Fsk - åk 9) och det är nära till allt. Dessutom nära till naturen, jag har 300 m till närmsta badplats, ungefär lika långt till hästar och skogsområde. Kanske 500 m till elljusspår.
Shoppingcenter finns mellan Sundsvall och Timrå, ett jättestort med i stort sett allt man kan vilja handla, IKEA, bygghandlar, blomaffärer, inredningsbutiker, kläder.. allt finns.
Nu är mina barn ganska stora (8 och 10) så för dem är det mest idrott som gäller, de har i Matfors provat på: simning, längdskidor, orientering, fotboll. Tösen ska börja innebandy i höst, det finns även brottning om man vill hålla på med det.
För lugnare barn finns det pysselkvällar på församlingshemmet. Babysång och babysim är också väldigt uppskattat här.
Sååå.. jag skulle säga Sundsvall. Umeå är också fint och Skellefteå likaså. Östersund har jag aldrig trivts i.