• 070104

Norrländska städer..

Vi kan inte bestämma oss... Vi vill flytta till en kommun i Norrland, gärna i en by utanför en stad. 
    Bland våra alternativ har vi kvar dessa:  

Skellefteå
    Sundsvall
    Umeå
    Östersund

Vi vill gärna bo där det är fin natur, närhet till allt, låg kriminalitet, mycket aktiviteter för barn, jobbmöjligheter, fina bostadsområden och bra skolor. 

Vilken KOMMUN tycker du passar bäst för oss? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Norrländska städer..
  • J1983
    Billig trevnad skrev 2012-04-30 13:58:24 följande:
    Den lilla innerstaden är väl ganska fin, men allt utanför är deprimerande fult. Utan tvekan den fulaste staden jag har bott i.

Håller med där.. Sundsvall är inte vackert!
  • ElectroDiva
    J1983 skrev 2012-04-30 15:18:10 följande:
    Gränsen för Norrland går vid Dalälven :) bor du i Kiruna eller med tanke på att inte ens Skellefte är Norrland? ;)
    10 mil från kiruna :D
  • Rosie Jay
    ElectroDiva skrev 2012-04-30 15:48:19 följande:
    10 mil från kiruna :D
    Själv tycker jag att Kiruna inte är en norrländsk stad...
    Mamma, Singel och Sambo
  • livelovelaugh

Skellefteå är toppen för barn, åk och hälsa på mona lisa på öppna förskolan knuten och känn efter vi har pga av köp av företag precis flyttat till timrå och trivs jätte bra i sundsvall/timrå finns massor att göra. Luleå blåser det som fanken i och umeå är utan tvekan den fulaste staden i norrland.

• mfe

Skulle inte rösta på umeå även om jag bor här själv.. Kriminaliteten blir bara högre och högre!
    Skellefteå är väldigt mycket droger också..

• livelovelaugh

Droger finns det inte mer av i skellefteå än någon annan stans och man stöter inte på knattarna om man inte letar efter dom

• spillerkillern

Östersund är en lugn och trevlig liten stad, om man gillar småstäder. Inte lika mycket utbud när det gäller shopping och nöjen som de gör i de andra städerna, men jag tycker det finns tillräckligt här.

• Eisa

Gävle kanske Väldigt nära allting och mycket för barn att göra.

Men nu var ju inte Gävle ett alternativ för er så jag säger Umeå. Det är en bra universitetsstad, den är fin med älven rätt igenom stan, mycket kultur, mycket nya saker i affärerna, de hänger liksom "med" där uppe i Umeå. Jag bodde där i ett år och det var trevligt.

• Danielina

Jag skulle välja Luleå alla gånger, så himla trevlig stad och vi kommer nog hamna där tids nog.

Nåja, får rösta på Umeå av era alternativ är delvis uppvuxen där och det finns allt man behöver där och många fina ställen utanför stan att bo på. Sundsvall däremot skulle jag aldrig vilja bo i, varit där flera gånger och det är en så tråkig och deprimerande stad tycker jag.

Svar på tråden Norrländska städer..