• 070104

Norrländska städer..

Vi kan inte bestämma oss... Vi vill flytta till en kommun i Norrland, gärna i en by utanför en stad. 
    Bland våra alternativ har vi kvar dessa:  

Skellefteå
    Sundsvall
    Umeå
    Östersund

Vi vill gärna bo där det är fin natur, närhet till allt, låg kriminalitet, mycket aktiviteter för barn, jobbmöjligheter, fina bostadsområden och bra skolor. 

Vilken KOMMUN tycker du passar bäst för oss? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Norrländska städer..
  • La Lola

Jag är ju partisk o säger Östersund.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • 070104
    La Lola skrev 2012-04-30 12:05:03 följande:
    Jag är ju partisk o säger Östersund.
    Vad är det som är så bra med Östersund?  
    Varför skulle du vilja bo kvar och vad får dig att vilja flytta? 

Vill bara ha lite anledningar för varje kommun =)
  • La Lola
    070104 skrev 2012-04-30 12:09:07 följande:
    Vad är det som är så bra med Östersund?  
    Varför skulle du vilja bo kvar och vad får dig att vilja flytta? 

Vill bara ha lite anledningar för varje kommun =)
    Jag gillar att det är litet helt enkelt.
    Jag bodde 1½ år i Göteborg men hade sån hemlängtan till lilla Östersund. Kommer aldrig nånsin att flytta härifrån.
    Bor ca 1½ mil utanför Ösd i ett mindre samhälle. Mitt i stan vill jag inte bo.
  • J1983

Jag röstar på Östersund. Har bott där i ca 5 år och längtar tillbaka. Litet men ändå lagomt. Dessutom väldigt vackert och en härlig mentalitet. Dock lär jag aldrig bli Östersundbo igen, passar inte med övrigt som jag behöver i livet såsom närhet till släkt osv. De övriga kommuner du nämner tycker jag inte alls om! :)

• CeeJay

Jag röstar på Östersund, har inte varit där så väldans många gånger men jag tänkte direkt på den staden när jag såg din fråga.

Har en härlig känsla över den staden, har alltså inte bott där men känner follk som känner därifrån. 

• CeeJay
    La Lola skrev 2012-04-30 12:32:35 följande:
    Jag gillar att det är litet helt enkelt.
    Jag bodde 1½ år i Göteborg men hade sån hemlängtan till lilla Östersund. Kommer aldrig nånsin att flytta härifrån.
    Bor ca 1½ mil utanför Ösd i ett mindre samhälle. Mitt i stan vill jag inte bo.
    Ja men om DU bor där borde det ju vara själva gräddet på moset Då är det ju ingen tvekan TS !!

För den känslan jag har av dig, La Lola är att du är precis som Östersund - trygg, sund, vacker och härlig (och nej, jag behöver inte låna pengar, tänkte bara att det faktiskt är bra att ge positiv "kritik" till sina medmänniskor för omväxlingsskull...
  • ElectroDiva

östersund eller skellefteå.

känns inte som att umeå passar för önskningarna :) 

• ElectroDiva

även om jag har svårt att kalla det för norrländska städer ^^
    bor lite längre upp 

• La Lola
    CeeJay skrev 2012-04-30 12:41:57 följande:
    Ja men om DU bor där borde det ju vara själva gräddet på moset Då är det ju ingen tvekan TS !!

För den känslan jag har av dig, La Lola är att du är precis som Östersund - trygg, sund, vacker och härlig (och nej, jag behöver inte låna pengar, tänkte bara att det faktiskt är bra att ge positiv "kritik" till sina medmänniskor för omväxlingsskull...
    Nu tappade jag nog hakan.
    Tack för den fina komplimangen!
  • Linda1976

Umeå. 

Har en kompis som flyttat dit, och jag älskar stan. Mysig, lagom stor och nära vatten. jag kvävs utan hav (nåja, det är nästan hav, om än inte som västkusten) 

nailorama.blogspot.com/ -ytligt intressant färgglatt
Svar på tråden Norrländska städer..