• Pippi70

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Vad kul myran! Då kanske vi åker samma plan:) vi åker från Arlanda på kvällen till Alicante.

• Pippi70

Hej Mymina och välkommen till denna fina tråd!
    Vi har liksom Karin71 valt IVI i Valencia och är hittills mycket nöjda. Men Alicante verkar också vara väldigt bra och snabba på att hitta donator.
    Vi behövde inte heller vänta utan kunde köra igång med behandlingen  direkt. 
    Vi är båda blåögda,men min sambo är mörkhårig och har lite sydländskt utseende så för oss var inte en blond donator nödvändigt.  
    Eftersom jag har oregelbunden mens och ibland ingen alls så fick jag börja med p-piller direkt.Man ska helst börja med det på dag 1 i menscykeln men jag började dag 5 och det gick lika bra.
    Jag vet inte riktigt om Alicante och Valencia har samma medicinska upplägg men jag tror det ganska lika.
    efter två veckor tog jag nedregleringssprutan. Progynova började jag med när mensen kom och äter 2mg/3 ggr/dag.
    Vet inte när jag ska börja med Utrogestan,men antagligen isamband med donatorns ÄP. Och det blir antagligen på Torsdag nästa vecka..Nästa fredag får vi veta hur många det blev och hur många som blivit befruktade.
    De odlar också i 5-7 dagar. Mycket kan ju hända men samtidigt känns det bra och oddsen blir högre att det tar sig då. 

germany,vi sätter in två! Om det finns möjlighet, Chanserna ökar lite,och jag känner att om det blir tvillingar välkomnar jag det! 
    Tack för att du finns och att du stöttar oss!!  Du är en så fin vän att jag önskar vi kunde vara vänner IRL med. 

MiaFia!  Lycka till nu nästa vecka! Blir det två till dig och tre till frysen? Håller tummarna!!

Karin,Vad skönt att Hcg fortsätter att stiga. Då är ju allt som det ska än så länge! 

Börjar räkna ner nu.....inte långt kvarGlad

• Pippi70

Håller på att gå under av oro o ångest..

Har försökt hela tiden att tänka positivt och mota bort de jobbiga tankarna. Varför oroa sig i förväg? Innan man faktiskt vet att det går åt skogen??? Kan ju lika gärna lyckas??

Men jag är sååå nervös att jag kan omöjligt slappna av.. Låg vaken nästan hela natten... Känner molvärk i livmodern och är livrädd att slemhinnan blir för tjock och släpper... Så rädd att något ska gå på tok..

Min älskade sambo är nere i alperna denna vecka så jag är alldeles ensam hemma med dessa jobbiga tankar.. Svårt att koncentrera sig på jobbet. Och eftersom ingen vet så har jag ingen att prata med, tur att ni finns!!

På jobbet tror de att jag ska på semester till Spanien nästa vecka och då ska man väl vara glad?

Jag borde ju vara glad nu och förväntansfull.. Jo förväntansfull är jag men totalt LIVRÄDD..

Har ni andra också känns så här innan? När det är så nära?

Karin71: förstår din oro!! Men säger som de andra, blödningar är vanligt i början och molvärk med!! Köp hem fler gravtester och testa varje dag!! Så ser du att det inte blir svagare streck? Eller ta nytt blodprov, bara för att se så det ökar! Hoppas verkligen inte det är något knas!!! Kramar till dig från mig!!

• Pippi70

Åh Karin! Vad Härligt! Tänk att du kunde se det lilla hjärtat med! Så fort det går  Grattis!
    Skönt att de såg var blödningen kom ifrån,så du kan slappna av lite lite...även om allt oroar.

Tack Gulliga myran!!  Så skönt att veta att jag inte är ensam. och inte onormalt känslig.
    Du måste ju också ha en jobbig tid nu,,,rädd att det ska misslyckas igen.
    Jag har följt dig här och även läst i Ivf trådar lite bakåt och i din presentation.
    Du är en kämpe!!  Men förstår att det är det sista du känner dig som nu.

Ja,vi får stötta varandra nu!!  Och hoppas att det lyckas nu!!  

Vill ha detta gjort NU!  Vill RUVA...vill PLUSSA.    HoppasHjärta 

• Pippi70

Tack alla vänner!! Det var skönt få skriva av sig lite. I dag är en bättre dag:) ert stöd är guld värt!!

Har du börjat med behandlingen inför FET ännu, mariposa?

Har ni fått prel datum när ni ska ner igen?

Miafia, vilken dag blir ET för er?? Ska tänka på er lite extra då o hålla mina tummar hårt för att allt ska gå bra!

Är ni redan nere i Spanien?

Myran, nu räknar vi ner!!! Dag för dag, timme för timme:)

Kanske vi ska ha en klädkod inför flygresan eftersom vi kommer sitta på samma plan!! Jag kommer ju vara väldigt nyfiken och kolla in varenda en som ser ut som"myran":))

Kramar

• Pippi70

Ny i Gbg, vilka jobbiga bitar ni fått jobba er igenom! Hoppas rättar till sig nu, skönt att ni inte har gett upp och vill prova igen. Måtte lyckan och lite tur var med er nästa gång!!

Tack för dina rader till mig!! Betyder mycket.

Min stora utmaning nu är att mota bort de dåliga tankarna på allt som kan gå fel och istället tänka på allt som kan gå rätt:)

Nätterna är jobbiga...jag som brukar sova som en stock är nu vaken o grubblar och kan inte slappna av!!

Skönt att läsa att ni alla mer eller mindre har det så här! Tillsammans med er känner jag mig starkare och liksom har något att luta sig mot.

Blir också väldigt glad att läsa tummens inlägg!! Tack för dina tankar och råd.

En pojke o en flicka!! Det är ju drömmen:) bara knappt 10 veckor kvar nu! Lycka till!!

Myran: ja hur ser en myra ut:))) jag har en bild av dig när jag tänker på dig och hon ser absolut inte ut som en myra!!

Mer som en arbetsmyra. Ha ha

Jag kan ju fläta mitt hår i Pippi flätor:)

KRAMAR TILL ER ALLA TAPPRA TJEJER

• Pippi70

Hej.

Fick nyss ett samtal från Paloma på kliniken i Valencia...det har inte gått så bra för vår donator så det blir inget äggplock på henne i morgonRynkar på näsan

Nu har vi fått en ny plan..Det blir äggplock på en ny donator på måndag istället(hur de kunde skaffa fram en ny så där snabbt vet jag faktiskt inte...) Vet inte heller vad som hade gått på tok...
    Och då ska min sambo lämna sperma kl 11 måndag fm...Han lämnade ju sist vi var nere och frystestet var ju ok..så varför han ska lämna ett nytt vet jag inte heller...kanske blir det bättre resultat med färskt,nu när de visste att vi var nere.

För att odla till blastocyster krävs väl 5 dagar?Så då får vi stanna till söndagen.. Tur att vi inte bokat hemresan ännu...vi ville vänta tills vi visste hur det hade gått med våra ägg... 

Vi som trodde vi skulle få veta imorgon eller på fredag hur många ägg som vi fått! 

Har ni bokat hotell ännu myran? Vi kommer ta in på hotell natten sön-mån i Alicante. dumt att krångla sig ner till Torrevieja på natten när vi måste åka tåg tidigt från Alicante till Valencia.Är det långt med taxi från flygplatsen till stan? 
    Nu ångrar jag lite att vi inte valde Alicante istället,det hade varit smidigare...

ha ha då hade jag rätt om dig myran!  Får väl se om du ser ut som jag föreställer migGlad
    Jag är nog inte en sån färgstark person...ska jag sätta en stil på mig så är det nog romantisk{#emotions_dlg.flower}
    Men jag är stark och bor i villa villekullaGlad  Ha en bra dag du med!  Jag är ledig så jag ska ut o sätta mig i solen en stund nu och försöka njuta o släppa alla tankar!!

• Pippi70

Tack mymina för att du tänker på oss, myran o mig nu när det är våran tur:)

Jag kommer använda färska ägg, men om du läser bakåt i tråden så skrivs det en del om att det är lika stora chanser med frysta.

Snartlycklig: hej! Kul att du ruvar nu! Håller tummarna för att det ska lyckas !!

Tack för din hälsning!

MiaFia: ruva lugnt!!! Så hoppas vi på ett stort plus( eller kanske två:))

Myran: snart gäller det!! Förstår att du är jätteorolig att dina små inte klarar upptiningen....när får ni veta att det gått bra? Visst var det på tisdag ni gör erat FET? Hur många har ni i frysen?

Mariposa: haha ja det hade vart kul om du också var med på planet:) undrar då hur en mariposa ser ut??? Har en bild av dig i mitt huvud med.. Skulle va kul att se om den stämmer.

Nu är det ju inte så långt kvar för dig heller!! Denna gång kommer allt gå hur bra som helst!! Hela vägen! Tro inte på något annat.

KRAMAR TILL ALLA!! NI ÄR UNDERBARA!

• Pippi70

Tack mymina för att du tänker på oss, myran o mig nu när det är våran tur:)

Jag kommer använda färska ägg, men om du läser bakåt i tråden så skrivs det en del om att det är lika stora chanser med frysta.

Snartlycklig: hej! Kul att du ruvar nu! Håller tummarna för att det ska lyckas !!

Tack för din hälsning!

MiaFia: ruva lugnt!!! Så hoppas vi på ett stort plus( eller kanske två:))

Myran: snart gäller det!! Förstår att du är jätteorolig att dina små inte klarar upptiningen....när får ni veta att det gått bra? Visst var det på tisdag ni gör erat FET? Hur många har ni i frysen?

Mariposa: haha ja det hade vart kul om du också var med på planet:) undrar då hur en mariposa ser ut??? Har en bild av dig i mitt huvud med.. Skulle va kul att se om den stämmer.

Nu är det ju inte så långt kvar för dig heller!! Denna gång kommer allt gå hur bra som helst!! Hela vägen! Tro inte på något annat.

KRAMAR TILL ALLA!! NI ÄR UNDERBARA!

• Pippi70

Och Karin: hur mår du? Hoppas dina blödningar har gett med sig och att allt bara är bra!! KRAM

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?