• Pippi70

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Grattis igen längtar! Skönt att hcg stiger som det ska. Kommer så väl ihåg ängslan när jag lämnat prov på morgonen innan de ringde upp och jag fick veta resultatet. Det var hemskt! Men en sån lättnad och glädje när provresultaten var bra.

Då håller vi tummarna för dig på tordag och hoppas på ett litet tickande hjärta.

Bättre julklapp kan man inte få!

• Pippi70

Hoppfull, vad härligt att du nu är ruvare!! Håller tummarna för ett stort plus nu i jul:)

Längtar, vad bra att det inte fortsatte blöda. Du ska se att det visst ligger något i din mage på tordag. Kanske två?

Längtan, jag tog alla stödmediciner jag kunde få. Predisolon, fragmin, trombyl,

Vet inte om det skulle gjort skillnad... Kanske hade det gått vägen ändå.

Hoppas du mår bättre snart när du får börja med progynovan .

När är det dags för ET ?

Callimero, jag är också väldigt trött!! Har aldrig varit så här trött i hela mitt liv!

Men det börjar bli lite lite bättre nu.

Önskar jag inte behövde jobba så mycket:(.

Lycka till med kub på måndag! Du ska se att allt är bra med liten i magen!

Men det är jätte jobbig med oron!! Jag vet. Kram

• Pippi70

Underbart hoppfull!!! Stort grattis!

Jag hade också svårt att fatta att det var sant när det väl hände. Har fortfarande ibland svårt att tro på det även om jag känner lillen i magen varje dag.

Callimero, skönt att ni fick bra kubsiffror!

Fick nu med er några fina bilder på liten? Det är så fantastiskt att även om de är så små så är de nästan färdiga små människor redan.

Jobbigt att du är så trött. Har också varit vansinnigt trött hela tiden, men är lite lite piggare nu när jag börjat med järntabletter.Är i v 22 nu. Går in i v 23 på måndag:)

Vi har inte berättar för någon att vi gjort ÄD förutom sjukvårdspersonal.

Eftersom vi inte riktigt vet ännu om vi ska berätta för barnet om det så vill vi inte att någon annan ska få veta.

Därimot vet några att vi gjort IVF.

Ypke, lycka till på måndag med kub!

Kul att nu nu kommit så här långt.

God fortsättning på er alla fina kämpartjejer!

• Pippi70

Längtar, så ledsamt att din graviditet avstannat. Vill ge dig en stor varm kram!

Hoppfull, ett stort grattis till två små pyren:)

Både glädje och sorg i tråden.

Precis så är ju livet... Glädje o sorg..

Kram på er alla andra med!

• Pippi70

Barnojag, vi gjorde ÄD på IVI i Valencia.

Första gången fick vår donator inga ägg så då fick vi frysta istället. 11 st. Endast ett klarade sig till blastocyst och sattes in. Men det blev tyvärr minus då.

Andra gången fick vi halva priset på behandlingen. Då fick vi 13 ägg.

3 kvar till blastocyster och två sattes in.

I dag är jag i v 28 med en pojke. Vår donator var 19 år. Det fick vi veta efter positivt gravtest. Inte innan.

Lycka till!

• Pippi70

Callimero, tänk att du redan är halvvägs:) tiden går så fort!!

Mår du bra?

Lycka till med RUL nästa vecka. Ska ni ta reda på kön? Kram!!

• Pippi70

Solen, håller med myran.

Vi gjorde ÄD i Valencia och vi tyckte det var lite krångligt att ta sig dit. Det går inga direktflyg. Vi valde att ta tåg från Alicante och en gång hyrbil.

Tåget är ganska smidigt men det tar tid.. Och hyrbil var svårt eftersom det är mycket trafik och mycket filer i innerstan.

Även om Valencia är en större klinik än Alicante betyder det inte att de är bättre.. Båda är likvärdiga.

Så här i efterhand hade vi valt Alicante istället.

Men att välja rätt är inte lätt!!

Lycka till!

• Pippi70

Hej tigermamman! Grattis till ruvandet!!

Jag hade testdag 10 dagar efter ET .

Tror äggen fäster 1-3 dagar efter transfer.

Hoppas att de vill boa in sig hos dig nu:)

Lycka till!!

• Pippi70

Härligt Hoppfull att allt såg bra ut!

Har tyvärr ingen info om vilket sjukhus som är bäst...

Jag går nu in i allra sista fasen, V 36+4 nu:)

Om jag går tiden ut kommer jag bli igångsatt, känns skönt att veta.

Snart börjar nästa kapitel i livet!

Hur går det för dig NYIGBG?

Callimero, dig följer jag lite i rigatråden.

Jag känner inte heller så jättemycket från bebis. Har också livmordern i framvägg. Inte ens nu när han är så stor sparkar han inte speciellt mycket.

Men så har det ju varit hela tiden så då är det helt normalt. En lugn bebis helt enkelt:)

• Pippi70

Frk röd, nej ingen garanti på embryon.

Vid vårt första försök fick vi bara ett kvar till ET, som tyvärr inte ville stanna.

Vi klagade, inte bara på resultatet utan på en hel del andra saker med..

Och vi fick vårt andra försök till halva priset.men då fick vi skriva på särskilda papper på att vi var medvetna om att det kunde bli noll embryon. (Det blev tre kvar)

Vi gick på IVI Valencia.

Snart kommer vår lila pojke:) bara tre veckor kvar nu!

Snart lycklig, vad spännande att det snart börjar bli dax för dig!! Håller tummarna!

• Pippi70

Frk röd, det var bladtocyster vi fick tillbaka.

Ja, man kan verkligen tycka det ska finnas någon form av garanti.

Tror de sa att de garanterar minst 7 ägg från donatorn, annars har de frysta att tillgå som en slags backup.

I vårt fall tyckte de själva att de misslyckats med resultatet när vi hade 13 ägg från början och det bara blev ett kvar. De har ju ett rykte att tänka på och en vision att alla ska lyckas:)

• Pippi70

Ytterligare har en liten Valencia prins blivit född:)

I lördags natt kom han vår lille son,och han är helt underbar! Kan inte ta ögonen ifrån honom.

Är tacksam för denna fina tråd med vänner som gjorde det lättare för mig att både ta detta beslut och även gå igenom alla jobbiga oroliga stunder.

Tack! Och kram!

• Pippi70

Hej! Tack för alla gratulationer!

Det är Såå underbart att bli mamma och leva i en bebisbubbla:)

Önskar att alla ni som fortfarande kämpar får uppleva detta!

Det är väl värt att kämpa för!

Underbart Karin 71 att du vågade satsa igen!!!

Vet du om det är en pojke eller flicka?

Förstår att du inte riktigt vågat tro och att du varit full av oro. Men nu är du snart i mål!! Fantastiskt:)

Elizaa, vi har gjort ÄD på IVI i Valencia så jag har heller ingen erfarenhet av klinikerna du frågade om.

Och jag är inte heller så aktiv här längre som jag var när vi var mitt upp i det.

Men försöker vara inne ibland och skriva o stötta, för jag vet ju hur mycket det betyder när man väl kämpar!!

Välkommen till tråden!

Callimero, jag Inboxar dig:)

(När jag får lite tid över...mellan Ammningstunderna. Just nu är det det enda jag gör.. Härligt! ). Kram!

• Pippi70

Vad skönt att allt är bra hoppfull!

Inte långt kvar nu:)

Hur går det för dig Callimero?

• Pippi70

Stort GRATTIS Callimero!!!! Nu är du också äntligen mammaGlad
    UnderbartBaby Stor Kram!

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?