• Pippi70

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Kramar till dig myran!!! Önskar jag hade massor med tröstande ord, men hittar inga... Tänker på dig!

Kramar till dig mariposa med! Tack för ditt svar, efter att ha mailat kliniken i Valencia ringde de upp efter en timme!! Det kallar jag service! Jämnför med kliniken hemma här som jag mailade till i måndags med lite frågor..har inte fått svar ännu:(

Kramar om dig med germany!! Det behöver du! Ta hand om dig!

• Pippi70

Åh Cecini!! Han är helt underbart söt!!

Blir väldigt rörd och får tårar i ögonen:)

Ditt inlägg var precis det jag behövde just nu!

Mitt IVF försök blev avbrutet pga av det bara fanns en mogen äggblåsa.

Nu har vi gett det ägget en chans med hemmaförsök men jag är redan nu inställd på att det inte blir något av det:(

Grubblar mycket just nu på om jag ska prova igen... Men tror jag mentalt inte orkar det, blir så besviken hela tiden och tiden bara går!!

Det har redan gått etthalvår sen vi skulle gjort vårt IVF första gången efter att försökt ett halvår hemma.. Men varje gång får vi avbryta..

Så din fina bild på din guldklimp Cecini tog bort all tvekan om att det är just ÄD vi ska satsa på nu!

Kram

• Pippi70

Hej alla fina vänner! Tänkte bara berätta att i morgon åker min sambo o jag ner till Spanien för vårt första möte med IVI i Valencia.

Vårt IVF försök avbröts igen och nu känner jag att jag inte orkar bråka mer med både kliniken och mina egna ägg...

Vad ska vi tänka på nu inför detta möte??? Vet att vi ska ta så mycket prover redan på plats, men något annat? Är jättenervös att jag ska missa information och att frågorna ska komma efteråt..

Något man ska passa på att köpa med sig från spansk apotek?

Tacksam för all information vi kan få, har ju läst en hel del bakåt i tråden men just nu snurrar det bara i huvudet..:)

Det här är stort!! Känner mig glad att vi äntligen går vidare!!

Kram från Pippi

• Pippi70

Tack Mariposa!  Hur mår du?  Är ni redo att göra nytt försök snart? 
    Ni hade väl några i frysen?
     Usch,vill inte tänka på hur jobbigt det måste vara att först få ett plus och vara så glad att nu har det äntligen funkat!! och så förlorar man det...bara så där..
    Tänker på er...Kramar 

• Pippi70

Hmm va e det?..henne vi mailat med heter Anna...

Vad bra att ni är på g snart igen!

Då kanske vi blir gravida nästan samtidigt...vi hoppas på att få göra. Vårt försök så snart som möjligt. Kram

• Pippi70

Hej alla modiga!

Modig ja...det är just vad jag känner att jag är!
    Resan ner till valencia har gått över förväntan och allt har varit bra!
    Läkaren vi träffade heter Dr Remohi och vår kordinator heter Paloma.

I morgon får vi förhoppningsvis veta vår tidsplan och kanske redan om 6-7 veckor kan ET bli!!

Är jätte nervös och även om jag är glad att det äntligen händer något känner jag mig lite nere...
    Mycket känslor i rullning nu.

Det hjälper att läsa här i tråden,ni har ju gått igenom detta och vet hur det känns.

Och modiga är ni!! Och jag!  

Härligt Myran att ni snart ska ner för FET!   

KramHjärta 

• Pippi70

Ja Cecini, vi får verkligen hoppas att vi alla snart blir välsignade med en sådan liten goding som din:)

Karin, då var vi nere nästan samtidigt!

Palma pratade om att de nyligen hade haft ett par från Sverige där. Kanske var det er hon menade:)

Tack mariposa för dina ord!

Skulle kunna skriva tusen rader om mina känslor just nu, men är på jobbet och ska väl försöka fokusera på det istället....men det är svårt.

Ingen vet vad vi går igenom nu, har valt att inte berätta av flera olika orsaker..

Bara en kollega till mig vet att vi försöker bli gravida, men inte hur...

Tack för att ni finns här! Kram!

• Pippi70

Vad spännande Karin! Hur ser er behandling ut? Vet ni när ET blir?

Jag har inte fått klart ännu när vi får börja . Och om de hittat någon donator, väntar fortfarande på lite provresultat tex.

• Pippi70

Å så snart!! Har du då regelbunden mens och inte behövt p- piller innan?

Jag har börjar med p-piller förra veckan för att lättare planera in behandlingstarten eftersom jag inte har regelbunden mens.

Känns lite fånigt att äta det när man håller på att försöka bli gravid...

Hade ju hoppats på att lyckas på egen hand i väntan på ÄD men då blir det sån väldigt lång väntan.. Och vi kom fram till att vi vill göra detta så snart som möjligt!

Hur mår du Myran? Blev det någon vidare utredning av ditt X?

Hoppas och önskar så att ni lyckas nu!!!

Att vi alla får lyckas!!! Vore underbart:)

Mariposa, har du fått veta när ert nästa försök blir? Har ni också samma team som oss??

Kram kram!

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?