Äggdonation i Spanien: erfarenheter?
Tyck om mig - Blod är inte roligt när man är gravid...men tyvärr väldigt vanligt (vilket man har vääälidgt svårt att ta till sig eller förstå när man sitter där i skiten och är rent ut sagt jätterädd!)Jag hade också upprepade blödningar och jag fick ingen respons när jag ringde akut då de sa att det ändå var så tidigt att de inte kan göra nåt. Men till slut när blödningarna bara fortsatte så orkade jag inte mera....
Jag och mannen packade därför in oss i bilen och åkte direkt in akut och det är det bästa jag har gjort!
Fick en jättebra läkare som tog oss på allvar när vi berättade vår historia och att det enda jag ville var att få svart på vitt om det fanns något liv därinne i livmodern.
Så mitt råd om det är så att du känner att du är jätteorolig och att det är en väldigt jobbig väntan tills på måndag så skulle jag absolut åka in akut utan att ringa och förvarna, utan bara åk in. Det är mest troligt svårt för dom att neka dig ett vul när du väl är på plats. Och berätta om din oro så tar dom dig säkert på allvar.
Önskar dig varmt lycka till och jag hoppas att allt är som det ska med ditt lilla pyre.
PIppi - Och stackars dig vilken jobbig väntan med att testa....Jag hoppas att du på din riktiga TD får ett plus. Om inte så är jag så ledsen för din skull....Vet ju hur du kämpat och att du gärna vill ha ett barn med din man.
Pippi - Och du har också blödningar, usch vad onödigt (även om jag tror att det då inte behöver vara något på tok för det)
Myran - Har du fått svar på på hcg eller kommer svaret inte förrän i morgon?
Den här första graviditetstiden är fruktansvärt jobbig psykiskt sett....en väldigt omtumlande och orolig tid som nästan är den svåraste biten längs resan. Man vill så gärna att allt ska få gå bra.
Förstår vad ni alla går igenom och dessutom mer än andra i och med att en ÄD resa är ännu jobbigare, tyngre och dyrare än tex IVF.
Önskar er alla lyckat resultat, nu eller lite senare.
Kram!