Strandhem skrev 2013-05-13 22:04:37 följande:
Gjorde HCG-test i helgen och det var mindre än ett, dvs så negativt det kunde vara.....
Man blir så otroligt besviken och rädd. Framförallt rädd, jag menar inte kan man ha sådan otur att både ens ägg OCH livmoder inte fungerar som den ska. Min syster (vars ägg vi använde) blir alltid gravid på första försöket naturligt.
Antar dock att man inte kan räkna med att lyckas på första donationsförsöket, men man hoppas ju såklart....allt verkade så lovande.
Jättetrist när det inte fungerar som man hoppats på....
Men förutsättningarna är ändå goda för att ni KOMMER att lyckas, om ni orkar med nytt försök?
MIn fertilitetsläkare sa något klokt till mig för länge sen och det var att det är oftast helt omöjligt att lyckas varje gång man har ÄL tex. Skulle ALLA bli gravida VARJE gång de har ÄL så skulle folk vara gravida jämnt & ständigt. Och jag tror han har en klok och sann poäng i det han lade fram till mig när jag var jätteledsen, ty även om man inte ens har något fel på ägg, spermier osv så är det "naturen" & "slumpen" som styr en hel del också och att det nog är så att man inte ska kunna lyckas bli gravid varje månad.
Men nästa gång kanske det finns mer hopp om att det kommer att fungera precis efter planerna, så ge inte upp! Även om jag förstår att det känns jättejobbigt då det också handlar om en hel del pengar vid ÄD......