• germany

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Nu hoppas jag turen har kommit till dig Marioposa och det hela vägen fram till det resultat som du kämpat för och som vi alla också hoppas på. Spännande men nervös väntan förstås.

Till er alla så kommer länk till graviditetstråden för kämpare av blandad kompott så snart den finns.

• germany
    callimero skrev 2013-05-06 10:57:09 följande:
    Pippi jag känner igen känslan av att undra var livet tog vägen. För mig har de senaste 5 åren varit så fokuserade på barnlängtan att jag nästan tappat bort mig själv. Det är lätt att utifrån tänka att människan borde ta en paus - men svårare i realiteten när åldern är ett krasst faktum och varje dag mens känns som ett rivsår.

Men nu ska vi alla lyckas banne mig. Håller tummarna för våra ruvare i tråden!
    Instämmer i dina och Pippis ord.....Sorgligt att det ska behöva försvinna år av självaste livet som pågår för fullt runtomkring en, utan att man egentligen deltar och allt detta pga att man helt sugs in i den lika sugande kampen om ett barn.

• germany
    myran6801 skrev 2013-05-06 15:46:12 följande:
    Tack finisar för era hälsningar. Det är dock väldigt tidigt än så mkt kan hända. Dagens hcg värde var 21000 så ökar gör det ju rejält.
    Låter toppenbra med det värdet!! En dag i taget nu så ska du se att allt kommer att gå bra!

• germany
    Tyck om mig -  Så glädjande att även du har twins i din livmoder! Hoppas du också vågar tro på att allt kommer att gå bra, det tror jag i allafall Glad.
  • germany

Pippi - Jag tycker också du borde kontakta kliniken och dessutom snabbt som ögat lägga fram era synpunkter, funderingar och kommande önskemål om tex någon sorts kompensation för att det inte direkt blev det bästa utfallet för er. Bara det att så snabbt byta donator till någon annan hux flux låter lite "hastigt & lustigt" ihoprört åt er.......

Om ni bara är tysta så kanske kliniken inte alls tror att ni är altlför besvikna utan att ni utan kommentarer betalar ett nytt försök senare i sommar. Bättre att ligga i, för jag tror inte de vill ha dåliga rykten och de borde värna om att ha nöjda kunder / patienter när de tar så pass mkt betalt.

Sedan verkar det ju då som om att du borde ha fått information skickat till din mail av samma de slag som Mariposa fått, det kan du också trycka på om. Att du inte ens fått veta....nånting....egentligen.

Styrkekram och jag vet att du snart är  på banan igen med ny kraft och ännu bättre och lättare vore det för dig / er om ni då också kan få ett starkt rabatterat pris på er nästa behandling.

PS: Jag fick ju ett nytt försök av min IVF klinik pga en massa strul vid vår senaste behandling. Det försöket hade vi nog inte fått om vi bara varit tysta om vår åsikt kring hur allt gått till. Säger man inget så tror jag att kliniken tror att allt är frid & fröjd och de därmed inte alla gånger erbjuder kompensation. 
    Du har i allafall inget att förlora genom att kontakta dom och tala om hur du / ni känner.

• germany
    Tummen - Grattis till de två små!!! Skönt att allt verkra ha gått bra, trots att de är för tidigt födda.
    Förstår att du är världens lyckligaste nu Solig. Njut av de små liven och all lycka och välgång önskar jag dig och din familj och inte minst sagt då de små hjärtebarnen HjärtaHjärta.

Mariposa - Hoppas din ruvning går bra och att du kan hålla nerverna i hyfsat schack. Väntar med olidlig spänning på ditt resultat.
  • germany
    Pippi - Hoppas ni får gehör för erat skrivna brev. Jag tror nästan att de kommer att lyssna på er och ta till sig det ni har att säga angående erat ÄD försök och förhoppningsvis då ge er rejäl rabatt på ett nytt försök.
  • germany
    Strandhem skrev 2013-05-13 22:04:37 följande:
    Gjorde HCG-test i helgen och det var mindre än ett, dvs så negativt det kunde vara.....
    Man blir så otroligt besviken och rädd. Framförallt rädd, jag menar inte kan man ha sådan otur att både ens ägg OCH livmoder inte fungerar som den ska. Min syster (vars ägg vi använde) blir alltid gravid på första försöket naturligt.
    Antar dock att man inte kan räkna med att lyckas på första donationsförsöket, men man hoppas ju såklart....allt verkade så lovande.
    Jättetrist när det inte fungerar som man hoppats på....
    Men förutsättningarna är ändå goda för att ni KOMMER att lyckas, om ni orkar med nytt försök?

MIn fertilitetsläkare sa något klokt till mig för länge sen och det var att det är oftast helt omöjligt att lyckas varje gång man har ÄL tex. Skulle ALLA bli gravida VARJE gång de har ÄL så skulle folk vara gravida jämnt  & ständigt. Och jag tror han har en klok och sann poäng i det han lade fram till mig när jag var jätteledsen, ty även om man inte ens har något fel på ägg, spermier osv så är det "naturen" & "slumpen" som styr en hel del också och att det nog är så att man inte ska kunna lyckas bli gravid varje månad.

Men nästa gång kanske det finns mer hopp om att det kommer att fungera precis efter planerna, så ge inte upp! Även om jag förstår att det känns jättejobbigt då det också handlar om en hel del pengar vid ÄD......
  • germany
    Pippi - GRATTIS till att ni har en börda mindre att bära nu fram till nästa försök som då kommer att bli av!!
    Att få en rejäl prissänking på erat kommande försök underlättar en hel del och lättar också säkerligen på psyket en hel del! Det lönar sig att inte ge sig, på alla sätt & vis och alla olika vägar Glad

Njut nu av sommaren och lev lagom sunt och bara ta hand om er och formligen proppa era kroppar full av goda endorfiner och en massa D-vitamin helt gratis! Jag tror bästa tiden att göra IVF och ÄD är efter en sommar där kroppen boostas mera med bra saker motför en kall vinter när man är inne mycket och inte får mkt ljus på sig.

Och du ska se att ni kommer att få bättre utdelning gällande ägg nästa gång. Jag tror att de kommer att göra ALLT för att erat nästa försök ska bli så bra som möjligt och kanske de också ser till att just er donator är en ung sådan! Annars kan du ju också fråga lite fint om det finns möjlighet att de kan ha det i åtanke också. Om du inte redan har ställt den frågan i erat skrivna brev?
Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?