• Angie08

Vågar man testa?

Hej,

Är på bim-2 idag och har hela denna veckan mått väldigt illa, fast mest på eftermiddagen, men då blir det nästan olidligt.
    Har haft lite hugg de senaste dagarna i nedre delen av magen och fått väldigt känsliga bröst. 
    Är dessutom VÄLDIGT uppsvälld på magen. 

Är det vanliga symptom på en graviditet? Kan det vara värt att testa idag? Och kan man då testa med eftermiddagsurin eller är det viktigt att göra det på morgonen?

Tacksam för lite hjälp! :)

• Svar på tråden Vågar man testa?
  • Soffipropp

Majandra: den inställningen har min sambo också vad det gäller att skaffa barn. Jag måste nästan tjata mig till sex när man har sin fertila period haha;)

• Majandra

Haha. Skönt att höra att jag inte är den enda. Han känner inte samma stress att bli barn nu, han vill gärna ha ett barn men det behöver inte bli exakt nu. Medans jag längtar som tusan. Vill ha ett litet barn att lägga all min energi på, att älska och göra mitt liv rikare. Men det kan bli lite knepigt idag, han brukar komma hem så trött efter jobbet. Men skam den som ger sig :)

• Angie08

Så va min sambo också. Tror dem flesta killar är så :) 
    Sen känner dem inte det vi gör varje månad heller, alla "symptom" och stressen när man går 1 dag över bim osv.

• Soffipropp

Ja precis så är det. Hur går det för dig Angie?
    Här går man o väntar på BIM, men det är ju ett tag kvar då jag hade ÄL i mitten på förra veckan. Men jag ska försöka att inte fokusera så mkt på det nu men det är grymt svårt. Blir så avundsjuk på dem på jobbet som pratar om sina barn och vad de köpt till dem osv. Varför kan det inte gå vägen för mig också?:(

• Angie08

Jo de går helt ok :) 
    Vill att tiden ska börja gå fortare nu :)
    Väntan är jobbig, ja vet :(
    Det är helt naturligt att bli avundsjuk på andra som har barn när man själv försöker att bli gravid. 
    Och det kommer gå för dig också :), även om det kanske inte känns så just nu.
    Håller tummarna för er hela tiden :) 

• Soffipropp

Men man börjar ju fundera om det är så att det är något fel på en, när det verkar gå så lött för andra att bli gravida. Det är väl bara o vänta helt enkelt

• Angie08

De behöver inte alls vara något fel på någon av er. Många får försöka ett litet tag innan något händer tyvärr :( vissa längre än andra.
    Bara att vänta och hoppas att det tar sig snart för dig också :)

• Soffipropp

Idag är magen jättesvullen. Jag är grymt trött. Sov en stund efter jobbet då jag inte orkade hålla mig vaken. Brösten känns ömma o svullna. Men det är nog tok för tidigt att känna något om det nu tagit sig.

• Angie08

Inte för tidigt tror jag :) du har väl bara en vecka kvar till bim? Fullt möjligt att känna redan :)

• Soffipropp

Det är 8 dagar till BIM enligt appen på telen, det kan diffa +/- någon dag. Har ju haft symtom förut utan att det varit något:(

Svar på tråden Vågar man testa?