• Angie08

Vågar man testa?

Hej,

Är på bim-2 idag och har hela denna veckan mått väldigt illa, fast mest på eftermiddagen, men då blir det nästan olidligt.
    Har haft lite hugg de senaste dagarna i nedre delen av magen och fått väldigt känsliga bröst. 
    Är dessutom VÄLDIGT uppsvälld på magen. 

Är det vanliga symptom på en graviditet? Kan det vara värt att testa idag? Och kan man då testa med eftermiddagsurin eller är det viktigt att göra det på morgonen?

Tacksam för lite hjälp! :)

• Svar på tråden Vågar man testa?
  • 2pågar

Men ska jag då räkna äl från den 16 aug eftersom det är den sista fertila dagen enligt kalendern på telefonen. Testar den 28 aug då :)

• 2pågar

Men har lite symptom redan nu som skulle kunna vara pga en tidig graviditet :) svag mensvärk , ont i svanken, ömmande bröst och illamående vid 05-06 var morgon, rikliga vita flytningar.
    Spännande och en jobbig väntan!

• Angie08

2pågar: det låter ju som en grav med dina symptom :)
    Hoppas du får plus :)

• Majandra

Symtomen jag tyckte jag hade börjar klinga av, kanske kroppen som försökte vara lite skenis och jag som inte köpte på det. Men tar inte ut ngt minus i förtid, som mest spännande nu dagarna innan bim :)

• 2pågar

Ännu mer ont i brösten idag... Feber oxå :(
    8 dagar kvar till BIM då jag räknar en 35 dagars cykel...

• Angie08

Man brukar få högre temp när man är gravid, så är du säker på att det är feber?

• 2pågar

Njae... Inte säker på att de är feber riktigt ... Men känner mej varm och trött och slut!
    Ligger på 37.5-37.8 typ ...

• Angie08

Vet du vad din "normala" temp brukar ligga på? 

Jag ligger normalt på 36,4-36,5 och min steg till 37,1 när jag blev gravid...  

• 2pågar

Min ligger normalt på 36.4-36.7 .... Så närmare 1 grad höjning. Spännande!
    Men om nu jag skulle vara gravid så har jag min sambo som är negativ till ett 3dje barn ..:( men får ta de som de kommer om de skulle vara en liten där inne .

Svar på tråden Vågar man testa?