Soffipropp skrev 2012-06-14 22:05:05 följande:
Vi har "bara" försökt i ca 4 månader men det känns som en evighet. Fast det går ju inte att jämföra med hur länge ni hållt på. Har ni gått till nån läkare på utredning? Alla verkar ha hur lätt som helst o bli gravida, blir så less.
Nej vi har inte sökt utredning, kommer bara få rådet att gå ner i vikt och det har jag ju tagit tag i nu. Ska prova igen sen när jag gått ner färdigt är det tänkt funkar det inte så kommer vi söka hjälp ett halvår efter att vi börjat försöka igen, men lite pirrig är jag inför att testa imorgon. Första månaden på evigheter som jag faktiskt inte haft koll på äl, har äntligen lyckats koppla bort tankarna helt och fokusera på min viktnedgång och renoveringen. Det var min man som frågade om jag inte ska ha mens snart, och då fick jag ju räkna på det och upptäckte att den skulle ha kommit i måndags.
Men jag tror mer och mer på att det är den årliga enveckasförseningen :)
Kommer bli besviken när testet visar neg imorgon (om testerna hinner komma) men kommer bli kluven om det visar pos eftersom jag ju inte alls tänkt vara gravid nu... Fast har en känsla av att mensen kommer inatt, så vi får väl se vad ödet har i åtanke åt mig :)
4 månader kan kännas lika länge som 4 år. Jag var förväntansfull det första halvåret, sen började jag bli arg och efter två år var jag förtvivlad och sen mest uppgiven. När mitt test visar neg (eller mensen kommer) så hoppas jag att jag kan fortsätta tänka bort detta med bebis och inte fastna i bebisverkstan träsket igen. Det är det enda jag tänkt på idag, skitjobbigt. Ville ju inte hamna här redan... Hoppas att mensen sätter igång snart eller att testerna kommer imorgon så att jag får veta åtminstone!