• Angie08

Vågar man testa?

Hej,

Är på bim-2 idag och har hela denna veckan mått väldigt illa, fast mest på eftermiddagen, men då blir det nästan olidligt.
    Har haft lite hugg de senaste dagarna i nedre delen av magen och fått väldigt känsliga bröst. 
    Är dessutom VÄLDIGT uppsvälld på magen. 

Är det vanliga symptom på en graviditet? Kan det vara värt att testa idag? Och kan man då testa med eftermiddagsurin eller är det viktigt att göra det på morgonen?

Tacksam för lite hjälp! :)

• Svar på tråden Vågar man testa?
  • Angie08

Soffi: det är nog lite tidigt ändå att ha graviditetssymptom tror jag. Ägget fäster ju inte förrän 6-7 dagar efter äl och det är då hcg börjar öka och du får symptom :) men hoppas verkligen det tagit sig för dig nu :)
    Om du kört med äl test kan du ju inte missat den :)
    Majandra: mensen kan ju hoppa över om man inte haft äl så det kan ju vara det. Hoppas det löser sig för dig :)

• Soffipropp

Jag vet att det är för tidigt med symtom. Men tkr de är konstigt att brösten blivit hårdare och lite mer ådror på dem.men jag tror inte det tagit sig den här månaden heller:(

• Angie08

Vore ju väldigt tråkigt om det inte har gjort det. Men det är ju ett tag kvar till bim så ge inte upp hoppet än :)

• Soffipropp

Ne jag vet men det verkar vara så enkelt för alla andra att bli gravida. När har du BIM?

• Majandra

Ja den gör ju tydligen så till och från. Det har säkert hänt mig förr men försöker man inte bli med barn så kommer man väl inte ihåg sånt. Då är ju sånt bara tillfälligheter. Jag hoppas det tagit sig för er nu. Jag håller båda tummarna :)

• Starbaby

Jag har antecknat mina symptom och när de kom.

ÄL 17 april

Första riktiga symptomen dvs 7 dagar efter ÄL - helt enligt boken om när ägget fäster.

24 April -ömma bröst, svullen,akne och begär efter salt.

Så fortsatte det fram till
    28 april och då fick jag hemskt humör, kände mig deprimerad och ont i ländryggen.
    29 fick jag huvudvärk.
    BIM var 30 april - NEGATIVT test.
    1 maj - illamående, yrsel, ömma bröst, huvudvärk
    2 maj - illamående, ömma bröst, svullen och yrsel.
    3 maj - positivt test

Så jag plussade bim +3.

• Angie08

Tack majandra :)
    Soffi: jag vet inte riktigt när jag har bim då min mens verkar ha blivit väldigt oregelbunden så vi får väl se om mensen inte kommit helgen innan juli eller första juli där någonstans. Du då?

• Soffipropp

Enligt telen ska den komma den 23. Så vi får se. Hoppas självklart att den inte dyker upp.

• Angie08

Nu börjar det bli riktigt jobbigt. 
    Magen är svullen och kliar, mår illa som få, ömma bröst.
    Kan jag vara gravid sedan förra månaden trots att jag fick mens?
    Eller sannolikheten kanske är större att jag faktiskt är sjuk.
    Jag måste nog gå till doktorn med mina besvär känns det som :( 

Svar på tråden Vågar man testa?