Anonym (Bara undrar) skrev 2012-04-08 19:52:04 följande:
Du är verkligen kräknade. Barnet får bara svenska språket hemma och jag kan säga att barents föräldrar sitter aldrig vid datan eller tv:n som du verkar göra för barents föräldrar är med barnen all deras vakna tid. Dem har inget intresse för datorer eller att sitta på arsslet eller ens tid att göra det.
Men såna som du som måste skrika och gårma för vart enda inlägg så får nog dina barn inte lära sig nått språk hemma.
Skrika och gårma (?) ?
Du känner dig kränkt av en obegripelig anledning tycker jag. Det är nog så nära fakta man kan komma, detta att det har med föräldrarna att göra om barnet inte förmår lära sig bra svenska, vare sig du vill att det ska vara så eller inte. Ett annat alternativ skulle ju annars kunna vara att barnet har nåt handikapp, eller begåvningssvårighet såklart, det ska väl tilläggas.
Mitt barn har levt sina två första år med tre språk i hemmet, och vi bor i ett område där majoriteten av barnen har en annan härkomst, men har talar perfekt svenska, och han är på inget sätt nåt underbarn, utan helt normal.