• Juliette F

Vi som gör/funderar på att göra embryoadoption

Vi som av olika skäl väljer att göra embryoadoption (EA) har här möjligheten att diskutera i en egen tråd. Hur vi kom fram till att göra EA, vart vi vänder oss, våra tidigare erfarenheter av att försöka bli gravida - allt kan diskuteras här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-31 20:53
    Lägger till att denna tråd är en uppföljning på en annan tråd: www.familjeliv.se/Planerar_barn/Forum-7-147/m63331148.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-04 15:56
    Använder numera begreppet embryodonation, ED allt oftare i stället för embryoadoption EA, då många tycker ED är den korrekta benämningen. Många IVF-kliniker använder dock termen embryoadoption, så båda termerna förekommer därför i denna tråd.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-13 16:16
    Ursäkta att jag varit borta så pass länge från tråden. Anledningen till det är att min man har drabbats av en allvarlig sjukdom, och min tid går åt till att hjälpa och stötta honom. Tankar om barn ligger alltså väldigt långt borta just nu.

• Svar på tråden Vi som gör/funderar på att göra embryoadoption
  • Viljabebis
    Veronica1 skrev 2014-06-23 21:04:02 följande:

Hej Glad

Satte in 2 embryon 9 maj, det lyckades Glad, går n i vecka 10 imorgon.

Hur mår ni? Länge sen någon skrev här....

Grattis! Var var du? Har du fått några restriktioner om vad du får och inte får göra under ruvning/graviditet? Vet du om båda fäst? Jag är på ruvardag 5 och har en nervös väntan framför mig.
  • Veronica1

Tack . Vi var i Prag på en klinik som heter Gennet. Vart har du varit? Det är ett litet pyre som har fäst,vi var på ultraljude i vecka 8. Det dom sa till mig var att jag inte ska stressa,inte lyfta tungt,inte anstränga mig så jag får puls, det var det viktigaste. Förstår att du är nervös...Önskar dig lycka till

• Viljabebis
    Veronica1 skrev 2014-06-24 09:22:32 följande:

Tack . Vi var i Prag på en klinik som heter Gennet. Vart har du varit? Det är ett litet pyre som har fäst,vi var på ultraljude i vecka 8. Det dom sa till mig var att jag inte ska stressa,inte lyfta tungt,inte anstränga mig så jag får puls, det var det viktigaste. Förstår att du är nervös...Önskar dig lycka till

Hej vi var i Estland på Elite klinik, vet du hur stora dina embryon var? mina var 6 och 7 celler.
  • MammmaMia

Hej!

Grattis Veronica! Så glad jag blir att ni lyckats!

Jag åker till Riga och på fredag är det dags för FET.

Håll tummarna!

• Veronica1

Mammamia; men gud så spännande,håller tummar och tår så hårt jag kan . Lycka till!

Tack så mycket

• TyckOmMig

Veronica1-stort grattis till graviditeten och redan i v 10 härligt vilken underbar sommar du kommer få minns min förra sommar med liten lagom mage med mina ED tvillingflickor i magen!Nu är dom precis 7 månader!

• MammmaMia
    TyckOmMig skrev 2014-06-25 00:48:53 följande:

Mammamia-lycka till med FET i Riga nu!

Tack! Känns helt overkligt att det äntligen är dags!
  • Solkattan

Hej ... Får man vara med här ..?

Nu har vi inte kommit igång än med ed men jag börjar tro att det är vårt enda hopp. Precis misslyckats med vår 8:e insättning. Min sambo är steril så vi har kört med ivf och donerade spermier. De två sista försöken har vi även kört med immunsupport. IL - dropp och kortison samt fragmin/trombyl. Enligt min utländska läkare så beror mina misslyckande inte på nåt aggressivt immunförsvar. Så det är väl bara att inse fakta. Mina ruttna ägg duger knappast till att göra sockerkaka på !

Nu har vi visserligen två ägg kvar i frysen. På olika kliniker. Tänkte sätta in dem i tur o ordning i höst. Om de överlever upptiningen vill säga.

Men sen så måste vi nog gå vidare med ed. Ni som undersökt närmare ... Vad ska man tänka på ..? Det kanske låter sniket ... Men just nu är vi dränerade på pengar. 8 insättningar/ivf samt immunutredning utomlands har tömt kontot. Jag vill komma undan så billigt som möjligt. (Iof. Det vill väl alla). Förstått att billigast är att använda sig av överblivna embryon .. ? Vilken klinik rekommenderar Ni .. ? Nån som ni varnar för ? Typ med dåliga odds eller dolda kostnader..? Eller snorlånga väntetider..?

Så många frågor som snurrar ... Hoppas nån kan hjälpa mig att se en väg framåt !

Svar på tråden Vi som gör/funderar på att göra embryoadoption