• Juliette F

Vi som gör/funderar på att göra embryoadoption

Vi som av olika skäl väljer att göra embryoadoption (EA) har här möjligheten att diskutera i en egen tråd. Hur vi kom fram till att göra EA, vart vi vänder oss, våra tidigare erfarenheter av att försöka bli gravida - allt kan diskuteras här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-31 20:53
    Lägger till att denna tråd är en uppföljning på en annan tråd: www.familjeliv.se/Planerar_barn/Forum-7-147/m63331148.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-04 15:56
    Använder numera begreppet embryodonation, ED allt oftare i stället för embryoadoption EA, då många tycker ED är den korrekta benämningen. Många IVF-kliniker använder dock termen embryoadoption, så båda termerna förekommer därför i denna tråd.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-13 16:16
    Ursäkta att jag varit borta så pass länge från tråden. Anledningen till det är att min man har drabbats av en allvarlig sjukdom, och min tid går åt till att hjälpa och stötta honom. Tankar om barn ligger alltså väldigt långt borta just nu.

• Svar på tråden Vi som gör/funderar på att göra embryoadoption
  • hjärtebubblan
    Veronica1 skrev 2014-05-15 07:13:32 följande:
    Tack fiamedbarn & hjärtebubblan smile1.gif . Tror att det va test dag den 23:e, känns jobbigt inför den dagen! Ruvardag 6 idag & vet inte vad ja ska tro.... lite tidigt än kanske.
    Hur mår ni? ????
    kramar till er alla!
    Hur har det gått? Har tänkt på dig mycket.
  • Veronica1
    hjärtebubblan skrev 2014-05-24 14:31:44 följande:
    Hur har det gått? Har tänkt på dig mycket.
    Tack  för dina tankar Glad. Jag vet faktiskt inte än... TD igår, men jag har inte testat. Vet inte när jag ska göra det, men jag måste göra det! Kanske måndag morgon. Jag har en del symtom, men jag intalar mig själv att det är biverkningar! Jag är så rädd!

Ha det gott!
  • Fiamedbarn
    Veronica1 skrev 2014-05-24 21:12:40 följande:
    Tack  för dina tankar Glad. Jag vet faktiskt inte än... TD igår, men jag har inte testat. Vet inte när jag ska göra det, men jag måste göra det! Kanske måndag morgon. Jag har en del symtom, men jag intalar mig själv att det är biverkningar! Jag är så rädd!

Ha det gott!
    Men vad spännande! Du måste ju testa!! Om inte annat så för vår skull Går det inte vägen är det ju bara påt igen!! Det kommer att lyckas - nu eller snart <3
    Luck is what happens when preparation meets opportunity
  • Veronica1

Fiamedbarn, haha ja det skulle vara för eran skull då . Jag vet jag måste testa, har aldrig varit mycket för det... vet inte om klarar nån fler gång om vi har misslyckats nu, får se hur det blir.

Kan säga att brösten började ömma för 2-3 dagar sen, mår illa till & från, kissar ofta & humör svängningar, hoppas att det beror på att det är en liten där inne & inte på medicinerna.

Sköt om er!

• hjärtebubblan
    Veronica1 skrev 2014-05-25 00:05:56 följande:
    Fiamedbarn, haha smile1.gif ja det skulle vara för eran skull då smile5.gif . Jag vet jag måste testa, har aldrig varit mycket för det... vet inte om klarar nån fler gång om vi har misslyckats nu, får se hur det blir.
    Kan säga att brösten började ömma för 2-3 dagar sen, mår illa till & från, kissar ofta & humör svängningar, hoppas att det beror på att det är en liten där inne & inte på medicinerna.
    Sköt om er!
    Jag beordrar dig att testa!!! :) Klart där är en liten och har det inte funkat så prova Penny i Aten. Ni kanske bär på basilusker som ställer till det, vilket kan vara en orsak till förra gångens missfall och att ivf:er inte hjälpt! Håller tummarna att det är ett plus.
  • Veronica1

Hjärtebubblan; jag ska ! Har tyvärr inte dom pengarna till vad det kostar i aten. I Prag fick jag ta olika blidprover efter missfallet sist & dom hittade en trombution eller vad det hette, jag hade iaf lättare för att bilda blodproppar. Så den här gången har jag tagit Clexane från mensens första dag & är jag gravid fram till v 12 till att börja med.

Tack för er omtanke <3

• Viljabebis

Ny här! Ska göra embryoadoption i Estland 19 juni någon annan som har varit där Elite klinik Tartu? Det blir tredje resan första var ÄD andra fet så nu hoppas vi på tredje gången gillt.

• hjärtebubblan
    Viljabebis skrev 2014-06-03 13:46:27 följande:
    Ny här! Ska göra embryoadoption i Estland 19 juni någon annan som har varit där Elite klinik Tartu? Det blir tredje resan första var ÄD andra fet så nu hoppas vi på tredje gången gillt.
    Välkommen! Läste din profil och tipsar om Penny i Athen.. Hittar info om henne i äldre inlägg i denna tråd. Ibland kan man ha gömda infektioner i kroppen som ställer till det på en massa hemska sätt.

www.serum-ivf.com/
  • Veronica1

Hej Glad

Satte in 2 embryon 9 maj, det lyckades Glad, går n i vecka 10 imorgon.

Hur mår ni? Länge sen någon skrev här....

Svar på tråden Vi som gör/funderar på att göra embryoadoption