• Juliette F

Vi som gör/funderar på att göra embryoadoption

Vi som av olika skäl väljer att göra embryoadoption (EA) har här möjligheten att diskutera i en egen tråd. Hur vi kom fram till att göra EA, vart vi vänder oss, våra tidigare erfarenheter av att försöka bli gravida - allt kan diskuteras här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-31 20:53
    Lägger till att denna tråd är en uppföljning på en annan tråd: www.familjeliv.se/Planerar_barn/Forum-7-147/m63331148.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-04 15:56
    Använder numera begreppet embryodonation, ED allt oftare i stället för embryoadoption EA, då många tycker ED är den korrekta benämningen. Många IVF-kliniker använder dock termen embryoadoption, så båda termerna förekommer därför i denna tråd.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-13 16:16
    Ursäkta att jag varit borta så pass länge från tråden. Anledningen till det är att min man har drabbats av en allvarlig sjukdom, och min tid går åt till att hjälpa och stötta honom. Tankar om barn ligger alltså väldigt långt borta just nu.

• Svar på tråden Vi som gör/funderar på att göra embryoadoption
  • Veronica1

Tyckommig; ja det blir spännande att höra vad min svenska läkare säger. Jag tar 50 mg/dag. Lycka till!

• Juliette F

Ursäkta att jag varit borta så pass länge från tråden. Anledningen till det är att min man har drabbats av en allvarlig sjukdom, och min tid går åt till att hjälpa och stötta honom. Tankar om barn ligger alltså väldigt långt borta just nu.

• Veronica1

Juliette,; beklagar verkligen , förstår att era tankar finns på annat nu. Va rädda om varandra!

Vi är nyss hemkommen från Prag, får se om vi har turen med oss den här gången... 2 perfekt runda & fina 8 celliga embryon sattes in i fredags, så nu är det inte mycket att göra, bara att vänta.

Sköt om er alla

• TyckOmMig

Veronica-härligt att läsa om att du nu ruvar på två fina embryon du ska få se att det lyckas nu-håller mina tummar för dig och dom framöver!

Juliette-vad ledsamt att läsa om din mans sjukdom hoppas det löser sig till det bättre och att ni tar hand om varandra och kanske orkar senare-styrkekramar.

• Veronica1

Tyck om mig; tack , vi behöver alla tummar vi kan få.

Hur går det för dig? Mitt senaste tsh låg på 2,5 det var innan ET, min svenska läkare tyckte att läkaren på kliniken i Prag kunde besluta om jag skulle fortsätta med Levaxinet. Han tyckte jag skulle ta levaxin ett tag framöver. Jag ska ta nya prover imorgon.

• Fiamedbarn
    Juliette F skrev 2014-05-13 16:17:37 följande:
    Nej vad trist att höra efter allt ni varit med om Om du vill berätta mer så vill jag gärna lyssna. Stor kram <3
    Luck is what happens when preparation meets opportunity
  • Fiamedbarn
    Veronica1 skrev 2014-05-13 20:16:03 följande:
    Juliette,; beklagar verkligen smile4.gif , förstår att era tankar finns på annat nu. Va rädda om varandra!
    Vi är nyss hemkommen från Prag, får se om vi har turen med oss den här gången... 2 perfekt runda & fina 8 celliga embryon sattes in i fredags, så nu är det inte mycket att göra, bara att vänta.
    Sköt om er alla smile1.gif
    Vad spännande! Jag håller tummarna!! När kan du börja testa?
    Luck is what happens when preparation meets opportunity
  • hjärtebubblan
    Juliette F skrev 2014-05-13 16:17:37 följande:
    Alla tankar till er...
  • hjärtebubblan
    Veronica1 skrev 2014-05-14 07:17:45 följande:
    Tyck om mig; tack smile1.gif , vi behöver alla tummar vi kan få.
    Hur går det för dig? Mitt senaste tsh låg på 2,5 det var innan ET, min svenska läkare tyckte att läkaren på kliniken i Prag kunde besluta om jag skulle fortsätta med Levaxinet. Han tyckte jag skulle ta levaxin ett tag framöver. Jag ska ta nya prover imorgon.
    Håller tummar o tår!
  • Veronica1

Tack fiamedbarn & hjärtebubblan . Tror att det va test dag den 23:e, känns jobbigt inför den dagen! Ruvardag 6 idag & vet inte vad ja ska tro.... lite tidigt än kanske.

Hur mår ni? ????

kramar till er alla!

Svar på tråden Vi som gör/funderar på att göra embryoadoption