Inlägg från: Butterflie |Visa alla inlägg
  • Butterflie

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

Smink döljer det mesta hihi.. Var ju på dop så fick ja rycka upp sig även om ja hellre stannat hemma.

Vår lilla är 56cm nu.. Helt otroligt.. hon bara drar i väg. Vill att hon ska vara liten extra längre då det e sista barnet.
    Men Emina håller då inte med. Fast e ju bra att hon växer med för då vet man att hon får den näringen hon behöver. Mina andra flickor sov ju jämt men inte denna lilla, var vaken från 3 i natt tills 9 i morses. Är din flicka sådan med eller? Piggers tös.

Ja hur går det med dig och blodförlusten? Antar att du e både matt å yr =(
    Å inte hinner du väl vila heller med en massa aktiva barn i hemmet hihi.
    Jag har tur som har Julia, min egna lilla hönsmamma som springer här å grejar.
    Önskar dock att hon kunde vara lite mer barn än å vilja va vuxen så tidigt i livet.

• Butterflie

jag äter duroferon, var bm som rekommenderade det för det e billigare. inte alls lika äckliga som niferexen.

Skönt det =) ja hade ju lätt blodförlust, men efter de du gick igenom så kan ja bara tänka mig hur du mår.
    Hoppas du ber om hjälp å att mormor tar de stora barnen ibland så du får vila upp dig.

• Butterflie
    Ann Lis skrev 2012-06-30 22:53:51 följande:
    Ja ok det är lite mindre järn i duroferon så det är inget alternativ för mig, ja niferex smakar urk.

Tyvärr har jag ingen hjälp med de andra barnen  eftersom min mamma har så många sjukdommar och farmor jobbar hela sommaren, och sambon jobbar ju han med  och hitils har han bara fått jobba  kvällskift från 14 - 23 ,han ska ta en pappa vecka v 28 eftersom han inte tagit ut några av det 10 pappadagarna ännu...  så då ska jag prova sova lite middag känner mig ordäntligt trött vissa dagar nästan så ögonen åker ihop när jag sitter och ammar, så här trött har jag inte känt mig någon av de andra gångerna så nog märks det att det blev komplikationer denna gången:(
    men då =( trist när det blir så..
    Klart du e trött, din kropp har gått igenom en jäkla pers =(
    Vila så ofta du kan ial. Du behöver det.
  • Butterflie

Hej, vi ska in till bvc idag här.. E så nyfiken å se vad min lilla väger nu. Även hon e ett matvrak å äter 90g varannan-var 3dje timma.
    Tycker dock att det känns väldigt mycket för å va en 3v tjej.. Men hon får inte ont i magen eller så utav det så då borde det väl inte vara farligt? E ju hon själv som vill ha så mycket å hon rapar efter..
    Dock e magen lite knas så brukar få hjälpa henne med bajsandet, hålla i benen så hon kan trycka på å så. Vilket fungerar kanon =)

Har ni sex redan? Jösses hihi tuff brud =) Själv e jag livrädd å vågar inte än.
    Iof blöder ja fortfarande lite med så ska inte ha det.. men bävar för den dagen det e dags =(

Kia, men han gick inte ner så mycket då eller? ha inte förstått iof hur mycket de får gå ner. men har för mig mina flickor gick ner runt 300-400g efter födseln. Förutom denna lilla tjeja då, hoppas bara hon inte växer för fort så hon får växtvärk bara..

• Butterflie

jaha men då e inte 90g så farligt då

var orolig där ett tag.

är viktigt för oss med men e så otäckt första gången efter ju. rädd att det slå göra ont. e mesig ja vet.

• Butterflie
    Kia82 skrev 2012-07-06 14:10:50 följande:
    Nej, 90 ml tycker jag inte är mycket alls.

Ja, första gången är alltid nervöst men för oss kändes det som vanligt direkt, hade ju inte blivit sydd eller något sådant heller så hade inga stygn/sår att ta hänsyn till. Måste dock erkänna att jag var rejält nojig innan och tog nästan till lipen bara för att jag var så orolig för hur det skulle kännas.Tungan ute
    Hihi låter som mig  ^^
    Sen känner man sig inte direkt sexig heller så =(
  • Butterflie

hej flickor, hur e det med er å era små?

Någon annan som fått sin mens än? Fick min för 2 dagar sen å blöder som en idiot =( Blöder igenom den största ob:en på 40min typ.. Känns lite mycket, någon som har liknande eller erfarenhet utav det?

• Butterflie

Jo jag blöder rikligt annars med men bm sa att det var ofta så de första gångerna efter förlossningen.
    Fick ial p-spruta igår så hoppas det drar ner blödningen lite.. hellre att det blöder ite en längre tid än extremt mycket en kort tid ju.

• Butterflie

Här blir de dop 25 aug. Har skickat ut inbjudningskort men fick reda på efter sen av prästen att 2 andra barn skulle döpas samtidigt så va ju bara att byta kyrka å präst å sen ringa runt till alla.. pust men nu e det klart ial, nu e de bara menyn som ska bestämmas..
    Vad ska man bjuda på? Vill inte ha pastasallad å då dopet e kl11 så känns de förtidigt att ha nån 'riktig' mat så funderar på å göra egen smörgåstårta men blir väl svindyrt kan ja tro.
    Vad ska ni bjuda på å har ni några förslag?

Ja visst går tiden fort? På tok för fort!! Vår lilla e 7v i morgon =) Å hon e vrålförkyld med lätt feber =( Tycker så synd om henne, men hennes humör e på topp ändå trots att hon vägrar å sova å antagligen mår riktigt dåligt.
    Ska i väg på semester en vecka i morgon men känns så dumt nu ju.

• Butterflie

Vår lilla Emina sover inte hela nätterna än men inatt sov hon från 10-tiden tills vi matade henne vid 01 å sen till halv 7.. så länge har hon aldrig sovit förut, men hon e nu 7v och väger 5kg å växer så det knakar..
    Jollrar å skrattar massor här =) Nu e hon frisk äntligen ial men gillar inte alls värmen och skriker jätte mycket de dagar det e varmt inne trots att vi har fönstrena öppna. Hon sover fortfarande dåligt om dagarna, förutom igår när vi var på ett lekland. Hon älskar när det blir stimmigt runt henne =)

Ja för å köpa smörgåstårta e ju svindyrt, vi blir nog runt 40-50pers å en tårta här för 10 pers kostar 900kr så blir ju svindyrt!! Så får göra själv, vilket ja e ganska dålig på men tar nog rostebröd å googlar fyllningar. Blir några med rskaldjur å några utan det.
    Sen borde det väl räcka med vanlig tårta, bullar å småkakor till fikat?

Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?