• PimPim1

Tips om dhea

Hej

Jag har svårt att bli gravid och problemet är troligtvis dålig äggkvalitet pga ålder ( 43 ). Jag har troligtvis fungerande ägglossning men blir inte gravid och mannen är inte problemet... Jag planerar inte IVF i detta läge utan tänker försöka på egen hand. Jag har läst att dhea skulle kunna förbättra äggkvalitet och bestämt mig för att det är värt ett försök. Har beställt 7 keto dhea men det används mest av det som tränar hårt och det finns i stort sett ingen info på svenska som rör fertilitet. Däremot finns det internationella fertilitetsstudier som visar på mycket positiva effekter men det verkar vara i ett tidigt skede så det kommer nog dröja innan man får se behandling med dhea i sverige. Nu söker jag erfarenheter från er som använt dhea i syfte att bli gravid. 

Finns det någon som kan bidra med lite tips och berätta hur det har funkat för er? 

Hur har ni doserat, när på dagen osv?  

Dhea ska ju ha positiv inverkan även på embyoutveckling och vi som är över 40 har ju troligtvis mycket låga värden (dhea sjunker i kroppen från 20 års ålder) Har ni slutat med dhea vid graviditet?

Tacksam för alla tips!   

• Svar på tråden Tips om dhea
  • Lillstoran
    MissBoring skrev 2012-11-03 18:03:55 följande:
    kom till datorn fortare än jag tänkt  står samma när jag klickar på dig!!

Tusen tack! Bra att veta att det fungerar. Det står fortfarande samma antal besökare dvs. jag kan inte se att du varit där och klickat. Kan vara bra för dig att veta att det går alltså inte att se vilka som försökt komma in i profilen när den är dold. Förstod fortfarande inte - räcker det att lägga till personer i adressboken för att de ska kunna se profilen och Inboxa eller måste man även "Bjuda in" personen och hur gör man isåfall det? Med tanke attlägga ut kort på sin familj etc. Så kan det vara bra att ha koll på vilka som kan titta på personliga bilder från BB.
  • MissBoring
    Lillstoran skrev 2012-11-03 20:44:59 följande:

Tusen tack! Bra att veta att det fungerar. Det står fortfarande samma antal besökare dvs. jag kan inte se att du varit där och klickat. Kan vara bra för dig att veta att det går alltså inte att se vilka som försökt komma in i profilen när den är dold. Förstod fortfarande inte - räcker det att lägga till personer i adressboken för att de ska kunna se profilen och Inboxa eller måste man även "Bjuda in" personen och hur gör man isåfall det? Med tanke attlägga ut kort på sin familj etc. Så kan det vara bra att ha koll på vilka som kan titta på personliga bilder från BB.

Tror det räcker att du lägger till i adressboken. Tror jag att man kommer in och kan kolla på din sida/inboxa då.
  • June74

Lite sen här, men tack för svar VI4! Kanske borde försöka få till ett test också som ni rekommenderar. Germany, känner med dig (ilska, men förstår om du mest är less och matt!!), skrev i andra tråden precis!

• germany
    June74 skrev 2012-11-03 23:51:14 följande:
    Lite sen här, men tack för svar VI4! Kanske borde försöka få till ett test också som ni rekommenderar. Germany, känner med dig (ilska, men förstår om du mest är less och matt!!), skrev i andra tråden precis!
    Ja, nu är det bara att bita i det sura äpplet och försöka göra det bästa av situationen.
    Vilken tur att man i denna resa på något konstigt vis blir starkare och starkare för varje gång man knuffas omkull och tumlar runt på marken ett tag.
    Man reser sig faktiskt hela tiden och kommer nästan mer stärkt ur det hela, och det förundras jag faktiskt över.....

Om några timmar lämnar vi Norrland och drar söderut mot kliniken.
  • cff

Tuvalina och Germany - stort lycka till på måndag {#emotions_dlg.flower}
     Vad kul att ni kommer att var där samtidigt .

• germany
    Tuvalina skrev 2012-11-04 08:39:24 följande:
    Germany, var ska nu bo?
    Vi ska bo på STF vandrarhem i Falun.
    Var ska ni bo?
  • germany
    cff skrev 2012-11-04 08:45:55 följande:
    Tuvalina och Germany - stort lycka till på måndag {#emotions_dlg.flower}
     Vad kul att ni kommer att var där samtidigt .
    Tack snälla!
    Och så ett litet tidigt "heja och yehoo"  till dig! Fast tiden lär gå fort fram till onsdag :)

• MissBoring

Germany var i Norrland bor ni? Om jag får fråga?

Hoppas nu det går bra för både dig och Anne Imorgon. Lycka till

Svar på tråden Tips om dhea