IVF Umeå
vårt 2012: ja fy fan är verkligen rätta uttrycket kan inte förstå hur det kan kännas men usch så hemskt. skickar många kramar
vårt 2012: ja fy fan är verkligen rätta uttrycket kan inte förstå hur det kan kännas men usch så hemskt. skickar många kramar
drömmer om ett barn: ja det blev en stor skörd! på gränsen överstimmulerad tror jag så det är nog inget att sträva efter=) idag är jag fortfarande öm och ordentligt svullen. måste ha gummisnodd i byxorna och inga tajta kläder.
jag undrade också lite om sexlivet. jag tänkte just på lutinuspillerna som man stoppar in vaginalt. kanske inte är så bra att ha sex när man har stoppat in en sån och att planera så väl att det kan ske innan är ju också lite klurigt. hmmm får fundera på det lite.. kan inte heller säga att jag är jättesugen nu är jag är så öm och svullen.
Tinzu: Vilken optimal äggsiffra grattis! skönt att du inte har så ont!
Vårt 2012: det kommer komma en tid när ni känner er redo att försöka igen, ni kommer alltid bära med er detta och det kommer alltid vara lika hemskt men tror också att när ni har er knodd i famnen är det bara lycka ni kommer känna. fortsätt kämpa men tillåt er vara ledsna.
turtle01: känner igen nervositeten, men det kommer gå toppen! precis det är skönt att det är en tidig tid så slipper man oroa sig så mycket samma dag=)
idag är det ET kl 13. pirrar i min mage med=)
turtle01: vad bra med 11 ägg! Vi fick aldrig veta kvalitéten på dem när vi var där men det märks idag=)
ak15: stort stort grattis
fick precis samtalet: av 24 ägg är det 15 som delar dig fint så de kommer att odla vidare till blasto!! så på lördag blir det ET med blasto!! känns så spännande!!
Tinzu: Vad jobbigt, vad har du haft för symptom? vad var det som fick dig att åka in?
turtle01: åh vad spännande!! Jag längtar så mycket till morgon till mitt ET
åh så underbart turtle01!!! härligt att så många blev befruktade och att de odlar vidare! sa de något om hur du ska vara nu, typ vila eller går det bra att göra allt som vanligt??
ni andra som ruvar har ni fått några "förhållningsregler"??
Nu är jag också ruvare!! fick tillbaka en mycket fin blasto men hon skulle odla vidare de andra till imorgon för de var inte riktigt lika "färdiga" som det som jag fick tillbaka. så får reda på i veckan hur många som kommer till frysen, hoppas på något iaf!
Väntrummet
* Smilla03, (ska sätta in en frysis efter nästa menscykel)
* drömmer om ett barn, (FET vid kommande ÄL)
* Äppelkaka (syskonförsök, andra ivf)
*vårt 2012 (Får vänta på fet till efter sommaren)
Sprayar
Sprutar
* Helvetiaaa, första ivf
Väntar på ÄP/ET
Ruvar
* LindaM testdag 27/5
*inväntande testdag 11/6
*Sofiali77 testdag 12/6
* Mustikka (första IVF) Testdag 14/6
* Emilotta (första ivf) testdag 17/6
* Tinzu (första IVF) Testdag 19/6
* Turtle01 (första IVF) Testdag 20/6
Gravida
* A79
Sofiali77: jag tror dom skickar till alla, men när gjorde du plocket? eftersom dom kan odla till dag 6 så kanske dom inte hunnit skicka än?
turtle01: jag känner inget speciellt tror jag. jag har också svårt att gå fort för då gör det ont och jag har mått lite illa sen ÄP också ganska svullen men faktiskt kändes det som att det var lite mindre i morse, men det varierar under dagen. läkaren sa idag att jag ska vara mycket uppmärksam om det blir värre, jag var ju ganska mycket stimulerad. men idag har jag mest legat i soffan och tagit det lugnt och blir nog samma imorgon. jo, jag fick samma förhållningsregler som du.
EEJ: skönt att det är på gång igen!
Helvetiaaa: spännande med ÄP, snart är du också ruvare!