• Emilotta

IVF Umeå

Smilla03: ja då är vi i samma sits, inte kul alls. jag har sprayat i 1.5 v och ska ta första blodprovet på onsdag så får jag se sen när jag får börja med sprutorna. japp det är första ivf:en. har du gjort flera? kommer inte ihåg om jag läst det, blir också lite snurrig vad alla sagtFlört

jag tycker också dagarna går jättefort som tur är! gillar inte sprayen, när jag nedreglerades förra året för endon så var det enanton sprutor som jag tog en gång i månaden.

jag har berättat för några kompisar och min familj men min sambo vill helst inte berätta för nån. han är ganska tyst av sig om sånna här saker. jag tycker det känns skönt att ha några att prata om detta med, skulle det gå åt skogen så tror jag det kan vara skönt om man kan få stöd av dem.  

• Emilotta
    vårt 2012: Till oss sa dom att landstinget inte bekostar blasto för att det är för dyrt, men i specialfall kan dom bekosta, dock inte bara för att man vill det. sen är det så att om det första färsk försöket misslyckas och man har något i frysen så får man även ett gratis frysförsök.
  • Emilotta

EEJ: Grattis till blasto!! vad härligt! längtar till jag får sätta in! dock blir det inte blasto:)

smilla03: oj vad många ägg!! vad bra!

jag tog första blodprovet igår men fick veta att jag inte var ordentligt nedregleradRynkar på näsan jag hade värde på 205 och man ska vara under 100. så nu måste jag spraya en vecka till innan jag får börja med sprutorna. kände det nästa på mig för jag tycker inte att jag haft lika mycket klimakteriesymtom som förra året. men men.

drömmer om ett barn: ja du är verkligen jättebra på att hålla koll på alla!=)

• Emilotta

Ja jättebra lista! jag har nästa blodprov på onsdag. förra gången hade jag jättemycket vallningar och var mycket mer instabil i humöret. även huvudvärk och torra slemmhinnor.

Väntrummet

Sprayar
    Emilotta första ivf
    Sprutar

Väntar på äggplock

Ruvar
    * FaithHopeLove första ivf, TD 26/4
    * Drömmer om ett barn, första ivf, TD 30/4
    * EEJ första Ivf, TD 7/5

GravidGravidaGravid

• Emilotta

Jag försvann så kopierar igen=)

Väntrummet

Sprayar
    *Emilotta, första ivf

Sprutar

Väntar på äggplock

Ruvar
    * FaithHopeLove första ivf, TD 26/4
    * Drömmer om ett barn, första ivf, TD 30/4
    * vårt2012, första ivf, TD 30/4
    * EEJ första Ivf, TD 7/5
    * A79 första ivf, TD 23/4

GravidGravidaGravid
  • Emilotta

Drömmer om ett barn: tyvärr kännes det inte alls nånting nu, inga symtom alls! har ju varit väldigt förkyld och blir nästan orolig att nässprayen inte tar lika bra när jag varit så väldigt snorig och täppt i näsa. jag försöker att inte snyta mig på minst en timme efter jag sprayat men det visar sig på onsdag när jag tar nytt blodprov.
    Förstår att tiden går sakta nu! du får hitta på mycket skoj för att få tiden att gå fortare =) 

• Emilotta

åh grattis vårt 2012!!! måste vara en underbar känsla att få se det där plusset!!! så glad för er!

• Emilotta

FaithHopeLove: Fyyy vad tråkigt, men nästa gång är det er tur! Många kramar

EEJ: precis, ge inte upp än!

Väntar själv på blodprovssvar i eftermiddag och hoppas på att denna gång vara tillräckligt nedregerad. får uppdatera senare.

• Emilotta

dom har fortfarande inte ringt om blodprovet, sånt här stressar mig! jag vill ju veta idag om jag får börja spruta nu eller inte

Svar på tråden IVF Umeå