• Emilotta

IVF Umeå

ni som sprutat; hur noga är ni med att desinficera sprutan innan ni sätter på nålen? och på huden före och efter sprutan?

• Emilotta

nu har jag tagit den första sprutan och desinficerade så mycket jag kunde=) 
    fick som väntat gråtpanik men med sambon i telefon så gick det tillslut. det gjorde ju verkligen inte ont alls men av nån anledning känns det ju så otäckt att sticka sig själv. men nu är det gjort=)

• Emilotta
    Väntrummet
    * Smilla03( ska sätta in en frysis efter nästa menscykel)

Sprayar
    * Turtle01, första ivf. (Började spraya 29/4)

Sprutar
    * LindaM (ÄP v19)
    * Mustikka (första IVF)
    * Emilotta, (första ivf)

Väntar på äggplock

Ruvar
    * FaithHopeLove första ivf, TD 26/4

GravidGravidaGravid
    * A79 
    * vårt2012
  • Emilotta

vad bra turtle01! duktiga vi var ikväll=) på lördag måste jag ta den på en restaurangtoa!! inte bra, bara att hoppas att det inte blir nån gråtattack dåFlört

Jag fick också flera smådroppar innan jag hunnit få in den. tror inte det gör nått. 

• Emilotta

jag har hämtat ut allt som dom skrev ut. tror jag kommer behöva några puffar på sista sprayflaskan. 

• Emilotta

Drömmer om ett barn: tyvärr kan jag inte hjälpa dig med ÄL frågan, men det kan säkert hängt var sen mf. hoppas mensen kommer som den ska och att du får försöka snart igen! ska du stimulera något då eller blir det bara i vanliga cykeln? 

imorgon ska jag åka på spahelg och träffa barndomskompisar=) ska bli så skönt, men lite trixit att behöva ta sprutorna hemifrån. Hoppas ni alla får en skön helg! 

• Emilotta

turtle01: Jo det går bra med sprutorna, det blev faktiskt lättare och lättare, varit och tagit blodprov idag så får se om dom ringer och ska ändra eller om det är ok. sen är det vul på torsdag, ska så spännande!!

• Emilotta
    turtle01 skrev 2012-05-21 10:35:45 följande:
    Emilotta, jag var också och lämnade blodprov idag! Var du på lab? Jag var där vid 9.30! Glad  -vilken tid har du vul på torsdag? Jag ska vara där kl 9.00.

Ikväll är jag lite nervös över sprutan, vet inte ifall det finns 150 kvar i den nu. Det borde det enligt schemat.... men kände inte för att göra den där proceduren med att byta ampull och sticka två gånger efter varann. 
    jo jag var också på labSkrattande fast vid 7.45 ca. på torsdag ska jag vara där 9.15 =)
    jag har ju också sista sprutan på första ampullen ikväll och jag tror att det kommer finnas så det räcker, jag tar också 150 och då ska det räcka, det står på förpackningen att det är mer i än vad som anges så jag tror verkligen inte att du behöver oroa dig. jag har även tryckt ut en droppe varje gång innan jag fatta nu att det behöver man bara göra när det är ny ampull.

välkommen hit Åppelkaka och Inväntande!
  • Emilotta

dom ringde mig med men jag ska istället sänka till 125. tänk vad olika vi är allihopa! hoppas nu bara att jag inte blir överstimulerad eftersom att jag verkar vara lättstimulerad. hoppas du slipper sticka igen turtle01!

• Emilotta

Mustikka: vad spännande med ÄP!! har också för mig att det är öppet på lördagar. 

Svar på tråden IVF Umeå