• Emilotta

IVF Umeå

Drömmer om ett barn: jag har hört att många förstföderskor går över tiden men jag har ingen siffra på det. Min mamma gick över 2 v med både mig och min syster men hoppas det inte har någon betydelse. det verkar också vara olika när bebisarna fixerar sig. ibland kan de ske precis på slutet och sen kommer den ut så får hoppas på det. 

Har du fått höra nått om antalet befruktade?

• Emilotta
    drömmer om ett barn skrev 2013-02-08 13:38:00 följande:
    Av sex ägg var fem mogna. Tre stycken blev befruktade och jag har fått tillbaka två (4-celligt + 5-celligt). Den tredje var 6-cellig och den skulle dom prova odla vidare.
    men så fantastiskt att höra att det gick så bra denna gång!!! och vad spännande med 2!!! nu ska det bli barn för er!!! kramar!
  • Emilotta

tänkte bara meddela att jag inte kommer gå över tiden för imorse 8.30 så splashade vattnet ut på sovrumsgolvet Glad . vi åkte in och bebis var inte alls fixerad så vi blev kvar hela dagen och jag var i sängläge för att navelsträngen inte skulle åka ner i kläm. men framåt kl 17 så hade bebis fixerat sig ordentligt. men eftersom jag inte har värkar än så är vi nu hemma på permis till imorgon kl 07- får se om det tar fart inatt eller annars verkar det som att jag blir igångsatt imorgon bitti. jag har inte famliljelivsappen på telefon så det blir en uppdatering när jag är hemma igen.  

• Emilotta

Hej på er! har nu bara hunnit kolla sista sidans kommentarer, får läsa i kapp snart!

Tänkte att nu ska jag hinna uppdatera. Vattnet gick som sagt förra lördagen kl 8.30 men det dröjde ända till tisdag kl 13.29 innan en liten kille ville ut. det var en väldigt utdragen och jobbig förlossning. själva krystandet gick snabbt och bra men allt annat kändes som en evighet. hade inga egna värkar utan blev hela tiden igångsatt. snacka om att jag var slut när han kom. men han mår bra och mådde bra hela tiden i magen så därför ville de inte plocka ut honom med snitt. jag mår också bra nu och vi kom hem i torsdags kväll.

Hann läsa på denna sida att du nu har din lilla flicka Mustikka! Stort grattis!!!

• Emilotta

Tack så mycket för alla grattis =) Och grattis till dig Mustikka! det var nära med snitt för oss också men tillslut så kom han ju ändå. Vi har ännu inget namn men får uppdatera med det sen. 

{#emotions_dlg.flower} Väntrummet 
    * Solgudinnan (inväntar FET i jan, försök nr 9) 
    * Mirage 
    * Ws mamma FET januari/februari (första FET för syskonförsök) 
    *Vårt 2012, väntar på försök nr.5..

{#emotions_dlg.flower} Sprayar
    * Kvinna32 

{#emotions_dlg.flower} Sprutar  
    *Petto 83

{#emotions_dlg.flower} Väntar på ÄP/ET/FET 

{#emotions_dlg.flower} Ruvar 
    * Jockelina (9:e försöket) TD 2/2 
    * Snöflinga (FET, syskonförsök) TD 20/2 
    * VackerBlomma (FET) TD 22/2 
    * drömmer om ett barn (5:e försöket) TD 27/2
    * Nektar (FET 2:a försöket) TD 26/2

Gravid Gravida 
    * fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari   
    * EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj 
    * Heli78 (1:a IVF) BF 22 maj 
    * Mammaidamaria (1:a IVF) 
    * Barreliten (1:a IVF) BF 24 juli 

* jennyz (3:e IVF för syskon) BF 19 aug  
    * Freja150 BF 20 aug 
    * EEJ (4:e IVF) BF 21 aug 
    * 3villbli4 (1:a IVF) 
    * Norris (FET) BF 28 aug  
      * Äppelkaka (3:e IVF,syskonförsök) BF 12/10

Baby Födda 
    * A79 (1:a IVF) Pojke Edvin 14:e december
    * Mustikka (1:a IVF) Flicka Elli 4 februari
    * Emilotta (1:a IVF)  Pojke, 12 februari

• Emilotta
    drömmer om ett barn! åh vad jag blir så fantastiskt glad för er!!!!stort stort grattis!! detta gjorde min dag, skickar massor av lyckokramar!!!
  • Emilotta

Stort grattis till er som plussat sen jag var inne sist! härligt!

Tinzu: Usch vad ledsen jag blir att höra att det varit så mycket strul, hoppas verkligen ni får komma igår igen snart.

drömmer om ett barn: jo här hemma går det bra, han börjar vara mer vaken på dagarna, och tyvärr på natten också Flört äntligen har vi lyckats bestämma ett namn, Olle blir det =)

hur känns det för dig??!! 

• Emilotta

drömmer om ett barn!!! Härligt, åh så underbart att få se det därt lilla lilla hjärtat=)

• Emilotta

vårt 2012: stort grattis! håller alla tummar att det går bara finfint!

Emki: Jag fick ut 24 ägg och kände mig precis som du. Jag fick också tillbaka en blasto och önskar all lycka till! 

germany: åh vad härligt att bli spontant gravid. stort grattis vad roligt!

turtle hur går det för dig?! 

• Emilotta
    Emki skrev 2013-04-06 16:03:16 följande:
    Hur kände du dig efter ET, vart det värre då? såg dem om du hade nå vätska när dem satte in blaston?

Jag satte in vårt idag :) dem sa att jag skulle hålla koll på överstimulering för jag hade redan lite vätska i buken...
    Jo jag blev gravid och födde en son för drygt 7 veckor sedan =) Jag tror inte de såg någon vätska vid ET men jag var på gränsen överstimulerad. Tyvärr kommer jag inte riktigt ihåg hur det var precis efter ET men jag har för mig att jag kunde jobba, men jag hade insättning en lördag så jag hann iaf vila på söndagen. 

Hoppas du mår bättre snart och att det fastnar ordentligt i livmodern=) 
  • Emilotta

Drömmer om ett barn: Hej! Ja nu var det längesen =) det går bra för oss. Olle har börjar sova hela nätter och det känns helt otroligt att få sova. Visst vaknar jag ändå och tittar till honom men skönt att slippa gå upp och fixa mat. nu längtar jag bara till min sambo får semester och vi kan vara hemma tillsammans. Hur går det för dig? visst är det RUL snart?
    Jag har faktiskt redan börjat tänka på syskon =) men med min MS så krävs det ganska mycket planering med mediciner och liknande så kanske att vi kan göra att nytt försök kring årsskiftet.  

• Emilotta
    {#emotions_dlg.flower} Väntar på ÄP/ET/FET 
    * Ws mamma 
    * VackerBlomma 
    * Kvinna32 

{#emotions_dlg.flower} Ruvar   
    * Lappgeten (1:a IVF), TD 29/4  
    * Solanna (1:a IVF), TD 14/5 
    * Nektar (3:e IVF), TD 20/5   
    * Mirage (3:e IVF), TD 5/6

Gravid Gravida  
    * fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari 
    * Heli78 (1:a IVF) BF 22 maj  
    * Mammaidamaria (1:a IVF)  
    * Barreliten (1:a IVF) BF 24 juli 
    * jennyz (3:e IVF för syskon) BF 19 aug  
    * Freja150 BF 20 aug 
    * EEJ (4:e IVF) BF 21 aug 
    * 3villbli4 (1:a IVF) 
    * Norris (FET) BF 28 aug  
    * Äppelkaka (3:e IVF,syskonförsök) BF 12/10 
    * drömmer om ett barn (4:e återföringen) BF 29/10 
    * Petto 83 (BF 8/11, syskonförsök)  
    * Äralltupptaget 1:a IVF 
    * Hela85 1:a IVF 
     * Lappgeten (1:a IVF), BF 29/12 

Baby Födda  
    * A79 (1:a IVF) Pojke Edvin 14:e december  
    * Mustikka (1:a IVF) Flicka Elli 4 februari  
    * Emilotta (1:a IVF)  Pojke, Olle12 februari
    * EbbaGrön (1:a IVF) Pojke Alrik, 21 maj
  • Emilotta

Drömmer om ett barn: åh vad skönt att se att allt såg bra ut, och inte länge kvar tills ni får se den lilla igen Glad

Mustikka: ja det är fantastiskt att han sover hela natten, men det är säkert för att han äter ersättning som han håller sig mätt så länge. 

Stort grattis till alla nya bebisar och plus på stickor!

kramar till er som det inte gått vägen för, håller alla tummar att det snart tar sig!

• Emilotta

Santa86: ledsen jag såg nu att det blev jättekonstigt när jag skulle ändra åt Kvinna32. var inte meningen! men såg nu att heli78 verkar ha fixat till listan igen. förlåt om nån mer föll bortSkäms

Svar på tråden IVF Umeå