• Emilotta

IVF Umeå

A79: åh vad underbart att allt såg så bra ut!!! så skönt! nu kan du förhoppningsvis slappna av ordentligt och bara njuta=)

nej vi har inte tänkt att göra nått KUB, tänkte lite på det förrut, men skulle vara rädd att om man skulle gå vidare till fostervattenprov och det då visar sig att det är helt friskt och sen får man missfall på grund av det så skulle jag nog aldrig förlåta mig själv. men vi har ju ett UL om 2 veckor så jag hoppas att dom ser ifall det är något uppenbart fel. 

välkomna alla nya!
    dumdummast: vi anmälde oss till barnlöshetskliniken i oktober 2011 tror jag, sen fick vi kontakt  efter ca 4 veckor och började då med prover här i Umeå. sen fick vi tid i jan att åka till Skellefteå, i februari skickades remiss till IVF kliniken och i mars var första besöket. startade lång behandling i april och är nu gravid på första försöker och är i v. 11=) Känns som tiden gått fort faktiskt. 

• Emilotta

A79: jag vet inte direkt om det hade och göra med att den var liten men eftersom de inte verkar vara så pigga på att göra fler UL så drog jag själv den slutsatsen. det var så att jag sa att jag var orolig för att berätta på jobbet innan jag visste säkert och då fick jag ett till. 

• Emilotta

Tror jag fick mensen på spraydag 7. började på dag 21 i cykeln och mensen kom nog som den brukar på dag 28-29 har jag för mig iaf=)

I måndags gick jag in i v 12 och vips försvann illamåendet!!! är så lycklig eftersom jag mått illa i ca 5-6 veckor. nu känns det som jag fått tillbaka massa energi och det känns heller inte lika jobbigt att gå tillbaka till jobb på måndag. längtar nu bara till 15 aug när det är UL!! 

• Emilotta

Åh vad häftigt A79 att känna massa sparkar!! I vilken vecka var du när du kände för första gången i magen och i vilken vecka kunde du eller din sambo känna utanpå? 
    ja tänkt att  halva tiden gått, helt galet vad fort det går!!

• Emilotta

drömmer om ett barn: vad skönt att du och alla andra snart kan komma igång igen! kommer hålla alla tummar och tår att det går bra denna gång. {#emotions_dlg.flower}

vill också påminna att ni som är nya och inte lagt till er i listan kan göra det, då är det lite lättare att hålla koll på allaGlad kopierar in den senaste i nästa inlägg så kan ni bara ta och kopiera den.

• Emilotta
    Väntrummet 
    Äppelkaka (syskonförsök, andra ivf) 
    * vårt 2012 (Får vänta på fet till efter sommaren) 
    * Freja150 (Första IVF, läkarbesök och infosamtal 13/8) 
    drömmer om ett barn, 3:e IVF
    * Smilla03  (väntar på nya instuktoner när dom öppnar i Aug)
    * Norris (Första IVF, läkarbesök och infosamtal 15/8)
    mammaidamaria (första IVF som startar i Aug)
    * Chan2 (1:a IVF som startar i Augusti)

Sprayar 

Sprutar

Väntar på ÄP/ET 

Ruvar

Gravida  
    * A79
    * Mustikka 
    * Emilotta (första ivf)
  • Emilotta

Norris: det är olika när man börjar med behandlingen, jag gjorde långa varianten då man först sprayar med nässpray och då börjar man spraya på cykeldag 21. med korta vet jag inte.

sen är det lite olika hur lång tid det tar innan äggplocket. beror på hur lång tid det tar att stimuleras. skulle gissa 2-4 veckor. för mig tog det mycket längre tid för min kropp ville inte ta åt sig nässprayen.

• Emilotta

jag fick praya med nässprayen i 6 v för kroppen ville inte nedregleras. började spraya 3 april sen började jag med sprutorna ca 15 maj. Äggplock blev 28 maj och återförande av bastocyst den 2 juni. så 2 månader från start till återförandet.

• Emilotta

nu har jag varit på första besöket hos BM =) känns kanske lite mer som att det är på riktigt nu. men vill bara att det ska bli nästa onsdag så jag får se om bebisen fortfarande bor kvar i magen.

Mustikka: har ni bokat nått mer UL privat? fick veta idag också att RUL blir 25 sept, är då i v. 20.

• Emilotta

EbbaGrön: det skadar ju inte att ta blodprovet och det kostar ingenting så jag tycker du ska åka dit och ta det. sen kommer dom ju att ringa på eftermiddagen så då får du chans att prata med dem. kan ju även vara värt att du tar en gravtest imorgon bitti bara för att vara på den säkra sidan, gravid kan man ju vara även fast man blöder lite. och till mig sa de att nässprayen kunde göra så att man i början av sprayandet blev lättare spontangravid.

så far dit imorgon tycker jag.

Svar på tråden IVF Umeå