• Emilotta

IVF Umeå

drömmer om ett barn: jag hoppas verkligen att du får ett positivt besked när dom ringer, nu är det verkligen dags att det kommer glada nyheter för er och jag håller alla tummar!

3villbli4: för oss så sa de först att de skulle odlas bara i 2 dagar för att landstinget inte finansierade mer men när vi väl gjort plockat och det blev 15 st som befruktades bra så odlade de vidare på alla och vi fick en färsk blasto tillbaka. sedan odlades de andra till 6 dagars och 5 hamnade i frysen. vet inte riktigt vad som gjorde att de odlade alla.
  • Emilotta
    drömmer om ett barn: härligt att det blev plock! nu ska guldägget finnas där!!!

EEJ: så bra att så många blev befruktade! hoppas att du får som du vill med att få tillbaka 2.
  • Emilotta

Äppelkaka: jag har för mig att jag kände en dryg vecka efter, kanske var du som jag lite på gränsen för överstimmulering och då kan det sitta i ett tag.

• Emilotta
    Norris: Jag tror absolut int att amn ska använda tampong, det är ju som jennyz såger en infektionsrisk så avstå gärna från det. till mig sa det att jag också skulle ta 3 st och såklart så gick det ju inte att ligga ner på jobbet och det var väldigt kladdigt med jag tror att även om det rinner ut lite så verkar det.

A79: åh vad nära det är nu för dig! jag börjar få mycket frågor om jag ska föda snart. tydligen tycker mång att jag är så stor. och visst har magen verkligen blivit en stor kula men annars har jag inte lagt på mig så mycket.
    jag börjar känna mig lite otymplig och det är jobbigt att böja sig ner. foglossningen är ganska besvärlig nu och då men annars tycker jag nog att jag mår bra. dock får jag väldigt lite sömn just nu och hoppas kunna vila lite mer i jul.

Mustikka:  Hur mår du???
  • Emilotta

A79: jo nu är det bara 2,5 mån kvar, är i v. 30 nu. börjar verkligen se fram emot förlossningen, självklart att få träffa bebisen men även att gå igenom en förlossning och upplevelsen av den.. kanske kan låta konstigt men tycker det ska bli spännande. =)

• Emilotta

EEJ!!!! Jättestort grattis! vad glad jag blir för er!

till er som fått minus skickar jag många varma styrkekramar!  

• Emilotta

A79: Men stort grattis!!! först fick jag en klump i halsen när jag läste inte längre gravid!!! men åh så härligt!! MYS MYS MYS! kramar!

• Emilotta

Mustikka: oj vad skönt att få vara hemma!! jag måste jobba januari ut men sen ska jag ta två veckor föräldraledigt innan BF. Om den nu inte vill ut tidigare=)

A79 jag skulle också jättegärna höra om förlossningen om när du har tid och lustGlad  

• Emilotta

EEJ: det verkar vara olika med progesteron men jag fortsatte till v. 11-12 tror jag. även om de säger att kroppen börjar producera själv men det kändes skönt att fortsätta för att vara på den säkra sidan. 

Svar på tråden IVF Umeå