• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Äppelkaka
    Väntrummet
    * Smilla03(ska sätta in en frysis efter nästa menscykel)
    * drömmer om ett barn, (FET vid kommande ÄL)
    * Äppelkaka (syskonförsök, andra ivf)

Sprayar

Sprutar
    * Mustikka (första IVF)
    * Emilotta, (första ivf)
    * Turtle01, första ivf.

Väntar på äggplock

Ruvar
    LindaM testdag 27/5

GravidGravidaGravid
    * A79 
    * vårt2012
  • Emilotta
    turtle01 skrev 2012-05-21 10:35:45 följande:
    Emilotta, jag var också och lämnade blodprov idag! Var du på lab? Jag var där vid 9.30! Glad  -vilken tid har du vul på torsdag? Jag ska vara där kl 9.00.

Ikväll är jag lite nervös över sprutan, vet inte ifall det finns 150 kvar i den nu. Det borde det enligt schemat.... men kände inte för att göra den där proceduren med att byta ampull och sticka två gånger efter varann. 
    jo jag var också på labSkrattande fast vid 7.45 ca. på torsdag ska jag vara där 9.15 =)
    jag har ju också sista sprutan på första ampullen ikväll och jag tror att det kommer finnas så det räcker, jag tar också 150 och då ska det räcka, det står på förpackningen att det är mer i än vad som anges så jag tror verkligen inte att du behöver oroa dig. jag har även tryckt ut en droppe varje gång innan jag fatta nu att det behöver man bara göra när det är ny ampull.

välkommen hit Åppelkaka och Inväntande!
  • Mustikka

Har nu varit på VUL igen. Såg bättre ut denna gång med 7-8 äggblåsor av bra storlek och flera småGlad
    I em ska de ringa så får jag veta om jag ska ta otrivelle sprutan ikvällSkrattande 
    Är lite stressad för de ska ringa när jag är på jobbet, och då måste jag i så fall ta otrivellen på jobbet ocksåObestämd
    Är inte lätt att bara släppa allt och gå och ta en spruta.

Har den vanliga otrivelle sprutan, alltså ingen penna. Hur gjorde ni andra innan ni tog den, måste man spruta ut luften först eller är det bara att köra på på en gång? 

LindaM: Grattis till så många blasto!Glad Men tråkigt att du blev överstimuleradRynkar på näsan Hoppas du mår bättre nu{#emotions_dlg.flower}

Drömmer om ett barn: Ahaa det är därför jag måste betala, för jag går till IVF-klinikenGlad 

Emilotta: Härligt att sprutorna känns lättareSolig och tänk att det redan är vul dax för dig! Tiden går så snabbt nu! Och samma för dig turtle! Roligt att ni följer varandra exakt på dagenGlad

• turtle01
    Emilotta skrev 2012-05-21 11:27:46 följande:
    jo jag var också på labSkrattande fast vid 7.45 ca. på torsdag ska jag vara där 9.15 =)
    jag har ju också sista sprutan på första ampullen ikväll och jag tror att det kommer finnas så det räcker, jag tar också 150 och då ska det räcka, det står på förpackningen att det är mer i än vad som anges så jag tror verkligen inte att du behöver oroa dig. jag har även tryckt ut en droppe varje gång innan jag fatta nu att det behöver man bara göra när det är ny ampull.
    Nu ringde dom alldeles nyss, behöver tydligen höja min dos till 225. Frågade om hon trodde det skulle räcka med det innehåll jag har kvar, och hon trodde det.... men jag skulle hålla uppsikt så det står 0 i pennans "fönster" efteråt. Annars måste jag byta ampull och sticka mig igen... 
  • Emilotta

dom ringde mig med men jag ska istället sänka till 125. tänk vad olika vi är allihopa! hoppas nu bara att jag inte blir överstimulerad eftersom att jag verkar vara lättstimulerad. hoppas du slipper sticka igen turtle01!

• Mustikka

ÄP på torsdag!!:D
    Men tyckte det var en konstig dag.
    Jobbar de helger? Annars har jag ET på måndag.
    Så skönt det ska bli att slippa spraya och spruta sen!:D

• A79
    Mustikka skrev 2012-05-21 19:07:04 följande:
    ÄP på torsdag!!:D
    Men tyckte det var en konstig dag.
    Jobbar de helger? Annars har jag ET på måndag.
    Så skönt det ska bli att slippa spraya och spruta sen!:D
    Åh nu närmar det sig!!Glad
    Ja tror som sagt att dom är där löragar oxå & då blir det nog ET på lördag!
    Åh vad spännande snart är du ruvare!! 
  • Emilotta

Mustikka: vad spännande med ÄP!! har också för mig att det är öppet på lördagar. 

• turtle01

Mustikka, då är vi flera på kliniken på torsdag med andra ord! vul för mig och emilotta, och äp för dig. -spännande! Jag behövde förresten inte byta ampull ikväll, klarade mig med det som fanns kvar! Ikväll var det lite lyxigt, min käre sambo tog hand om sprutan så jag kunde ta det lugnt! Glad

• ingae

Blodprov och VUL i dag. Det såg fint ut, med totalt ca 20 blåsor. Jag känner mig väldigt svullen Ska minska dosen och tillbaka på torsdag. Ett problem är att jag ska bort med jobbet torsdag morgon med övernattning till fredag. Jag hatar att ljuga, men har ingen lust att berätta vad jag är på gång med. Jag hoppas att jag kan få till en riktigt tidig tid för undersökning. Nästa problem är att vi har blivit "beordrade" att prioritera två heldagar nästa vecka för visionsarbete, jag kommer antagligen att få lov att dra en vals för min resa norrut för detta också. Tur att jag har hyfsat flexibla arbetstider...

Svar på tråden IVF Umeå