• Emilotta

IVF Umeå

Hej!

Jag hoppar också gärna in i gruppen om det går bra!

jag ska börja spraya på tisdag och det är vårat första IVF försök, blir långa metoden för oss då jag har endometrios också. ska bli väldigt spännande=) för oss ser det ut att bli äggplock v.18 eller 19. känns så skönt att hinna med ett försök innan sommaren.

• Emilotta

vi får ett landstingsfinansierat försök och lyckas inte det så blir det nog att köpa 3 pack. ajg har endometrios och har tagit bort en cysta på varje äggstock vilket gjort att en bit av varje äggstock är borta, har nog även lite sammanväxtningar på vänster äggstock. när vi gjorde utredningen så fanns det inga uppenbara fel men med endometriosen plus att jag har MS så fick vi ett gratisförsök. 

min sambo kommer att ta sprutorna på mig. jag är egentligen van att ta mina MS sprutor men för ett tag sen fick jag helt plötsligt sprutfobi så nu får han hjälpa mig. dock har jag gått obehandlad på sista tiden för att öka chansen att bli gravid.

nu kör vi långa varianten, och jag har en fråga. vet nån av er ca hur länge man sprayar innan man tar första sprutan? kommer inte riktigt ihåg vad hon sa. ska börja med sprayen på tisdag.

kul att vi alla kan följas åt=) 

• Emilotta

drömmer om ett barn: tack så mycket! ja ibland känns det som att det är lite orättvist men som tur är är både min MS och endometrios relativt snälla mot mig=) 

jag vet faktiskt inte vad som hände med sprutorna men en dag så klarade jag inte av att ge den till mig själv. dom sprutorna är också ganska jobbiga för man måste få in den i muskeln så därför är nålen lång och ganska grov. men som tur är klarar min sambo det galant=)

åh vad spännande att det är så nära för dig med äggplock!  

• Emilotta
    drömmen om ett barn: oj vad ni har fått kämpa länge, ni är starka som orkar med. Gällivare var ju inte precis i närheten, vi bo i Umeå så det spar ju mycket tid och ork. det känns faktiskt inte så farligt med dom mssprutorna som jag trodde=) men nu känns det som det ska bli en barnlek med Puregonsprutan.

förstår precis vad ni menar med att alla andra får barn runt omkring. nu är vi dom enda som inte har om man tittar på vår gemensamma umgängeskrets. och vissa är också inne på nummer 2.

men nu är det vår tur att puta med magarna och föda små umderverk!
  • Emilotta

familjha: denna sida gör inte alltid som man vill =) om du vill ha gubbar och blommor så tryck på den smajlgubben som finns bredvid detta tecken Ω i raden som är precis ovanför i fönster som man skriver i.. lite svårt att förklara kände jag nu=) trycker du på den samljgubbern så finns massa andra symboler att välja på. Vi har tålamodGlad

Vi har också äggplock v.18 eller 19, känns länge dit men kommer gå fort!

• Emilotta

ja jag räknar med mensen framåt nästa helg. på torsdagen tror jag, brukar vara väldigt som en klocka. jag gör långa och började med nässprayen idag. den smakade inte jättebra när den rann ner i halsen, blä=)

• Emilotta

Hej Freja150!

Tyvärr vet jag inte när de har semesterstängt men vad gäller hur lång tid det tar att bli kallad så är det olika. Jag fick höra att just nu låg de på ca 6 veckor från att remissen inkommit men dom gör prioriteringar. Vi tex fick komma redan efter 4 veckor. detta pga att jag har endometrios och går obehandlad för MS i väntan på att bli gravid.  

Hoppas det går snabbt för er att få komma dit, vet hur jobbigt det är att vänta. Välkommen till trådenGlad 

• Emilotta

Hej alla!

Jag har varit utan internet hela påsken och ojojoj vad ni har skrivit! drömmer om ett barn: vad spännande med äggplock idag! hoppas allt går bra!

jag har sprayat en vecka nu och jag känner inga direkta klimakteriesymtom. bara att jag är lite mer instabil i humöret möjligtvis...säger min sambo iafFlört

• Emilotta

A79: Min sambo är precis likadan så det är väldigt skönt att kunna lyfta saker med er alla här=)

EEJ: vad spännande att ha fått ett datum! jag längtar dit jag med.

Jag sprayar ju nu och tror mensen kommer imorgon eller på fredag. Hur lång tid brukar det vara från första mensdagen tills man tar första blodprovet, nån som vet?

Svar på tråden IVF Umeå