• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • inväntande

Men jag kan ju fundera om 44 ägg är så bra? Vart dom nog stora och hade du inte blivit överstimulerad?

Fast jag hoppas ju dom är fina prima ägg hela högen. 

• fiffa

Någon som vet hur länge man ska vara så här svllen om magen pga äggstimulering, man vill ju hålla det hemligt än sålänge för kollegor och liknande

• A79
    fiffa skrev 2012-05-26 04:18:19 följande:
    Någon som vet hur länge man ska vara så här svllen om magen pga äggstimulering, man vill ju hålla det hemligt än sålänge för kollegor och liknande
    Det kan hålla på ganska länge!
    Jag själv är i vecka 10 nu & ser ut att vara i 6:e månaden!
    Ser inte fläskig ut.. magen är rund som en badboll!!
    När jag var på ultraljud i veka 8 fick vi se hur svullna äggen var!!
    Hon sa att det är bara att vänta ut detta kan ta flera veckor!
    Jag har hållt mig undan alla mina vänner pga magen jättelänge nu...skit tråkigt jag saknar dem...
    Hon sa att mina var extremt svullna & jag ska akta mig för stötar mot magen så äggen inte spricker.
    Om dom spricker måste jag söka akut vård!
    Inte farligt för fostret dock den ligger väl skyddad där den är.
    Var på inskrivning hos BM igår & fick väga mig!
    10kg har jag gått upp i vikt mest pga av all vätska i äggen!! 
    Men det är bara att härda ut & va lite försiktig om det blir lika illa för dej som för mig!!
    Lycka till!

LindaM
    Åh.. det var inge roligt att höra :(
    Håller tummarna för att FET ska gå bättre!
    Styrkekramar!!!Nalle

• pinglan2012
    Turtle01: Hade 100E till första VUL, men inga stora äggblåsor alls (5 mm). Fick höjd dos till 150E och började med Orgalutran och då hände det grejer: hade 17 äggblåsor som var större än 10 mm. Så var beredd på att du kan ha fler än 5 denna gång Glad

Sofie77:
    Tack! ja, det ska bli spännande att höra hur många som klarar sig.. skulle kännas snopet om det inte blir några alls.

LindaM:
    Ja, det vore ju jättehärligt att ha många i reserv om man måste göra FET! Och 10 som klarade sig för er var ju inte alls dåligt!! Tråkigt om det inte lyckades på detta försöket, men ni har ju reserver så det ska nog gå bra Glad

inväntande:
    2 blåsor  var 20 mm, de flesta var kring 15-17 mm men några mindre också. Iom att jag inte haft några symptom på överstimulering (har inte haft så hög dos på Puregon heller) så trodde de inte att jag blivit överstimulerad. Hoppas det håller i sig bara så det inte blir några komplikationer...!

Tinzu:
    för mig kändes det inget att ta bedövningen och ÄP var inte alls farligt. Det värsta var obehaget i början när de skulle in med UL-staven. Men man har ju läst vissa skräckexempel så jag var beredd på det värsta! Lycka till!
  • Mustikka

Nu äntligen är jag ruvare!!!!!:D
    Känns underbart och overkligt.
    De hade hittat 13 ägg!:) men bara 3 blev befruktade, men alla av toppkvalitet! De två andra skulle de odla vidare på och sen höra av sig om det blev nån till frysen:)

• Mustikka
    Välkommen Tinzu och Helvetiaa!! Skriv in er i listanGlad{#emotions_dlg.flower}

Väntrummet
    * Smilla03(ska sätta in en frysis efter nästa menscykel)
    * drömmer om ett barn, (FET vid kommande ÄL)
    Äppelkaka (syskonförsök, andra ivf)

Sprayar

Sprutar
    * Emilotta, (första ivf)
    * Turtle01, första ivf. 

Väntar på ÄP/ET

Ruvar

*LindaM testdag 27/5
    *inväntande testdag 11/6
    *Sofiali77 testdag 12/6
    * Mustikka (första IVF) Testdag 14/6

GravidGravidaGravid
    * A79 
    * vårt2012
  • A79
    Mustikka skrev 2012-05-26 12:29:49 följande:
    Nu äntligen är jag ruvare!!!!!:D
    Känns underbart och overkligt.
    De hade hittat 13 ägg!:) men bara 3 blev befruktade, men alla av toppkvalitet! De två andra skulle de odla vidare på och sen höra av sig om det blev nån till frysen:)
    JAAA Härligt att allting gick bra!! Nu är du ruvare!!Solig
  • Emilotta

Underbart Mustikka! vad roligt, hoppas kunna göra dig sällskap snart=)

Välkomna alla nya! 

• Mustikka

Emilotta: ja snart är det även din tur! Så spännande, håller alla tummar och tår!
    Sen får vi se till att göra A79 sällskap:)

Är lite orolig över germany, hur går det för dig gumman???

• Emilotta

Flyttar mig i listan för nu har jag tagit ÄLsprutan och väntar på ÄPSkrattande det råkade komma ut några droppar ur sprutan när jag tog av locket men hoppas det inte påverkar dosen. idag har jag haft stickningar i magen kring äggstockarna och brösten börjar göra ont. så nu ska jag bara ta det lugnt och hoppas att det inte är tecken på överstimmulering

Väntrummet
    * Smilla03(ska sätta in en frysis efter nästa menscykel)
    * drömmer om ett barn, (FET vid kommande ÄL)
    Äppelkaka (syskonförsök, andra ivf)

Sprayar

Sprutar
    * Turtle01, första ivf. 

Väntar på ÄP/ET
    * Emilotta (första ivf)

Ruvar

*LindaM testdag 27/5
    *inväntande testdag 11/6
    *Sofiali77 testdag 12/6
    * Mustikka (första IVF) Testdag 14/6

GravidGravidaGravid