• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Smilla03

LindaM: Grattis till så många ägg och så många till frysen! =)shit va bra med 10 blasto, det är ju super bra! Hur mår du nu? Vilka symptom har du haft när du blev överstimulerad och fick åka till sjukhuset?

• LindaM

Smilla03: Ja det känns jättebra med så många till frysen om nu det här inte skulle funka.

Jag var väldig svullen och kunde lätt lura vem som helst att jag var gravid i 5-6 månaden, jag kunde inte gå riktigt och när jag vände mig kändes det som att allt var "löst" i magen, all lägga sig på sidan gjorde så ont att jag behövde hjälp för att vända mig. Nu hade jag "2 graden" och vill inte ens tänka på hur det år för dem som får 3:e.

• drömmer om ett barn
    germany: Okej, så om FSH-värdet ser bra ut borde alltså AMH ligga inom normala värden. Har lämnat en del blodprov under utredningen men aldrig tagit reda på vilka, därav min förvirring.. Glad

Om din läkare säger att allt ser bra ut så är det säkert så, men förstår att du gärna vill ta ett prov som visar att så är fallet. Man vill ju gärna ha saker och ting svart på vitt när det gäller viktiga saker som dessa.

Mustikka: Gör du VUL på IVF-kliniken eller någon annanstans? Jag gjorde mitt på lasarettet här hemma och har inte behövt betala varken för den eller blodproven i samband med ivf:en.

LindaM: Har undrat hur det gått för dig då det var ett tag sen du syntes till i tråden. Vad tråkigt att du blev överstimulerad.. måste ha varit en allvarlig sådan då du blev inlagd? Hoppas du mår bättre nu.

Wow, 10 blastocyster! Solig Vilket fantastiskt resultat! Hoppas att jag också en vacker dag får någon blasto, känns som att det är mycket större chans att lyckas med en sådan. Håller dock tummarna för att du inte behöver använda någon av dessa nu utan att det går vägen med färskförsöket. Inte länge kvar till testdag nu.. Glad

turtle01: Häftet ja.. tror faktiskt inte att jag läste den eftersom mannen tog hand om sprutandet förutom dom två sista dagarna. Men det är ju bra att veta till nästa försök efter FET som kommer innebära en ny period med sprutor. Lycka till med blodprov och VUL nästa vecka! {#emotions_dlg.flower}

inväntande: Härligt att höra att du fått utslag på testerna! Skrattande Fick du tag på labbet?

vårt 2012: Tack för din tumhållning! Måste kännas konstigt när det värker och hugger.. men då vet man också att det håller på att hända något därinne i magen.. Gravid
  • inväntande

Jo kom till en växel och frågade och hon sa att du ska ringa på måndag så det var nog rätt ändå. Domtinar väll från en dag till annan då. Så jag ringer labbet igen imorgon och så ringer väll IVF upp mig sen då.

• germany
    drömmer om ett barn skrev 2012-05-20 21:15:00 följande:
    germany: Okej, så om FSH-värdet ser bra ut borde alltså AMH ligga inom normala värden. Har lämnat en del blodprov under utredningen men aldrig tagit reda på vilka, därav min förvirring.. Glad

.
    Det enda rätta är att du ber att få ut dina provsvar så får du "svart på vitt" ett riktigt svar på hur dina värden ser ut.
    Det finns dom som har haft bra FSH men som ändå har haft lågt AMH och dom som har fina värden både på FSH och AMH.

Men då du inte hörde något speciellt vid din utredning så tror jag att du lugnt kan luta dig tillbaka ändå och känna att dina provsvar var inom det normala.
  • Emilotta

turtle01: Jo det går bra med sprutorna, det blev faktiskt lättare och lättare, varit och tagit blodprov idag så får se om dom ringer och ska ändra eller om det är ok. sen är det vul på torsdag, ska så spännande!!

• turtle01

Emilotta, jag var också och lämnade blodprov idag! Var du på lab? Jag var där vid 9.30! Glad  -vilken tid har du vul på torsdag? Jag ska vara där kl 9.00.

Ikväll är jag lite nervös över sprutan, vet inte ifall det finns 150 kvar i den nu. Det borde det enligt schemat.... men kände inte för att göra den där proceduren med att byta ampull och sticka två gånger efter varann. 

• Äppelkaka

Hej! Tack så mycket för svar om stängning och det är kul att hitta en Umeå-tråd Vi har börjat med syskonförsök och mislyckats med sista lilla pricken vi hade i frysen så nu är det dags att köra hela svängen medd sprutor och plock igen. Så vansinigt gruvsamt men samtidigt spännande då det kanske kan bli en till ljuvlig liten unge av det hela!

• Äppelkaka
    inväntande skrev 2012-05-19 15:48:30 följande:
    Ingen som kan svara på mina tankar? Ni som gör eller gjort fet och i naturlig cykel och fick utsla under helgen ringde ni labbet då???
    Kanske lite senat att svara nu men vi gjorde ett fet ni i början p åmatj och jag fick utslag på äl-test på en lördag så jag ringde på måndagen efter och fick tag på en på labbet (ingen svarade så klart på lördagen upptäckte jag). Antar att du redan ringt dem idag  så lycka till
Svar på tråden IVF Umeå