• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • germany
    Mustikka - Grattis till dina äggblåsor! Jag får göra 2 vul....men kommer inte att få ta ett endaste E2....
    Det var röd dag i går och läkaren trodde inte att de skulle hinna få provsvaret innan det ändå var för för sent i såfall. Men han är tydligen duktig på att se på äggblåsorna ändå, jag kan inte annat än att lita på att min läkare vet vad han gör.

Kikade in i din presentation och såg att du var 10 år yngre än mig.
    Får jag fråga dig om du har tagit AMH-prov och vad ditt prov i såfall låg på vid utredningen?

Vi lär nog ha ÄP nästan samtidigt, fast på olika håll då.
    Jag fortsätter att följa er i tråden och önskar er alla LYCKA TILL på Umeå-kliniken Solig
  • Mustikka

Jaha nu ringde dom, måste höja till 450!!
    Bådar inte gott:(

Germany: vet inte vad mitt AMH låg på. Tror det var bra eftersom dom inte sa nåt. Mitt FSH var för högt, låg på 13.

• germany
    Mustikka skrev 2012-05-18 19:30:32 följande:
    Jaha nu ringde dom, måste höja till 450!!
    Bådar inte gott:(

Germany: vet inte vad mitt AMH låg på. Tror det var bra eftersom dom inte sa nåt. Mitt FSH var för högt, låg på 13.
    Du ska se att det blr bra ändå och att du kommer till ÄP och förhoppningsvis då har minst 1 finfint ägg till dig = allt som behövs egentligen (fast alla trånar vi ju efter många ägg, men tänker man efter så räcker det faktiskt med det där guldägget Solig).

Det är inte alla som får ta AMH, som det verkar.
    Mitt FSH låg på 14, men jag skulle gärna ta om provet i höst för att se om det blivit bättre efter akupunkturen bla.
    Jag har kolla AMH och jag har lyckats få en remiss igen för att ta om detta prov....men inte förrän jag känner mig stark nog och redo för att verklgen ta reda på vilket värde som jag har. Jag tog 2 AMH prov med endast 2 dagars mellanrum, ett där chanserna för att bli gravid ändå såg hysade ut....medan det senare visade att mina chanser var minimala. Jag väljer att blunda och vill inte veta, känns bäst så får att jag ska kunna behålla min kämparglöd och tro på att åtminstone försöka.

Vill du veta dina provsvar så ring och fråga där du gjorde utredningen.
    Jag tog reda på dessa:

TSH
    Prolaktin
    Progestron
    FSH
    AMH
  • turtle01

Sprutan på jobbet gick ok att ta, lite stressad dock. Minns inte om jag släppte taget om huden, men det kan väl inte spela nån roll väl?!

• Äppelkaka

Hej tjejer! Vet ni när Umeå stänger för sommaren? Jag får inte tag i dem och jag hittar ingen info om det någonstans.

• Smilla03
    Äppelkaka skrev 2012-05-19 12:19:19 följande:
    Hej tjejer! Vet ni när Umeå stänger för sommaren? Jag får inte tag i dem och jag hittar ingen info om det någonstans.
    Hejsan. De har öppet hela Juni ut. Så jag tror de stänger kring den första Juli och sen har de sommarstängt.
  • inväntande

till och med v Hej hopp här har ni en "UMEÅ FETARE" till veckan. Dom stänger v  27 till och med v 31 enligt info. Så vecka 32 ska dom vara igång igen.

Ni som gör eller gjort fet naturlig cykel visst är det så att man ska ringa labbet vid utslag på äggtestet? Det gjorde jag sist men nu när jag pratade med dom i går så lät det som om inte. Men hur ska dom veta om när det är uppvärmnings dax då? Jag har ju labbnumret och allt och hon frågade om jag hade det vilket jag svarade ja på.

Tror dock hon var nalta trött.    

• drömmer om ett barn
    germany: Att det kan skilja så mycket.. trodde det var lika för alla. Jag gjorde två stycken E2-prover. Gjorde VUL på skärtorsdagen och var orolig för att dom skulle missa mig och jag skulle bli bortglömd under påsken men så blev det självklart inte! Glad Krångligt när det är röda dagar, dom ställer till det rätt mycket.

Kollar man upp AMH och FSH-värden vid utredning? Känner inte till något om detta, vet inte om jag har tagit dessa prover. Men det kanske är standard?

Mustikka: Okej, nu tror jag att jag börjar förstå hur det ligger till. Vi har inte diskuterat dessa värden alls i tråden vad jag kan minnas, så det känns som ett helt nytt område! Hur vet läkarna vilket värde FSH-hormon man har? Det måste väl framgå i det sista blodprovet innan behandlingen? Vid första infomötet sa läkaren att vi får ta en lägre dos än hon planerat eftersom jag tydligen var mindre än hon tänkt sig.. Skrattande

Skönt att höra att det fanns äggblåsor! {#emotions_dlg.flower} Dom kommer växa till sig under tiden du sprutar och sen kan det också komma fler. Jag hade fått en som växt till sig sedan VUL och ändå körde jag på med samma dos. Så mycket kan hända till nästa vecka. Vilken enorm tur att det fanns Puregon på apoteket! Glad

Så du fick betala vid VUL-besöket? Jag betalade ingenting och var inte inställd på att göra det heller eftersom detta är ett landstingsfinansierat försök.

Emilotta: FET kommer ske i naturlig cykel så det blir HELT "naturligt", ha ha! Tungan ute

Vad mysigt med spa-helg. Hoppas det blev en riktigt mysig helg och att allt gick bra med sprutorna! Solig

vårt 2012: Vad spännande att få gå på VUL och se det lilla Hjärta! Kan tänka mig att dagarna går långsamt nu.. Hur mår du annars?

turtle01: Skönt att höra att det gick bra att ta sprutan på jobbet! Glad Tror vid närmare eftertanke inte att jag släppte taget om huden heller.. måste man göra det?

Äppelkaka: Hej och välkommen! {#emotions_dlg.flower}

Ska ni göra behandling innan kliniken stänger för sommaren?
  • inväntande

Ingen som kan svara på mina tankar? Ni som gör eller gjort fet och i naturlig cykel och fick utsla under helgen ringde ni labbet då???

Svar på tråden IVF Umeå