Inlägg från: drömmer om ett barn |Visa alla inlägg
  • drömmer om ett barn

IVF Umeå

jennyz: Allt är jättebra med oss. Det är sant, svårt att släppa något som varit en stor del av ens liv under så lång tid.

Norris: Stort grattis! Vilken underbar julklapp!

• drömmer om ett barn

Hej!

Nu är vi igång med första syskonförsöket. Var på äggplock igår men fick dessvärre endast ut två ägg av totalt sex stycken äggblåsor. Så det ser mörkt ut, men vi hoppas att det blir återföring på måndag.

Någon annan som är under behandling eller i startgroparna?

• drömmer om ett barn

jennyz: Det har inte blivit så många embryon vid tidigare IVF:er där vi fått ut fler ägg så det är väl därför det känns lite hopplöst denna gång. Men som du säger så räcker det med ett guldägg. Hoppas, hoppas!

• drömmer om ett barn

fabi: Vad spännande att det snart är dags för er. Det tog ganska precis 3 månader för oss att starta våra landstingsfinansierade försök för 4 år sedan. Beroende på var i cykeln du befinner dig kan det gå snabbt att starta behandlingen. För mig tog det 10 dagar.

• drömmer om ett barn

Micro: Jag kommer ihåg dig sedan tidigare. Vad roligt att ni fick er efterlängtade son till slut, grattis! Hur kom det sig att ni valde Riga? Håller tummarna för att det ser bra ut på VUL imorgon så ni kan göra FET på torsdag. Har ni många embryon i frysen? Hoppas ni får ett toppenkalas imorgon!

• drömmer om ett barn

Några fler som har problem med FL-appen? Går inte att skriva inlägg i tråden ifrån den.

Jag blev positivt överraskad på kliniken igår: bägge äggen hade blivit befruktade. Fick tillbaka ett 7-celligt och det andra skulle dom försöka odla vidare till blastocyst (vilket aldrig hänt tidigare). Bad om Trombyl även denna gång så kör på precis samma "recept" som vid förra IVF:en då det lyckades.

Micro: Vad härligt att sonen var nöjd och glad på kalaset! ???? Då förstår jag varför ni valde Riga framför Umeå. Så skönt att det såg bra ut på UL. Ni har verkligen alla förutsättningar med så många embryon. Trevlig resa och stort lycka till! ????

fabi: Jag ser klart och tydligt ett andra streck! ???? Gjorde väldigt många gravtest under min graviditet och de tidigaste såg ut så där. Hade många tester liggandes och gjorde nog ett varannan dag, de visade snabbt starkare och starkare streck. Om du är osäker så köp ett digitalt test. När beräknas din mens komma?

• drömmer om ett barn

BK1986: Så tråkigt att inget av dina ägg blev befruktade.. man sätter verkligen allt hopp till dom där äggen. Beklagar. Körde ni samma behandling som vid förra IVF:en och hur blev resultatet då?

Svar på tråden IVF Umeå