Inlägg från: drömmer om ett barn |Visa alla inlägg
  • drömmer om ett barn

IVF Umeå

Kvinna32: Nej, så oerhört tråkigt att höra om ditt vul. Är verkligen ledsen för er skull.. Gråter Stor kram
  • drömmer om ett barn
    Mirage: Hur gick ÄP:et i onsdags? Är du ruvare nu eller blev det långtidsodling? Glad

VackerBlomma: Hur har det gått med din livmoderinflammation, blev du av med den? Hoppas allt ser bra ut så att ni får göra er FET snart.. {#emotions_dlg.flower}

A79 och Emilotta: Det var ett tag sedan vi hörde ifrån er. Allt bra med er och pojkarna?
  • drömmer om ett barn
    Nektar: Hur går det för dig? Även om blod och graviditet inte är en helt ovanlig kombination så blir man givetvis rädd.. jag håller tummarna för att blödningen har slutat och att allt är bra med knodden! Hjärta

Santa86: Hur gick det att ta första sprutan ikväll? Glad

Ws mamma: Vilka tråkiga nyheter, beklagar att det inte gick vägen.. Gråter Kan vara skönt med ett uppehåll under sommaren för att fokusera på sig själv om så bara för en liten stund. Håller tummarna för att du når dina mål gällande vikt och rökning och att ni kan starta nytt försök så snart ni önskar.

Emilotta: Vad roligt att höra att det går bra för er! Solig Vad skönt att Olle har börjat sova hela nätter, alla föräldrars dröm.. Drömmer Kul att ni har tankar på syskonförsök, med extra planering så kommer det säkert gå jättebra med mediciner osv.

Det går bara bra för oss än så länge.. Skrattande Har fått tid för RUL den 10/6 (i slutet av vecka 20) men ville inte vänta så länge och var därför in på ett extra UL förra veckan och allt såg bra ut. Enorm lättnad!

Micro: Välkommen hit! {#emotions_dlg.flower} Visst är detta forum bra? Tycker man lär sig otroligt mycket genom andras erfarenheter. Nu hoppas vi förstås att ni inte behöver starta några behandlingar utan blir spontant gravida innan hösten. Önskar er stort lycka till!
  • drömmer om ett barn
    Nektar: Jättetråkigt att höra att blödningen har tilltagit! Rynkar på näsan Synd att det är så lång väntetid, det måste kännas fruktansvärt att behöva vänta så länge på att få veta. Det finns ingen privat mottagning du kan komma till tidigare? Håller tummarna hårt för att det är en ofarlig blödning och att allt ser bra ut med den lilla. Stor kram

santa86: Det är skönt att få hjälp med sprutorna när man är nålrädd. Och så får killarna känna att dom hjälper till litegrann i allt det jobbiga deras käresta går igenom under behandlingen.

Hela85: Veckoindikatorn veckar stämma alldeles utmärkt, grattis! Solig

jenads: Praktiskt att spraya under sommaren och sen börja med sprutorna när kliniken öppnar igen. Känns det bra att vara på gång igen?

Lappgeten: Grattis till ett lyckat VUL! {#emotions_dlg.flower} Det är svårt att ta in något man kämpat för så länge, en väldigt overklig känsla.

Snöflinga: Skönt att ni är igång igen. Håller tummarna för er! Glad 
  • drömmer om ett barn
    jenads: Skönt att höra att ni är peppade och redo att försöka igen! {#emotions_dlg.flower} För oss går det bra än så länge *peppar peppar*

EbbaGrön: Stort grattis till er son! Hjärta Har allt gått bra?

Mirage: Så himla roligt att höra att du äntligen är ruvare, grattis! Solig Som du har kämpat för att nå hit.. nu håller jag mina tummar för att detta är guldägget och att det blir plus om drygt en vecka.

Nektar: Hur går det för dig? Inga fler blödningar hoppas jag!

Kvinna32: Beklagar än en gång att det inte gick vägen.. Gråter Kommer ni att satsa på FET med någon av era frysta blastocyster framöver?

santa86: Vad blev resultatet efter gårdagens blodprov?

Stargazers: Usch, tråkigt med mens.. Rynkar på näsan Man hoppas ju varje månad att det ska ta sig och även om man är inställd på att börja med ivf så känns det lika jobbigt varje gång den dyker upp. Hoppas ni hinner få kontakt med kliniken innan sommarstängningen.

Micro: Typiskt att din ÄL skulle infalla när sambon är så långt hemifrån! Förvånad Ni får göra det bästa av situationen och ta tillfället i akt så snart han kommer hem.. Flört
  • drömmer om ett barn

Jockelina: Grattis till graviditeten! Ni har verkligen kämpat länge.. håller tummar och tår för att det går bra för det lilla livet!

Kvinna32: Bra strategi! Om ni får bättre resultat med färskförsök så tycker jag absolut att ni ska köra på det. Och ju fler till frysen desto bättre..

• drömmer om ett barn

Nektar: Vad skönt att ni får stöttning från era nära och kära i denna situation. Svårt att hålla något sådant för sig själv och försöka hålla skenet uppe för omgivningen. Usch, ingen borde behöva gå genom det ni gör nu.. Hoppas innerligt att det ser bra ut med den lille på fredag. Stor kram

• drömmer om ett barn

santa86: Vad bra du är som tog sprutan själv!  Kändes det mycket tyckte du? Löste det sig med att hämta ut ny medicin?

Jockelina: Jag visste inte att detta är erat första plus. Fantastiskt att du orkade kämpa vidare så pass länge.. man ska aldrig ge upp! Kul och spännande med två embryon.

Dagen efter ET räknas som ruvardag 1. IVF-graviditet räknas inte som riskgraviditet enligt min barnmorsa iallafall. Inga extra ultraljud eller liknande. Lite synd då man är extra orolig..

• drömmer om ett barn
    supernova99: Wow, det är verkligen helt fantastiskt att ni lyckades på egen hand mellan behandlingar efter så många år! Måste kännas som en dröm.. Skrattande Stort grattis till er båda och lycka till med lilla ärtan! {#emotions_dlg.flower}

santa86: Vad spännande med ÄP på fredag! Solig Då blir det till att ta ÄL-sprutan idag då? Vid 1:a plocket kände jag ingenting alls, vid 2:a och 3:e kändes det då jag fick lokalbedövningen men ingenting när äggblåsorna plockades ut. Var öm i magen under större delen av eftermiddagen/kvällen efter samtliga plock men det hade gått över till nästa dag när jag vaknade. Fick tillbaka 2-dagars odlade embryon varje gång. Hoppas det kommer gå bra för dig och att du får ett så smärtfritt plock som möjligt, lycka till! Glad

Snöflinga: Så roligt att höra att ni är igång med nytt försök. Håller tummarna för att allt går bra trots att blödningen avtog under gårdagen. Har den tilltagit idag? Hejar på er, nu SKA det gå vägen! Drömmer

VackerBlomma: Ånej, har du varit tvungen att operera dig!? Förvånad Har det med livmoderinflammationen att göra eller något annat? Hoppas operationen gick bra och att du återhämtar dig snart. Krya på dig!
Svar på tråden IVF Umeå