Inlägg från: drömmer om ett barn |Visa alla inlägg
  • drömmer om ett barn

IVF Umeå

daduck: Du törs titta.. det gick hur bra som helst, jag lovar! Solig Hur länge har du haft dessa till-och-från-känningar? Har du vaknat och haft ont på natten?
  • drömmer om ett barn
    {#emotions_dlg.flower} Väntrummet  
    * Solgudinnan (inväntar FET i jan, försök nr 9)
    * Mirage
    * Ws mamma FET januari/februari (första FET för syskonförsök)
    * Vårt 2012, väntar på försök nr.5..
    * äralltupptaget (väntar på 1:a IVF försöket)
    * Nektar, möte med läkare den 15/3 inför försök 3 

{#emotions_dlg.flower} Sprayar
    * Kvinna32
    * Lappgeten (1:a IVF)

{#emotions_dlg.flower} Sprutar

{#emotions_dlg.flower}
    Väntar på ÄP/ET/FET

{#emotions_dlg.flower} Ruvar    
    * daduck TD 22/3

Gravid Gravida
    * fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari
    * EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj
    * Heli78 (1:a IVF) BF 22 maj
    * Mammaidamaria (1:a IVF)
    * Barreliten (1:a IVF) BF 24 juli
    * jennyz (3:e IVF för syskon) BF 19 aug 
    * Freja150 BF 20 aug
    * EEJ (4:e IVF) BF 21 aug
    * 3villbli4 (1:a IVF)
    * Norris (FET) BF 28 aug
    * Äppelkaka (3:e IVF,syskonförsök) BF 12/10
    * Snöflinga (FET, syskonförsök BF 17/10)
    * VackerBlomma (FET) BF 25/10
    * drömmer om ett barn (4:e återföringen)
    * Petto 83

Baby Födda
    * A79 (1:a IVF) Pojke Edvin 14:e december
    * Mustikka (1:a IVF) Flicka Elli 4 februari
    * Emilotta (1:a IVF)  Pojke, 12 februari
  • drömmer om ett barn
    VackerBlomma: Om du visste vad ledsen jag blir av att läsa vad som hänt er, beklagar verkligen! Gråter Usch, det finns inga ord som hjälper i en situation som denna. Verkligen jättetråkigt och så fruktansvärt, fruktansvärt orättvist.. Rynkar på näsan Kom ihåg att vi finns alltid här för dig, här kan du skriva av dig sorgen och ilskan.

Hoppas att du inte behöver göra en operation för att få bort cystan utan att det räcker med punktering. Nej, nu börjar jag faktiskt gråta.. blev verkligen berörd av detta. Stor kram till dig och din sambo, ta hand om er nu.
  • drömmer om ett barn
    {#emotions_dlg.flower} Väntrummet  
    * Solgudinnan (inväntar FET i jan, försök nr 9)
    * Mirage
    * Ws mamma
    * Vårt 2012, väntar på försök nr.5..
    * äralltupptaget (väntar på 1:a IVF försöket)
    * Nektar, möte med läkare den 15/3 inför försök 3   

{#emotions_dlg.flower} Sprayar
    * Kvinna32
    * Lappgeten (1:a IVF)

{#emotions_dlg.flower} Sprutar

{#emotions_dlg.flower}
    Väntar på ÄP/ET/FET

{#emotions_dlg.flower} Ruvar  
    * daduck TD 22/3

Gravid Gravida
    * fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari
    * EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj
    * Heli78 (1:a IVF) BF 22 maj
    * Mammaidamaria (1:a IVF)
    * Barreliten (1:a IVF) BF 24 juli

* jennyz (3:e IVF för syskon) BF 19 aug 
    * Freja150 BF 20 aug
    * EEJ (4:e IVF) BF 21 aug
    * 3villbli4 (1:a IVF)
    * Norris (FET) BF 28 aug
    * Äppelkaka (3:e IVF,syskonförsök) BF 12/10
    * Snöflinga (FET, syskonförsök BF 17/10)
    * drömmer om ett barn (4:e återföringen)
    * Petto 83

Baby Födda
    * A79 (1:a IVF) Pojke Edvin 14:e december
    * Mustikka (1:a IVF) Flicka Elli 4 februari
    * Emilotta (1:a IVF)  Pojke, 12 februari
  • drömmer om ett barn
    VackerBlomma: Det kommer säkert vara en väldigt tung tid ett tag framöver men det är ändå bra att ni bestämt er för att kämpa vidare trots denna motgång. Jag är säker på att ni kommer få ert efterlängade barn inom en snar framtid. Fick du både Trombyl och Prednisolon senast eller hur var det?
  • drömmer om ett barn
    jenads: Har du varit i kontakt med kliniken angående att starta nytt försök? Tänkte ni försöka hinna innan sommaren?

daduck: Det låter ju lite lurigt att du haft mensvärk så pass länge. Brukar du ha så innan mens i vanliga fall?

Läste artikeln i Norrbottens Kuriren idag. Jättebra att dom också tar upp frågan, den behöver lyftas! Ni är verkligen modiga som ställer upp på detta, själv hade jag aldrig vågat.. Skäms All credit till er! {#emotions_dlg.flower}

Mirage: Då kommer kallelsen säkert snart. Måste kännas jätteskönt att få göra operationen och få svar på om det finns någonting som kan vara hinder för en graviditet. Jo tack, jag mår bara bra än så länge! Solig

Lappgeten: Det var ju ändå en hel del djur tycker jag! Vad mysigt med egen gård.. hoppas du får uppfylla din dröm med att utöka och jobba mer hemma.

Jobbigt med så mycket biverkningar av sprayen.. Rynkar på näsan Om jag kan säga något positivt så är det att många mår väldigt mycket bättre när dom börjar med sprutorna och halverar dosen nässpray, så hoppas att det blir bättre för dig snart. Synd att påsken kom i vägen och förlängde spraytiden.
  • drömmer om ett barn
    VackerBlomma: Jag känner också att vi har kommit varandra väldigt mycket närmare efter alla motgångar vi kämpat oss igenom. När allt känns som värst så har man iallafall varandra.. Hjärta

Skönt att ni har två blastos kvar i frysen så att du inte behöver börja om med en ny stimulering. Absolut, fråga om ni kan få lite hjälp på traven denna gång. Dom borde inte vara helt omöjliga på den punkten! Hur ställer ni er till att få tillbaka bägge två om det blir aktuellt?

Den 21:a är det dags för vul så det börjar närma sig. Tack för tumhållningen, det behövs! {#emotions_dlg.flower} 
  • drömmer om ett barn

Det går framåt så smått, är i vecka 6+5 nu. Känner inte desto mer förutom molvärk lite då och då och magen är uppblåst som en ballong. Blir spännande att se om det blir någon bebis av detta.

Svar på tråden IVF Umeå