Inlägg från: drömmer om ett barn |Visa alla inlägg
  • drömmer om ett barn

IVF Umeå

Kunde inte hålla mig så det blev tjuvtest imorse på RD14. Hoppas det håller i sig längre än en dag denna gång! Solig

• drömmer om ett barn
    Lappgeten: Du har verkligen gått igenom mycket tråkigheter.. Rynkar på näsan När du skriver att det var skönt att få den andra äggledaren bortopererad så kan jag bara försöka tänka mig in i hur jobbigt det måste varit med det första utomkvedshavandeskapet. Att ni har bra "råvaror" är det inget snack om, och nu ska det gå vägen när ni får ert embryo placerad på rätt ställe direkt! Glad

Jag har mått jättebra fysiskt av sprayen och sprutorna, aldrig fått några biverkningar mer än eventuellt lite mer näsblod än i vanliga fall. Hoppas det går lika smidigt för dig också!

Petto 83: Hur känns det, har du väldigt ont nu? Jag har endast haft besvär samma dag som ÄP. Vet inte om det beror på att jag fått ut få ägg.. Du har inte pratat med kliniken om detta?

Nektar: Åh, vad bra att mensen inte har dykt upp! Drömmer Jag fick mina blödningar på dag 13 och 15 vid färskförsöken. Kommer du testa imorgon? Håller tummarna hårt för dig! {#emotions_dlg.flower}
  • drömmer om ett barn

Petto 83: Tack! {#emotions_dlg.flower} Medans jag väntade på testresultatet så intalade jag mig gång på gång att det skulle bli negativt eftersom jag vet hur oerhört tungt det är att få det där minuset. Döm om min förvåning när det stod "Gravid". Blev det andra positiva gravtestet någonsin i mitt liv och väldigt svårt att ta in. Har 9 tester kvar så kommer förmodligen att testa varannan dag för att säkerställa att jag är gravid.

Freja150: Tack så mycket! Solig Ja, tänk om det är två.. kan inte ens föreställa mig det. Ska bli spännande om vi kommer så långt som till ultraljud. När gjorde du ditt första? Vad härligt med RUL om bara några veckor och få se hur mycket dom små liven har vuxit! Skrattande Mår du bra annars?

• drömmer om ett barn
    jennyz: Tusen tack! {#emotions_dlg.flower} Jag tappade faktiskt hoppet lite när det inte gick att frysa ner det återstående embryot men som du säger så fick vi säkert tillbaka dom starkaste rackarna! Glad Jag är lite inne på att Trombylen hjälpte till också men det är förstås omöjligt att veta. Är iallafall glad att vi fick detta preparat till sist.

Nektar: Tack snälla du! Solig Natten till i förrgår vaknade jag av världens "mensvärk" och trodde verkligen att mensen var på gång. Värken försvann men kom tillbaka (fast svagare) några gånger under dagen. Just detta att jag har haft värk som kommit och gått under många dagar gjorde att jag började fundera.. till slut orkade jag inte med stressen att invänta eventuell mens så därför tjuvtestade jag. Jag som egentligen är emot tjuvtestande! Tungan ute

Tror ändå att det är ganska vanligt att många får blödning på samma ruvardag som vid tidigare försök. Har läst i lite olika trådar och det har sett ut så i många av fallen. Håller med, det är svårt att hålla sig lugn när man har passerat datumet då mensen kom förra gången. Vänta med test tills det känns bra för dig, och ju längre tiden går utan mens desto mer troligt är att du får ett positivt resultat! Skrattande Hejar på er!

Petto 83: Men du, det där låter ju som gravsymptom! Hoppas jag har rätt! Drömmer Om du känner dig orolig så ring kliniken och rådfråga. Alltid bättre att ringa en gång för mycket än en för lite.
  • drömmer om ett barn

Tusen tack för alla gratulationer, ni är så himla gulliga! {#emotions_dlg.flower} Kram på er allihopa! Det här är ju jättenervöst.. går omkring och tror att mensen ska komma närsomhelst. Molvärken kommer och går HELA tiden och sätter griller i huvudet.

3villbli4: Hur går det för dig, mår du bättre? Hoppas verkligen det!

jennyz: Jag tänkte också att jag vill testa en helg för det är inte någon höjdare att sitta och gråta på jobbet i smyg. Har ditt illamående blivit värre med tiden?

heli78: Förstår att du blev nojjig av blödningarna, det är verkligen ingenting man vill ha även om det inte verkar vara helt ovanligt tidigt under graviditeten. Skönt att du mår bra och vad mysigt med mycket rörelser! Solig

Freja150: Jag törs nog inte göra VUL för tidigt, tänk om dom inte hittar några hjärtslag alls? Förvånad Bokade du tid själv eller skickade Umeå remiss? Har läst att illamåendet kan bli värre med tvillingar så det är säkert därför du mår så dåligt. Tråkigt att fogarna har börjat ge sig tillkänna så pass tidigt, hoppas att det ger med sig så att du inte har konstant värk ända fram till förlossningen.

Du har helt rätt, jag kan inte påverka detta utan framtiden får utvisa om vi blir föräldrar eller inte. Kanske blir lugnare efter morgondagens test! Glad

Petto 83: Jo, man kan känna av graviditeten tidigt så nu håller vi alla tummar och tår för er! Drömmer  

Äppelkaka: Skönt att andra har tron när man själv har tappat den någonstans längs den krokiga vägen.. är glad att dina aningar stämde! Skrattande

• drömmer om ett barn
    {#emotions_dlg.flower} Väntrummet    
    * Solgudinnan (inväntar FET i jan, försök nr 9)
    * Mirage
    * Ws mamma FET januari/februari (första FET för syskonförsök)
    * Vårt 2012, väntar på försök nr.5..
    * äralltupptaget (väntar på 1:a IVF försöket)

{#emotions_dlg.flower} Sprayar
    * Kvinna32   
    * Lappgeten (1:a IVF)

{#emotions_dlg.flower} Sprutar

{#emotions_dlg.flower}
    Väntar på ÄP/ET/FET

{#emotions_dlg.flower} Ruvar  
    * Jockelina (9:e försöket) TD 2/2
    * Nektar (FET 2:a försöket) TD 26/2
    * drömmer om ett barn (5:e försöket) TD 27/2  
    * Petto 83 TD 8/3

Gravid Gravida
    * fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari
    * EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj
    * Heli78 (1:a IVF) BF 22 maj
    * Mammaidamaria (1:a IVF)
    * Barreliten (1:a IVF) BF 24 juli

* jennyz (3:e IVF för syskon) BF 19 aug 
    * Freja150 BF 20 aug
    * EEJ (4:e IVF) BF 21 aug
    * 3villbli4 (1:a IVF)
    * Norris (FET) BF 28 aug  
    * Äppelkaka (3:e IVF,syskonförsök) BF 12/10
    * Snöflinga (FET, syskonförsök BF 17/10)
    * VackerBlomma (FET) BF 25/10

Baby Födda
    * A79 (1:a IVF) Pojke Edvin 14:e december
    * Mustikka (1:a IVF) Flicka Elli 4 februari
    * Emilotta (1:a IVF)  Pojke, 12 februari
  • drömmer om ett barn

Nektar: Jag tror också på er och hoppas så på ett positivt besked. Illamående låter bra, mera sånt!

Freja150: Okej, då vet jag hur man går tillväga. Tack!

jennyz: Skönt att du sluppit illamåendet och bra att tröttheten äntligen börjar ge med sig. Det är lång tid att vara trött!

3villbli4: Jättebra att allt står rätt till med er lilla bebis men det måste vara enormt påfrestande för dig att må konstant illa.. Du måste vara alldeles utmattad vid det här laget!

Intressant att höra att molvärken kan hålla i sig under en lång tid. Kommer du ihåg hur länge det pågick under din förra graviditet?

• drömmer om ett barn
    Mayflower: Vad tråkigt med blödning! Rynkar på näsan Som jennyz skriver så behöver det inte betyda att hoppet är ute, många har blödningar i början av graviditeten. Men självklart blir man orolig.. jag hoppas att det bara beror på känsliga slemhinnor och att blödningen har avtagit under eftermiddagen. Kram

Nektar: Nej, vilket tråkigt besked! Rynkar på näsan Jag som trodde det var bra så länge mensen höll sig borta men tydligen är det annat som gäller vid stimulerad FET. Så ledsen för er skull.. Förstår besvikelsen, även om man försöker ställa in sig på ett negativt resultat så är det väldigt jobbigt att få svaret svart på vitt.

Att köpa ett FET-försök till att börja med låter som en god idé. Hade personligen inte lagt ut 56 000 kr på ett 3-pack om jag hade så många embryon i frysen och dessutom blastocyster. Jag tror väldigt gott om dessa, har dom klarat sig så långt så är dom väldigt starka. Hur ni än väljer så är jag säker på att det blir bra. Nästa gång är det er tur! Kram
  • drömmer om ett barn
    3villbli4: Det är klart, inte så lätt att minnas så långt tillbaka i tiden. Förstår att du får nya krafter bara av att se den lilla! Hjärta

Emilotta: Tack! Vad glad jag blir av att läsa din söta kommentar! {#emotions_dlg.flower} Hur går det för er, mår ni bra allihopa?

mammaidamaria: Tack! Solig Hoppas det inte är någon fara med äggvitan i urinen. Du kommer säkert få utskrivet någon medicin mot detta av din bm.

Petto 83: Jo, man räknar ÄP som 2+0. Låter som en VÄLDIGT långvarig magsjuka.. känner du dig enbart illamående eller har du även fysiska symptom på magsjuka?
  • drömmer om ett barn
    Mayflower: Så ledsamt att det inte ville fästa.. Gråter Såg att du har gått igenom detta tidigare.. måste vara jättejobbigt att inte kunna glädjas fullt ut när man äntligen får sitt efterlängtade plus. Har du fått Trombyl, Prednisolon eller någon annan medicin i samband med ET?

Nektar
    : Usch ja, det är verkligen en tung tid man går igenom efter ett misslyckat försök. Man tänker tusen olika tankar och vill ha svar på frågor som ingen kan besvara. Detta tar all energi och är oerhört frustrerande.. Rynkar på näsan

Jag håller tummarna att ni inte behöver ta itu med den stora utgiften du skrev om. Blir såklart ekonomiskt påfrestande när det blir tal om att finansiera behandlingar på egen hand och det är inte billigt. Hur gick det på jobbintervjun? Hoppas det kändes bra och att du fick en positiv känsla efteråt. Jobbet ska bli ditt! {#emotions_dlg.flower}

Vad är det för en "utförlig utredning" som görs efter 3 misslyckade försök? Har inte hört talas om detta och kliniken sa ingenting heller efter vårt 3:e försök.

EEJ: Oj, vad mycket du fick gå igenom när er dotter kom till världen. Och så liten.. bara 1550 g. Skönt att allt gick bra trots allt och hoppas att du får en betydligt lugnare förlossning denna gång! Solig

mammaidamaria: Skönt att blodtrycket var bra. Hoppas att allt ser bra ut vid besöket nästa vecka! Glad

Mirage och Lappgeten: Tack söta ni! {#emotions_dlg.flower}

Chan2: Vad roligt att höra ifrån dig, det var längesen! Måste kännas jättebra att ha gjort kontraströntgen och fått konstaterat att allt ser bra ut. Och plus i kanten att du inte kände av det heller! Glad Alltid skönt att få veta att allt står rätt till. Själv undrar jag fortfarande hur det står till med mina äggledare m.m eftersom dom aldrig kollade upp saken.

Vad fantastiskt om pergon hjälper i ert fall, hade varit toppenbra! Du måste uppdatera oss när du varit på VUL så vi får höra hur det går. Håller tummarna för er! Skrattande

Äppelkaka: Underbart att höra att det gick bra på ditt VUL idag, grattis!! {#emotions_dlg.flower} Måste ha varit en otrolig känsla att se den lilla och höra hjärtat slå. Nu är det igång "på riktigt"!

En gravid-tråd låter som en toppenbra idé tycker jag!

Petto 83: Om du visste hur nyfiken jag är att få veta ditt resultat, det här är ju hur spännande som helst! Drömmer
Svar på tråden IVF Umeå