IVF Umeå
Kunde inte hålla mig så det blev tjuvtest imorse på RD14. Hoppas det håller i sig längre än en dag denna gång!
Kunde inte hålla mig så det blev tjuvtest imorse på RD14. Hoppas det håller i sig längre än en dag denna gång!
Petto 83: Tack! Medans jag väntade på testresultatet så intalade jag mig gång på gång att det skulle bli negativt eftersom jag vet hur oerhört tungt det är att få det där minuset. Döm om min förvåning när det stod "Gravid". Blev det andra positiva gravtestet någonsin i mitt liv och väldigt svårt att ta in. Har 9 tester kvar så kommer förmodligen att testa varannan dag för att säkerställa att jag är gravid.
Freja150: Tack så mycket! Ja, tänk om det är två.. kan inte ens föreställa mig det. Ska bli spännande om vi kommer så långt som till ultraljud. När gjorde du ditt första? Vad härligt med RUL om bara några veckor och få se hur mycket dom små liven har vuxit!
Mår du bra annars?
Tusen tack för alla gratulationer, ni är så himla gulliga! Kram på er allihopa! Det här är ju jättenervöst.. går omkring och tror att mensen ska komma närsomhelst. Molvärken kommer och går HELA tiden och sätter griller i huvudet.
3villbli4: Hur går det för dig, mår du bättre? Hoppas verkligen det!
jennyz: Jag tänkte också att jag vill testa en helg för det är inte någon höjdare att sitta och gråta på jobbet i smyg. Har ditt illamående blivit värre med tiden?
heli78: Förstår att du blev nojjig av blödningarna, det är verkligen ingenting man vill ha även om det inte verkar vara helt ovanligt tidigt under graviditeten. Skönt att du mår bra och vad mysigt med mycket rörelser!
Freja150: Jag törs nog inte göra VUL för tidigt, tänk om dom inte hittar några hjärtslag alls? Bokade du tid själv eller skickade Umeå remiss? Har läst att illamåendet kan bli värre med tvillingar så det är säkert därför du mår så dåligt. Tråkigt att fogarna har börjat ge sig tillkänna så pass tidigt, hoppas att det ger med sig så att du inte har konstant värk ända fram till förlossningen.
Du har helt rätt, jag kan inte påverka detta utan framtiden får utvisa om vi blir föräldrar eller inte. Kanske blir lugnare efter morgondagens test!
Petto 83: Jo, man kan känna av graviditeten tidigt så nu håller vi alla tummar och tår för er!
Äppelkaka: Skönt att andra har tron när man själv har tappat den någonstans längs den krokiga vägen.. är glad att dina aningar stämde!
Nektar: Jag tror också på er och hoppas så på ett positivt besked. Illamående låter bra, mera sånt!
Freja150: Okej, då vet jag hur man går tillväga. Tack!
jennyz: Skönt att du sluppit illamåendet och bra att tröttheten äntligen börjar ge med sig. Det är lång tid att vara trött!
3villbli4: Jättebra att allt står rätt till med er lilla bebis men det måste vara enormt påfrestande för dig att må konstant illa.. Du måste vara alldeles utmattad vid det här laget!
Intressant att höra att molvärken kan hålla i sig under en lång tid. Kommer du ihåg hur länge det pågick under din förra graviditet?