Inlägg från: drömmer om ett barn |Visa alla inlägg
  • drömmer om ett barn

IVF Umeå

Stargazers: Vad skönt att ni fått tid för ert första besök, äntligen är bollen i rullning! Solig Vi följde läkarens rekommendationer och började därför med långa protokollet. Det blev tre behandlingar varav en av dessa fick avbrytas pga för få blåsor. Sedan kände jag att jag ville prova något nytt och på första försöket med korta metoden lyckades det.

Kvinna32 och jenads: Lycka till med era VUL imorgon, hoppas på många fina blåsor! Skrattande

micke78: Välkommen hit! {#emotions_dlg.flower} Har du kört långa metoden vid samtliga försök? Håller tummarna för att det går vägen denna gång! Glad

Mitte: Härligt att höra att ni fick er dotter med hjälp av IVF. Har ni många embryon sparade i frysen? Hoppas självklart att ni inte behöver använda någon av dessa utan får ett plus på stickan redan denna/nästa månad. Lycka till! Solig

Snöflinga: Hur går det för dig, blir det någon FET denna månad eller nästa? Nu är det er tur! {#emotions_dlg.flower} 
  • drömmer om ett barn
    Snöflinga: Typiskt att mensen inte kommer när man för ovanlighetens skull vill det.. men bra att det finns mediciner för att framkalla blödning. Hoppas att du inte behöver vänta alltför länge på blödningen och att slemhinnan ser bra ut sedan. Håller tummarna! Solig

santa86: Så skönt att höra att din kropp är i fas igen och att det nu är dags för nytt försök. Lycka till! {#emotions_dlg.flower}
  • drömmer om ett barn
    micke78: Hur gick VUL:et i fredags? Hoppas det fanns flera fina folliklar. Är verkligen tungt att tvingas avbryta när man genomgått flera veckors behandling så håller tummarna för att det blir ÄP för er denna gång.

supernova99: Skönt att höra att din kropp har återhämtat sig efter ditt mf och att ni snart är igång på nytt. Skönt med korta metoden, det är ju så mycket smidigare när man slipper nedregleringen. Lycka till! {#emotions_dlg.flower}

santa86: Nej, vad tråkigt att höra att er FET fick avbrytas! Rynkar på näsan Tycker det är tokigt att dom inte har öppet alla veckans dagar som på vissa andra kliniker i landet. Tungt att behöva vänta ytterligare en månad.

Kvinna32: Grattis till ett toppenresultat! Hoppas ni får tillbaka en riktig superblasto på lördag som hänger kvar i 9 månader! Solig

Nektar: Kan tänka mig att det har varit en jättejobbig tid efter ert mf.. hoppas att sommaren trots detta fört med sig något gott. Måste du haft två omgångar blödningar innan ni kan köra igång med stimulerat FET? Jag har ätit Trombyl sedan ET, men vet inte om det är lika för alla.

Det går bra för oss. Får inte utföra mina vanliga arbetsuppgifter längre så nu efter semestern blev jag omplacerad. Kommer förmodligen att jobba till nästa vecka och sedan blir det havandeskapspenning.

Snöflinga: Besvärligt när blödningarna blir så pass olika under stimuleringen. Vi får hoppas att det blir en ordentlig blödning denna gång för dig.

Micro: Håller tummarna för att provsvaren på blodprovet ser bra ut. Det kan nog vara ganska bra att ställa in sig på IVF även om inget fel har hittats och man kämpar på där hemma, då känns det inte lika tungt att påbörja behandling (om man kommer så långt vill säga). Tråkigt att ÄL-monitorn inte visat på någon stegring de senaste två månaderna.. Rynkar på näsan

jenads: Grattis till ett lyckat ÄP, 24 ägg är verkligen superbra! {#emotions_dlg.flower} Jag hoppas att allt gick bra och att du inte är alltför öm nu efteråt.

trex2013: Väntar med spänning på ditt resultat! Solig
  • drömmer om ett barn
    jenads: Hoppas det onda går över snart. Jag var väldigt öm samma dag som ÄP:en så det blev värktabletter och några timmars sömn på kvällen, sedan var man som en ny människa igen! Solig
  • drömmer om ett barn
    Snöflinga: Så ledsamt att läsa att era två sista embryon inte klarade upptiningen och att det inte blir några fler IVF:er för er nu.. Gråter Verkligen tråkigt att du inte fick möjlighet till insättning utan att det istället blev ett abrupt slut. Mina varmaste tankar till er och jag är säker på att ni kommer få ert efterlängtade syskon så småningom. Stor kram

jenads och Kvinna32: Stort grattis till era graviditeter!! Underbart att höra, lycka till nu med dom små! {#emotions_dlg.flower} Och vad fantastiskt roligt att du fått höra hjärtslag Kvinna32!

germany: Vad roligt med en uppdatering ifrån dig. Jättegrattis till ert lilla mirakel och lycka till med framtida syskonförsök! Solig

trex2013: Tråkigt att det inte gick vägen för er.. Rynkar på näsan Det jobbigaste tyckte jag var väntan mellan behandlingarna men tiden brukar gå i en rasande fart och mitt vad det är så är man uppe i nästa försök. Håller tummarna för att ni får ett plus till jul! Drömmer

santa86: Grattis till ruvarstatus. Vad skönt att upptiningen gick bra denna gång, nu hoppas vi att det är en liten fighter där inne och att allt går vägen! Skrattande

supernova99: Jag använde Crinone vid det sista försöket. Kommer inte ihåg om jag fick några speciella instruktioner men låg ner efteråt om det fanns tid. Det positiva var att det knappt rann ut något efteråt jämfört med Lutinus. Märklig blödning du har.. kan det ha med sköra slemhinnor pga Crinonen att göra kanske? Hoppas att bägge era embryon är kvar.

YoCheri: Läste att du också ruvar på två embryon, vad kul. Alltid lika roligt att vara ruvare men det känns extra speciellt med två. Lycka till! Glad

Nektar: Härligt att höra att du är ruvare igen. Ja, som man analyserar minsta lilla känning.. och inte går det att låta bli heller. Håller tummarna hårt för att det blir plus den dagen du väljer att testa! Solig

Stargazers: Vilken förvirrande situation du befinner dig i med både positiva test och blödning. Är det något jag läst mycket om genom åren här på familjeliv så är det att en blödning långt ifrån alltid betyder att loppet är kört. Vänta några dagar och gör ett nytt test, strecket borde inte bli starkare om det är ett tidigt mf. Lycka till! {#emotions_dlg.flower}

Micro: Vi fick aldrig frågan om vi ville köra långa eller korta protokollet utan läkaren tyckte att vi skulle börja med det långa. När det misslyckats tre gånger (varav ett försök fick avbrytas) ville jag själv byta till det korta och det gick bra. Hoppas din BM har skickat remissen till Umeå och att väntetiden inte blir alltför lång.
  • drömmer om ett barn
    santa86, Stargazers och supernova99: Nej, vad tråkigt att höra om era blödningar och negativa test.. Gråter Känner med er, det är en oerhört jobbig och påfrestande situation. Varma kramar till er allihopa
  • drömmer om ett barn
    YoCheri: Förstår din tankegång, man vill så gärna ha en "back-up" i frysen. Har själv endast fått embryon som klarade nedfrysning under ett av våra försök. Vid det senaste då jag fick två embryon tillbaka klarade sig ingen till frysen och eftersom det överlag har blivit få embryon med dålig kvalitet kändes det hopplöst. Att du inte känner någonting nu betyder absolut INTE att det inte har tagit sig. Försök tänka positivt och att ni faktiskt har möjlighet till att få två barn! {#emotions_dlg.flower}
  • drömmer om ett barn
    Nektar: Jag hoppas verkligen att värken i brösten är ett gravsymptom! Glad Det är inte helt lätt att känna hopp när man har flera misslyckanden i bagaget men försök att tänka positivt. Du har fått tillbaka ett toppenfint embryo som klarat sig så långt som till 5 dagar innan nedfrysning och dessutom klarade upptiningen galant! {#emotions_dlg.flower} Hejar på er!

Jag är i vecka 36+0 idag. Sista dagen med Trombyl och då börjar mitt irrationella jag tänka tankar om att tråkigheter kan hända. Känns som att det är tack vare denna medicin som vi faktiskt lyckades.. om det stämmer får vi aldrig något svar på förstås. Alltid oroar man sig för något! Skäms

YoCheri: Mängden hcg höjs snabbare vid tvillinggraviditet. Har läst att många som väntar tvillingar mår illa tidigt i graviditeten, men detta är som allt annat väldigt individuellt. Jag fick starka streck när jag gjorde mitt första gravtest på RD14. Gjorde många test och någon dag senare blev resultatet svagare för att därefter bli starkare och starkare. Misstänker att bägge våra embryon fäste till en början och att det var därför testresultaten blev på det sättet. Hoppas att ni får behålla båda två! Solig
  • drömmer om ett barn
    Nektar: Grattis till plusset, det är ju helt fantastiska nyheter!! {#emotions_dlg.flower} Ovitrelle kan ge falskt positivt men bara upp till 10 dagar efteråt och det har du passerat för längesen! Skrattande Man kan ha alla möjliga gravsymtom så det skulle inte förvåna mig om det är därför du mår som du gör just nu. Åh vad spännande.. jag håller tummarna hårt för att det håller hela vägen nu! Solig

Jag har inte märkt någon skillnad sedan jag slutade med Trombylen men läste att effekten håller i sig i en vecka efter man slutat. Det största "problemet" jag haft är näsblod i stora mängder som har varit väldigt svårt att få stopp på.

Petto 83: Säger du det.. jag trodde det var standard att ta den till vecka 36. Kan det vara så att risken för blodproppar är störst i början av graviditeten kanske? Ingen aning, men skönt att höra att allt gått bra för dig trots att du slutade i vecka 25. Nu kanske jag kan sluta nojja över den saken! Flört

jennyz: Förstår att du fick sluta tidigare pga dina blödningar. Man vill ju inte hjälpa dessa på traven direkt! Månntro hur lång tid det tar innan blodflödet blir normalt igen? Är rädd att blöda mycket vid förlossningen.. Förvånad

jenads: Grattis till lyckat VUL och underbara små hjärtslag! Hjärta

YoCheri: Ditt illamående låter som ett gott tecken med tanke på din historik! Glad Håller tummarna för plus!
  • drömmer om ett barn
    Nektar: Vad härligt att plusset håller i sig, tänk att det tog sig och att du faktiskt är gravid! Skrattande Hade själv svårt att ta in det hela och det dröjde nog halvvägs in i graviditeten innan jag kunde smälta saken och börja tro på att det var våran tur till sist. Känns fortfarande overkligt.. kommer nog inte förstå att vi ska bli tre förrän den lille är född.

Ja, näsblodet kunde komma helt utan förvarning men vanligast var när jag snöt mig eller tvättade ansiktet i varmt vatten. Vad tråkigt med sprickorna, men som du säger så vet du var eventuellt blod (som man annars är livrädd för) kommer ifrån. Hade min första lite starkare förvärk i lördags men efter det har det varit lugnt på den fronten.

YoCheri: Jättetråkigt att höra att du har fått en blödning. Beklagar verkligen.. Rynkar på näsan Det är väldigt tungt när man ingenting har i frysen och dessutom måste bekosta nya försök själva. Såg på hemsidan att priserna redan har gått upp sedan vi köpte vårat 3-pack för drygt ett år sedan och nu kostar 60 000 kr! Förvånad Hutlösa priser.. tycker det är helgalet att pengar ska behöva sätta stopp för människors drömmar om att bli föräldrar.

trex2013: Lycka till med ert nya försök! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden IVF Umeå