• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • turtle01

Verkligen tråkigt att höra om er som fått negativa testbesked i dagarna... det är verkligen en berg-och dalbana det här med ivf. Undrar hur man själv kommer orka....

Imorgon ska jag börja spraya, jag hoppas verkligen inte att jag kommer bli så påverkad av den vad gäller humör och huvudvärk. Har ett jobb som kräver tålamod då jag jobbar inom socialtjänsten, och har sen tidigare alltid en mördande huvudvärk nån dag innan mens. Tog upp det på infomötet, men hon hänvisade mest bara till att jag skulle rådgöra med apoteket. Hade hoppats kunna få något receptbelagt utskrivet, känner någon här till något? (ifall jag skulle behöva vända mig till en läkare) 

Har just grunnat lite på klockslag för sprayningen, och tittat lite på kommande veckas arbetstider. Mustikka; visst börjar vi ungefär samtidigt -eller minns jag fel?  

• Emilotta

usch vad ledsen jag blir för er alla som fått mens nu, finns inga ord som tröstar, är nog bra att få sörja ordentligt och sen fundera på att börja på nästa försök. 

kramar till er allaHjärta 

• EEJ

Hur gör ni nu ni som fått minus? Jag skulle vilja göra ett FET i den här cykeln, dvs insättning om ca 14 dagar. Men jag vet inte om man får det?!

• annalotta

Jag har alltid måsta vänta på en mens efter misslyckat försök..aldrig fått starta på en gång

• ingae

Hej alla

Fick tips av EEJ om denna sida. Kopierar in min fråga...

I morgon börjar jag spraya inför ivf i Umeå. Det ska bli så spännande! Jag inser också att nu kommer tiden att gå fortare än jag kan föreställa mig och kom då att tänka på hur man ska få allt att fungera rent praktiskt.

Jag kommer att åka upp själv eftersom vi har två barn som min man får stanna hemma med. Det kommer att kännas lite ensamt, det är jag medveten om, men vi har gjort detta totalt fyra gånger, så jag vet vad som väntar mig.

Mina frågor till er som har gjort denna resa eller kommit lite längre i planeringen än jag, är:

- stannar ni i Umeå mellan äggplock och återförande?

- när bokade ni resan?

- var rekommenderar ni mig att bo?

- finns det något mer ni tycker att jag bör tänka på?

Jag är också lite nervös över att själva resan ska bli försenad och att jag missar allt. Har ni några tips för hur jag ska råda bot på detta?

//I    

• Mustikka

Drömmer om ett barn: Nej, inte mens! Usch:(
    Styrkekramar!

turtle01: jag är på spraydag 7 idag, fick börja samma dag som vi hade infomötet eftersom jag då var på dag 22:)
    Väntar på mensen som borde komma idag, men inget än.
    Oroa dig inte över biverkningarna, har inte känt nåt än:)
    Har migrän ibland och trodde sprayen skulle framkalla den, men har inte hänt än som tur är. Kan ju iofs komma sista dagarna av sprayande.

• Mustikka

Angående klockslag för sprayande. Läkaren sa att jag skulle ta 8 och 20 men det passade inte mina tider så ändrade det till 7 och 19:)

Svar på tråden IVF Umeå