• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • A79
    FaithHopeLove skrev 2012-04-24 17:09:50 följande:
    Drömmer om ett barn:  Det går bra! :) Men började blöda i Fredags som slutade i går, så hoppet liksom försvann. Så därför har jag heller inte smygtestat, men jag testar på Torsdag i alla fall :) Är det inget så får jag hoppas att det lyckas på det andra försöket :)
    Håller tummarna för dej! nu är det näraGlad
  • FaithHopeLove
    A79 skrev 2012-04-24 17:13:02 följande:
    Håller tummarna för dej! nu är det näraGlad
    Tack! :)
    Har en fråga, tror Du/Ni det spelar någon roll om jag testar imrg el. på Torsdag? :o 
  • A79
    FaithHopeLove skrev 2012-04-24 17:33:39 följande:
    Tack! :)
    Har en fråga, tror Du/Ni det spelar någon roll om jag testar imrg el. på Torsdag? :o 
    Nej.. det kan jag inte tro? en dag hit el dit! Skrattande
  • FaithHopeLove
    A79 skrev 2012-04-24 17:36:51 följande:
    Nej.. det kan jag inte tro? en dag hit el dit! Skrattande
    Haha Skrattande tror jag testar i morgon istället! :) 
  • Mustikka

A79: Smart att gå dit istället för att sitta vid telefon hela dagen:)
    Läkare sa till oss igår att det är svårt att få tag på dem, men att man alltid kan komma dit och knacka på:)
    Kanske inte funkar för de som bor mil ifrån, men för oss som bor i Umeå kan det ju vara smidigare.
    Och ja morgon koppen bara MÅSTE man ha!:)

FaithHopeLove: tycker du ska tjuvtesta imorgon;)

• FaithHopeLove
    Mustikka skrev 2012-04-24 21:57:43 följande:
    A79: Smart att gå dit istället för att sitta vid telefon hela dagen:) Läkare sa till oss igår att det är svårt att få tag på dem, men att man alltid kan komma dit och knacka på:) Kanske inte funkar för de som bor mil ifrån, men för oss som bor i Umeå kan det ju vara smidigare. Och ja morgon koppen bara MÅSTE man ha!:) FaithHopeLove: tycker du ska tjuvtesta imorgon;)

jag skriver här så fort ja kan efter testet imrg ;) :)
  • Mustikka

FaithHopeLove: så spännande:)

A79: kom ju på att turtle01 hade sitt infomöte idag på kliniken. Hon kanske satt där när du var in för att berätta om plusset:)

• EEJ

Testat minus på rd 7, så det känns rätt surt. Sen hinner man inte innan stängningen så nu får jag vänta tills i höst. Surt sa räven....

• turtle01
    Mustikka skrev 2012-04-24 23:04:29 följande:
    FaithHopeLove: så spännande:)

A79: kom ju på att turtle01 hade sitt infomöte idag på kliniken. Hon kanske satt där när du var in för att berätta om plusset:)
    Det stämmer att jag var där igår, tänkte nog också samma tanke... att kanske någon av de andra man såg skulle vara nån av de som skriver härinne! Men jag var där på förmiddagen, klar vid 10.30 ca. Sprutan gick bra att prova och personalen kändes bra. Får köra den långa spraymetoden, men med start redan den 29/4. 

En enda fråga har jag.... de räknade ju en massa på var man är i menscykeln etc baserat på mina uppgifter om sista mensens första dag. Nu blir jag osäker om jag uppgett rätt datum, skiljer på nån dag sådär isf. Kan det påverka uträkning och prover, eller nollställs man liksom nu när det ska sprayas/sprutas? (behandlingen är ju så dyr så man vill ju verkligen inte sjabbla bort något menar jag....) 
  • FaithHopeLove

Blev inget plus för mig i morse, precis som jag ställt in mig på eftersom jag blödde över helgen! :(
    Får helt enkelt samla nya krafter & hoppas att man lyckas på andra försöket :))

Svar på tråden IVF Umeå