Anonym (pom tideli pom) skrev 2012-03-08 15:10:34 följande:
Det står ju redan i trådstarten att soc sagt att hon inte får träffa mannen, hur är det med läsförståelsen?
Vadå mamman lida, det handlar om barnets bästa, inte mammans bästa.
Nu fanns det ju fler omständigheter än bara talet, vilket också står i trådstarten.
Knappast att de sagt att dina barn kommer bli familjehemsplacerade på grund av det, det har du nog fattat fel, precis som du har problem att tolka fall A och B trots att omständigheterna är klart och tydligt utskrivna redan i trådstarten.
Sen kommer ni visst få bidrag, men har ni tjänat över normen de tre senaste månaderna är det ert ansvar att lägga undan pengar från överskottet och använda överskottet nu.
Ja, men soc sa ju det först efter att kvinna A blivit av med barnet.
Jag bara undare över det där med talet, givetvis finns det fler omständigheter, men just detta med talet kan ju bero på annat än att barnet inte får språklig stimulans.
Jag ringde soc och frågade vad som gällde, jag frågade oxå om vi behövde spara pengar en tid innan vi gick till dem, men handläggaren sa NEJ.
När jag i går fick veta att man måste ha sparat pengar i tre månader ringde jag soc och sa som det var. Att handläggaren sa att vi inte behövde ha sparat pengar innan och att vi således inte har sparat pengar. Då sa hon exakt så här: "Ja, pengarna kanske inte finns, men vi räknar med att ni ska ha sparat pengar i tre månader, så därför kommer ni inte få försörjningsstöd under åtminstone tre månader"
Då blev jag skiträdd och berättade att vi har två barn. Jag frågade rakt ut om det kan hända att de tar barnen ifrån oss hellre än att ge oss pengar, och detta svarade hon ja på