sommarblomman81 skrev 2012-06-18 14:21:34 följande:
För mig kommer det jobbiga oftast efter att jag träffat någon. Innan och under tiden går all energi åt till att verka så "normal" det bara går.
Hej alla, har inte varit inne här på ett tag. Det är både ledsamt och lite tröst att läsa allt som ni skriver.
Jag håller med sommarblomman, det tar så mycket energi när man är mitt i situationen att man inte tänker, men sen mår man pest efteråt. Och så har man dåligt samvete för att man är avundsjuk och allt det där. Hur man än gör hamnar man i en återvändsgränd och ibland tycker jag det är lättare att låta bli att gå på grejer än att gå dit och verka konstig. Bättre fly än illa fäkta så att säga.
Jag var med jobbet på ett jättestort möte där folk från hela landet samlas som jobbar inom samma fält och det blev jättemycket småbarnsprat:
"Har du hört att dom och dom ska ha en fjärde!" osv...
Jag löste det genom att mingla vidare när det blev för mycket, men om man är på en mindre tillställning kan man ju inte göra det. Vet inte om det är till någon hjälp, men ibland hjälper det att bara skriva om det...
glad midsommar önskar jag också!